Laatste 2 berichten zijn van mij. Heb me na vaak als gast hier geneusd te hebben, maar eens aangemeld.
Wat ik alleen in de aanmeld procedure gemist heb is de mogelijkheid een avatar op te geven, terwijl ik zie dat de nodige leden die wel hebben. Een mij nog niet bekende truc
Gert Jan
Welke AllRoad?
Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Hallo,
Ik ben ook een africa twin rijder sinds 1.5 jaar.
Heb hem zelf geimprteerd uit duitsland en bevalt uitstekend.
Op de snelweg kom je een paar pk-tjes te kort maar
ja daar is het toch niet leuk om te rijden
Terrein eigenschappen zijn prima voor mij
alleen in het mulle zand zal je mij met zo'n mooie
motor niet snel zien.
Ben dit jaar naar Frankrijk op vakantie geweest en heb daar een paar onverharde bergpassen gereden
prima te doen met een AT
groetjes AT
Ik ben ook een africa twin rijder sinds 1.5 jaar.
Heb hem zelf geimprteerd uit duitsland en bevalt uitstekend.
Op de snelweg kom je een paar pk-tjes te kort maar
ja daar is het toch niet leuk om te rijden
Terrein eigenschappen zijn prima voor mij
alleen in het mulle zand zal je mij met zo'n mooie
motor niet snel zien.
Ben dit jaar naar Frankrijk op vakantie geweest en heb daar een paar onverharde bergpassen gereden
prima te doen met een AT
groetjes AT
Hè Gert Jan,
De achtervering koste 500,-
Tip. Leg uit wat jouw eisen zijn voor de vering.
Wij rijden met Bagage off road.
De aanpassing voor was gratis, (service de klachten kombinatie achterveer TT-veer)
Wij zijn erg tevreden ovcer de service van Hyperpro!!
De motor is nu werkelijk super.
nb. Wij hebben de veer zelf gemonteerd.
Laat je niet adviseren door een motorzaak, dit is specialistisch werk!!
Neem dus contact op met een veringspecialist bv. Hyperpro!
succes, Harold
De achtervering koste 500,-
Tip. Leg uit wat jouw eisen zijn voor de vering.
Wij rijden met Bagage off road.
De aanpassing voor was gratis, (service de klachten kombinatie achterveer TT-veer)
Wij zijn erg tevreden ovcer de service van Hyperpro!!
De motor is nu werkelijk super.
nb. Wij hebben de veer zelf gemonteerd.
Laat je niet adviseren door een motorzaak, dit is specialistisch werk!!
Neem dus contact op met een veringspecialist bv. Hyperpro!
succes, Harold
Hoi Harold,
€ 500 is niet niks, maar voor verbetering van de vering van de Dakar beslist de moeite waard .
Ik ga maar eens contact zoeken met Hyperpro.
Bedankt voor je antwoord,
GJ
En trouwens de beste wensen voor 2004
€ 500 is niet niks, maar voor verbetering van de vering van de Dakar beslist de moeite waard .
Ik ga maar eens contact zoeken met Hyperpro.
Bedankt voor je antwoord,
GJ
En trouwens de beste wensen voor 2004
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Eerst: gewicht zit puur tussen je oren! Goede vering en demping trouwens niet!!! Zelf rij ik met een door mijzelf aangepaste Super Tenere-hum, met zo'n 100pk- (naast een KTM) en de mogelijkheden zijn ongeveer ongelimiteerd, zolang je niet over een echte crossbaan praat. Rij er in Nederland regelmatig roadbookritten mee en het komt dan vaak voor dat ik diverse KTM's compleet zoek rijd op eigen terrein. Ook al wat rallywerk achter de rug in zuid-Europa, en de Duitsers hebben het nu over 'der Donnerhammer...'
Dus wat je ook kiest, gooi die opgevoerde fietspompen er meteen af, en kies voor WP, Technoflex of de betere öhlins. En dan niet alleen de veer, maar de complete dempers en voorvorken. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dus wat je ook kiest, gooi die opgevoerde fietspompen er meteen af, en kies voor WP, Technoflex of de betere öhlins. En dan niet alleen de veer, maar de complete dempers en voorvorken. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Niet mee eens.Harry schreef:Eerst: gewicht zit puur tussen je oren!
Ik heb ook een super-tenere gehad. Leuk scheurijzer voor op de weg.
Bij de introductie, werd ie ook de 'noppen-FZR' genoemd.
Op het onverhard heb ik er nooit van genoten in de standaard uitvoering.
Zo'n 'super' is niet alleen 50 kg zwaarder dan de eerste versie van de Tenere (die ik ook gehad heb) of een KTM-adventure (die ik nu heb), maar hij is ook nog eens topzwaar. Tel daar nog eens een agressief motorkarakter bij op, en er blijft weinig over van de eigenschappen die ik in een terrein-motor zoek.
Bovendien slurpte hij 2x zoveel benzine als m'n Adventure.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hehehe... Dacht al dat er zo'n soort reactie op zou komen. Inderdaad is een STANDAARD super niet geweldig in de bagger, maar ik heb er een WP-upside-down vork en een volledig instelbare Technoflex acherdemper in gezet. En, geloof me, dan krijg je op slag een totaal andere motor. Nu moet je natuurlijk nog wel even een beetje gas durven geven natuurlijk en dan zoekt hij zijn eigen weg wel. Verder nog een setje Metzeler Karoo eronder om het af te maken. Toch kon ik er in de originele staat ook leuk mee overweg in het betere off-road werk.
Wat dat aggressieve motorkarakter betreft, dat is persoonlijk. Ik vind het zelf wel prettig, maar het standaard karakter vond ik helemaal niks, omdat er onderin het toerengebied helemaal niks gebeurt. Dus heb ik er een TDM-blok van de tweede generatie in gemeubeld (270 graden krukas) en dat nog een beetje gekieteld. Is nu 870 cc en zit rond de 100pk aan het achterwiel, en nu wil hij wel, ongeacht het terrein. Hij is op nog veel meer punten onder handen genomen, maar dat wordt een beetje te veel
Wat dat aggressieve motorkarakter betreft, dat is persoonlijk. Ik vind het zelf wel prettig, maar het standaard karakter vond ik helemaal niks, omdat er onderin het toerengebied helemaal niks gebeurt. Dus heb ik er een TDM-blok van de tweede generatie in gemeubeld (270 graden krukas) en dat nog een beetje gekieteld. Is nu 870 cc en zit rond de 100pk aan het achterwiel, en nu wil hij wel, ongeacht het terrein. Hij is op nog veel meer punten onder handen genomen, maar dat wordt een beetje te veel
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Wat je ook aanpast; hij blijft 50 kg te zwaar.Harry schreef:Hehehe... Dacht al dat er zo'n soort reactie op zou komen. Inderdaad is een STANDAARD super niet geweldig in de bagger, maar ik heb er een WP-upside-down vork en een volledig instelbare Technoflex acherdemper in gezet. En, geloof me, dan krijg je op slag een totaal andere motor. Nu moet je natuurlijk nog wel even een beetje gas durven geven natuurlijk en dan zoekt hij zijn eigen weg wel. Verder nog een setje Metzeler Karoo eronder om het af te maken. Toch kon ik er in de originele staat ook leuk mee overweg in het betere off-road werk.
Wat dat aggressieve motorkarakter betreft, dat is persoonlijk. Ik vind het zelf wel prettig, maar het standaard karakter vond ik helemaal niks, omdat er onderin het toerengebied helemaal niks gebeurt. Dus heb ik er een TDM-blok van de tweede generatie in gemeubeld (270 graden krukas) en dat nog een beetje gekieteld. Is nu 870 cc en zit rond de 100pk aan het achterwiel, en nu wil hij wel, ongeacht het terrein. Hij is op nog veel meer punten onder handen genomen, maar dat wordt een beetje te veel
En 50 kg is echt te veel om alleen maar tussen je oren te voelen.
Daar krijg je alleen maar hoofdpijn van
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.