Wat denken jullie dat mijn ideale motor zou moeten zijn?

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Noppy
Berichten: 2957
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

De halve finale, maar mijn Italiaans is nog wat roestig:

Monster vergelijking met het héle eu aanbod inlusief de Chinezen. Iemand die een truukje kent om de ondertitels om te zetten naar begrijpelijke taal?AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


:toost:
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

@noppy volgens mij moet dat vertalen wel kunnen.

September lijkt al vol te zitten met kilometers, maar dat is wel een idee. Al ben ik altijd zenuwachtig om op andermans motor te stappen. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Noppy
Berichten: 2957
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Erwin P schreef:Tubeless zou sowieso niet mijn keuze zijn bij serieus offroad knallen. Te veel lekkage en een kromme velg wordt t snel vervelend. Bandenkeuze is ook beperkter.

Je kunt er dan weer geen ventiel mee afscheuren als de band draait.
Een fabrikant in Zweden verkoopt voor €180 een RVS spakenset voor een smalle Excel velg. Ik denk dat ik dat ga doen en dan bij Haan aanleveren en leveren zij de smallere velg. Maar kunnen zij dan de velg behandelen zodat hij alsnog tubeless wordt? Hoe doen ze dat?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
Erwin P
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

RVS spakenset heb ik gehad en niet tevreden over. Zijn er taai waardoor ze minder goed terug komen in vorm na impact.

Dat tubeless maken zullen ze net als KTM doen. Dikke rubberen strip over de spaken.
Noppy
Berichten: 2957
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik zal dan beter eens vragen of ze ook gewone spaken hebben, maar wel RVS spaaknippels?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
Erwin P
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

In Aluminium velgen? Zou ik niet doen. Dat gaat vreten, google maar eens op galvanische corrosie.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Noppy schreef: za aug 10, 2024 09:15 Monster vergelijking met het héle eu aanbod inlusief de Chinezen. Iemand die een truukje kent om de ondertitels om te zetten naar begrijpelijke taal?AfbeeldingAfbeelding
Nog even vergeten op te reageren. Je kunt bij "CC" de ondertiteling aanzetten. Als je die aangezet hebt, dan genereert hij in eerste instantie automatisch de Italiaanse ondertitels gebaseerd op wat hij hoort. (Niet 100% sluitend, maar het is wat.) Als je dan op het tandwieltje klikt, dan kun je ook kiezen voor auto-translate en daar dan weer Nederlands of Engels kiezen. Engels is meestal wat betrouwbaarder.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

ghulst schreef: zo aug 04, 2024 23:08 Toch wel lekker dat jullie dat allemaal al voor mij geprobeerd hebben. ;)
Zo’n 690 heeft dan wel weer een ander zadel nodig, want daar kun je ook niet echt lang op zitten, toch? En met de eencilinder een stuk sneller verhard? Is dat nog prettig of tril je er dan vanaf?
Ik heb met mijn magere kontje dagen achtereen op de 690 gezeten zonder problemen. Ben ook een paar keer richting Winterberg over de weg gereden, binnendoor en Duitse snelweg geen enkel probleem. Ik had er wel zelf een klein ruitje opgefrommeld wat winddruk scheelde.
1290 SAS
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

nijkamp schreef: wo aug 28, 2024 13:17 Ik heb met mijn magere kontje dagen achtereen op de 690 gezeten zonder problemen. Ben ook een paar keer richting Winterberg over de weg gereden, binnendoor en Duitse snelweg geen enkel probleem. Ik had er wel zelf een klein ruitje opgefrommeld wat winddruk scheelde.
Mijn kontje kan helaas niet mager genoemd worden. ;) Dus misschien dat dat helpt? Dat ruitje is wel handig, denk ik. Dat vind ik bij de Street Triple in ieder geval ook wel lekker.

In een leuke wending ga ik binnenkort eens op een CF Moto 450MT zitten. Om eens te kijken hoe dat voelt. Het wordt weer eens tijd om wat nieuws te ervaren en ik lees er goede ervaringen over. Offroad schijnt de vering best OK te zijn. Het blokje is met 42pk natuurlijk even sterk als een Himalayan 450, maar het ziet er wel wat serieuzer/nieuwer uit. Ik ben gewoon benieuwd. Pluspunt is, dat er gewoon een dealer op 15km afstand zit. Dan kun je nog eens wat doen. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Plaats reactie