Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma apr 05, 2004 22:58
door Sjaak van de Bananeboot
Gewoon niet bezuinigen op een paar ringetjes, het is allemaal toch al duur genoeg.

Geplaatst: ma apr 05, 2004 23:07
door Fox-kid
Oh, Dan leg ik er voor de zekerheid twee tussen. Vakantiegeld komt er toch weer aan :P

Geplaatst: di apr 06, 2004 07:26
door Sjokske
Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?

Het oliefilter is bij mij een ijzeren zeefje, die heb ik de vorige keer vervangen. Denk dat ik hem deze keer maar schoon blaas. Kan toch geen kwaad om een paar keer met zo'n filtertje te doen?
Uitspoelen in bv. een glazen groentepotje (van Hak of zo, en nee, ik werk niet bij de mannen van Hak) met wasbenzine (even laten inweken) en dan met perslucht uitblazen, van binnen naar buiten.

Geplaatst: di apr 06, 2004 08:08
door Freek
Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe. :idea:

Geplaatst: vr mar 31, 2006 14:50
door Honda crf450
Freek schreef:
Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe. :idea:
Gezeur allemaal als ie niet lekt is het prima lekt wel moet je hem vervangen.

Geplaatst: vr mar 31, 2006 16:02
door Fox-kid
Honda crf450 schreef:
Freek schreef:
Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe. :idea:
Gezeur allemaal als ie niet lekt is het prima lekt wel moet je hem vervangen.
Welkom op het forum :shock:

Je weet pas na het opnieuw monteren of de reeds gebruikte ring niet lekt. Is een beetje laat achterkomen als je er voor 20 euro ingegoten hebt en dat ding dicht toch niet goed af.

Daarnaast:

Met een reeds gebruikte ring (die door het aandraaien is samengeperst en daardoor harder), is het ook erg oppassen dat je de schroefdraad niet uit je karter draait. Je voelt niet goed dat je hem vast draait en voor je het weet komen de alukrullen onderuit je blokje. Ook dit is een reden voor het direct aanbrengen van een nieuwe. :!:

Geplaatst: vr mar 31, 2006 18:28
door huskie
Heerlijk, zo'n 2 jaar oud topic openen. En dat door een nieuwe gebruiker: welkom,
maar voortaan geen oude koeien meer uit de sloot halen. Of het moet een heel nuttige opmerking zijn, en niet zoals deze.