Werkzaamheden tot nu aan GO!!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Shifty-PK schreef:@ Leo: Ik heb er over nagedacht maar ik ben er nog niet uit. Bij sommer kost een origineel ktm rally laag spatbord 470 euro...dus dat wordt hem niet.
Ik heb ooit de komplete voorkant van een CR250 gekocht en wil hem eigenlijk pas plaatsen als ik het antwoord heb op deze vraag.

Ook ik ga het liefst voor een laag spatbord ( met redelijke ruimte tot het voorwiel ivm drekophoping ) maar heb ook nog geen idee hoe ik dit aan moet gaan pakken. :(

Ik had het voorspatbord van een R100GS in gedachte maar meer ook niet op dit moment dus ik hou jouw project zeker in de gaten.

LEO
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Zo'n r100gs spatbord heb ik al p mijn standaard vork zitten, maar dit werkt alleen op een conventionele voorvork, niet op een USD voorvork. Een USD laag spatbord moet dicht bij de voor as bevestigd worden omdat de rest van de vork heen er weer beweegt.

Overigens een prima spatbord zo'n r100gs, daar waar standaard big spatborden vol liepen en vast liepen met modder kon ik gewoon rijden zonder problemen.

@ Crazy, bedankt voor de tip.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Gisteren alles in de motor gebouwd, kijken of het een beetje past.

http://alpha.messageboard.nl/182/album_ ... ?pic_id=94

http://alpha.messageboard.nl/182/album_ ... ?pic_id=95

De gedraaide busjes die tussen de brus komen en tussen het frame en de brug.
http://alpha.messageboard.nl/182/album_ ... ?pic_id=96

- De oude stuuruitslag begrenzers op het frame moeten weggeslepen worden want die lopen tegen de dikke buitenpoten aan.
- Voor de nieuwe stuuruitslag begrenzers moet er een blokje bijgelast worden.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

foto's
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Efkes een voorbeeld hoe een BIGje eruit zou zien met een UPSD en hoog voorspatbord :puppydogeyes:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

is dat 1 van jou hobby-projecten?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

CrazyWezel schreef:is dat 1 van jou hobby-projecten?
Nope. Het is wel een projectje voor mij in de toekomst maar deze foto komt van het zweedse DRBIGforum waar men een CR250 voorkant in een SR43 gezet heeft en gekozen heeft voor hoog spatbord.

Shifty en ik zijn voorstander van een laag spatbord op zo`n project en ik wilde laten zien dat een hoog spatbord een heel andere looks geeft aan de BIG.

LEO
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik vind een hoog spatbord ook wel iets hebben, maar wie wil dr nou iets van een 2takt in zn schuur hebben staan.. dat stinkt.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

Shifty,
wow, it takes quite some time even to read what you done!
Couple of question if I can?
1. Is that price of 150 Euro typical for head revision and cylinder bore? Did that include new springs or I missed it somewhere and you actually bought Hessler springs?
2. Can I ask you where I can find that company contact by any chance? :) I think it is good price, in Belgium everything sooo expensive :(

About HID headlight. That type with solenoid that changing from low beam to high beam unfortunately proved to be not very reliable. What I mean - light works, but solenoid get's problems operating after long distance riding. This is DR specific problem, it is because of vibrations. I gave up on HID because of that and some of my friends had same problem (Russian DR owners). They went for different setup - 2 lights, one low beam one high beam. I hope you will not have that problem, but chances are high that after some time high beam will stop working (e.g. bulb will stop moving). Just watch it to be sure...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

he already has that problem :P
its half on high and half on low beam constanly :lol:

you can buy HID kits with xenon for lowbeam and normal light for highbeam aswell, they are a lot more relaible in combination with the vibrations..
the cheapest i could find = 60euro's.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

The cylinder head revision is without new springs, i used the old ones. The valve rubbers are changed with new ones and the valve and valve seats are 'polished' and grinded into the exact angle again. It also got a bath so every old carbon rubbish is gone.

The springs are about the only things which arent changed.

You are right about the hid high beam. It stopped functioning 2 or 3 months ago. So it worked for about 8 months :roll:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Ik zou het zo laten, ziet er prachtig uit. Zonde om dat weer vies te maken.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik zou best zo'n spatbord (hoog) willen als ik mn bigje met n upsd voorvork zou uitrusten, ik vind dr dat best mooi uit zien.. maar dan moet ie wel weer zn zijkappen terug krijgen..
want nu istie kaal.. en die snavel mist ook wel n beetje..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Jongens ik heb zo'n apentietengeile roadbook frame gemaakt. Hij is nog niet helemaal af maar hij wordt super.

Bevestiging op balhoofd, 2mm alluminium plaat gebruikt, super stevig en nog verstelbaar ook :lol:

Onderaan komt een dashboard met normale meters zoals toerenteller, temperatuurmeter, controle lampjes en contactslot...en bovenaan komt de roadbookhouder, dubbele tripmeter met snelheid en gps. Foto's volgen nog.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Waarom een spatbord? de snafel werkt goed, alleen tussen de 30/70km/u
wat vuil in 't gezicht met wegbanden.. met noppen en vooral staand nergens last van 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb inmiddels trouwens een eerste oplossing gevonden voor een USD laag voorspatbord:

http://www.everyoneweb.com/polyesterpar ... untID=K453

Deze man maakt zelf KTM rally replica voorspatborden van polyester voor 80 euro. Dan moet die nog wel gespoten worden. Aangezien deze man ze zelf maakt zijn kleine aanpassing zoals bevestigings punten vast anders aan te brengen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Het is even wachten op de juist gaten boren om de meters in het metaal te plaatsen, maar hierna kan de roadbookhouder worden afgemaakt.

Op de 2 platen die je hier ziet komen dwars 2 platen. Eén plaat voor de meters en de bovenste plaat voor de roadbookhouder/gps en tripmeters.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

may be I misunderstood something, but few comments - sorry if I sound stupid :) I am just trying to prepare myself for same work :) planned for long time :)

1. Front forks - did you prepared extended spacers to compensate for the fact that longer travel forks means you will be hitting frame/something on full compression? Or with rear swingarm you going to have rear clearance to match front and forks are longer to match extended travel (one of my biggest worries) ?
2. The "beak" of DR800 is there for a reason. In fact - partially this is why DR front is so stable on high speeds. It was made to create pressure on front wheel from air stream. So - changing it (to rally fairing) will inevitably affect stability at high speeds. So question is - it is not critical or you conciously do not care about highway speeds?

I am really interested in your project - keep it going! Great plan!
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Well, I will have to check and see once the forks are in how the clearance will be. Maybe the original front fender will hit the crash bars, we will see but i have full thrust in that it can be made.

The wp extreme 50mm forks are normally used in pimped bigs, these forks should have an bigger suspencion travel then the big as well. Thats why im not concearnd that this cannot be fixed.

I have not found official suspencion travel lengts of my fork but maybe its only 25cm, or maybe its 30...i will see.

The length of the wp front fork is 1cm longer then suzuki original; so this compensates the little bit extra suspencion travel.

Once the rear swingarm is in place this will raise the rear accordingly and so it will give the frame geometry its proper shape back.

Never heard about the beak giving more pressure on the front wheel but if i look to others bikes including high speed racing bikes they can do 300kmph+ without a beak. :wink: However im not planning to lose my beak on my dr big. I want to retain the dr looks.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

yep, I will be interested to see if you find info on those KTM forks travel - it is indeed something I plan...

As for beak...I ride and rode sportbikes...still have one :) They actually do have downforce shape...and they do not have 21 inch skinny front whell and weight distribution of 40-60 :lol: so they do not need beak.
Look noticed ugly Hayabusa shape? Well, this is why it has nose like that...to keep pressure on wheels and smoothen stream.
But that only works over 140 kmph, so who cares...I am glad to see that your new super-DR will still look like DR :wink:
One thing - if you ever will need to weld steel or inox for project and no place to do it nearby - I will be glad to help! Or any other help for that matter...we have ice and snow here for few days now and I am getting bored... :cry:
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

oho man, wat een werken, sjieke topic wel!!! 8)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Shifty-PK schreef: Een overmaats zuiger (0,5mm) van 261euro bij hessler besteld samen met nieuwe pakkingen.
He Josja,

Was deze prijs inc of ex pakkingen?
Olie verbruik is me een tikje te dol bij Shiny..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

zoals ik het lees: zonder..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik ook maar bij CMS heb ik de zuiger, pakkingen en kleppenseals voor die prijs.. dus denk toch even chekken :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

zappa.suzuki schreef:Ik ook maar bij CMS heb ik de zuiger, pakkingen en kleppenseals voor die prijs.. dus denk toch even chekken :wink:
Ben jij van plan een revisie uit te voeren van cylinder en kop? 8)

Het uithonen en de kop revisie heb jij daar een adresje voor bij ons in de buurt :?:

Zit hier ook sterk aan te denken wat denk je zouden ze korting geven als er twee setjes bestelt/gehoont worden? :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Plaats reactie