Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Of busje nr 4 l of REdwin schreef:Eindelijk binnenkort weer rijden met de Big![]()
Voor de zekerheid nog even de ringetjes opgezocht, gaat om nr. 7 (2x)
Dat merk je heel snel, als je startmotor niet rond wil en je startrelais veel klikt of je aarde van de accu heet wordt zit ie verkeerd :pkantelaar schreef:Haha ja binnenkort .
ik moest mijn ketting en tandwielen ook vervangen en jawel hoor 1 moer en bout van het achtertandwiel niet los te krijgen , dan maar eraf gezaagd , dus een nieuwe/andere nodig en ik ben nu aan het vechten met de ketting , ding was te lang dus er wat af geflext.
ik wil persé een sluitschakel met visje dus die erbij en nu krijg ik dat schakeltje niet over de pinnetjes heen van de andere schakel![]()
Waarom past dat niet !nu moet ik een boortje gaan halen want de maat heb ik niet om de ogen van dat schakeltje uit te boren zodat hij wel past.
Verder heb ik de motor er in hangen, rest mij nog de carbs en de tank want de rest aansluiten en dicht schroeven is gisteren gelukt.
Nu hoop ik dat die ringetjes en busjes goed zijn geplaatst van de startmotor tandwiel want met 4 verschillende dingen kun je eindeloos combinaties maken
kantelaar schreef: Elke keer als ik wat voor het eerst doe aan de DR is het bijna nooit zoals het lijkt
WPHB zegt 2.7L bij filterwissel, maar in dat geval gaan ze er vanuit dat er altijd nog wel wat olie achterblijft.kantelaar schreef:![]()
Daarom nog een vraagje voor de zekerheid over de hoeveelheid olie.
Er staat 2600ml op het deksel maar dat heb ik er in gegoten en niet verrassend mijn peilstok blijft droog, bij voorgaande oliewissels deed ik er wel wat olie bij.![]()
Moet ik doorgieten tot mijn peilstok de juiste hoeveelheid aangeeft ?
Wat ik wel wil gaan doen na juist gevuld te hebben is de motor starten zonder bougiedoppen en de benzinekraan dicht zodat de olie overal komt .
Enne hoelang moet ik "droog" starten?
En als er overal olie aanwezig is moet ik dan weer peilen en weer wat erbij doen omdat niet alles terug in de carter terugzakt ?