BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De tank waar je mee rondrijdt, staat nog steeds helemaal achterop de BIG? Denk dat hier mede het probleem zit: te lange afstand met teveel weerstand. En misschien een gebrek aan ontluchting.
Gevolg is benzinegebrek, vlotterniveau daalt, mengsel wordt armer, bougie wit. Totdat er helemaal geen peut meer is en je moet gaan lopen met je BIG.
Gevolg is benzinegebrek, vlotterniveau daalt, mengsel wordt armer, bougie wit. Totdat er helemaal geen peut meer is en je moet gaan lopen met je BIG.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
oplossing gevonden !
Ik had ook de bakjes van de OEM carb op de 36 geschroefd ( om de wet test daar te kunnen doen )
Kijk eens naar het verschil waar de sproeier uit moet drinken
links OEM bakje met "zwembadje" voor sproeier rechts 36 bakje met "olympisch zwembad" voor sproeier.
Snel goede open filters scoren ( beter voor mij oren ) en dan met de sproeiers van Edwin gaan spelen.
Het hoeft geen uitleg dat carbs wisselen nu binnen 5 minuten kan zonder die plastic filterbak erbij.
Wat een genot
Ik had ook de bakjes van de OEM carb op de 36 geschroefd ( om de wet test daar te kunnen doen )
Kijk eens naar het verschil waar de sproeier uit moet drinken
links OEM bakje met "zwembadje" voor sproeier rechts 36 bakje met "olympisch zwembad" voor sproeier.
Snel goede open filters scoren ( beter voor mij oren ) en dan met de sproeiers van Edwin gaan spelen.
Het hoeft geen uitleg dat carbs wisselen nu binnen 5 minuten kan zonder die plastic filterbak erbij.
Wat een genot
Beide vlotterbakkies kunnen onder een BST carb op het eerste gezicht . De linker lijkt van een Sr43 enr heeft een aftapplug, de rechter zit standaard onder een SR41/SR42 en heeft geen overloop. Ben bang dat je het probleem nog niet hebt getackled
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ja hoor, geen enkele probleem.Ouwe Reus schreef:Beide vlotterbakkies kunnen onder een BST carb op het eerste gezicht .
De linker heeft een soort badje / opstaand randje ( schroefdraad waar aftapplug in geschroefd wordt ) waar de sproeier beetje geisoleerd is van de rest van het bakje.Ouwe Reus schreef: De linker lijkt van een Sr43 enr heeft een aftapplug, de rechter zit standaard onder een SR41/SR42 en heeft geen overloop. Ben bang dat je het probleem nog niet hebt getackled
De rechter is kompleet open en heeft geen overloop idd.
Ben met badje / randje vandaag 2 keer stil gevallen en met de rechter niet. Stemt mij hoopvol voor het vervolg.
Maar nu de BIG question : welke open filters gaan erop ?
En de tabel van Twin air universeel clampon er maar eens bijgezocht. Ik ben toch wel voorstander van luchtfilterolie.
Morgen maar eens meten op de carb / in frame welke maat we moeten hebben.
Morgen maar eens meten op de carb / in frame welke maat we moeten hebben.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk. Tevens is het wel raadzaam om iets van bescherming om het filter te maken ivm regen en modder.
Maar het is nog vroeg en maandagochtend, misschien zie ik het verkeerd.
Maar het is nog vroeg en maandagochtend, misschien zie ik het verkeerd.
Assumption is the mother of all fuck ups
volgens mij zie je dat goed, alleen is het maandag ochtend en hij wil eerst nog een proefrit denk ik.Edwin schreef:Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk. Tevens is het wel raadzaam om iets van bescherming om het filter te maken ivm regen en modder.
Maar het is nog vroeg en maandagochtend, misschien zie ik het verkeerd.
futurist
PS zal wel goed komen denk ik als hij er zelf niet aan denk dan roepen wij het nog wel een keer.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist schreef: PS zal wel goed komen denk ik als hij er zelf niet aan denk dan roepen wij het nog wel een keer.
Dus ik lig vannacht in bed en denk "heej, zit daar niet de buis waar de achterveer in steekt ? ". Alsk wakker ben ff checken en jawel........
SPgoesdakar kon wel met doe twin air toeters wegkomen op zijn project omdat hij de achterveer ophanging veranderd had.
Wask vergeten.
We puzzelen weer verder
Je hebt he-le-maal gelijk Edwin!Edwin schreef:Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk.
Voor de duidelijkheid: in de blauwe siliconenbuis zit een alu intercooler pijp!
of in combinatie met de originele adapter, een 4" pijp + inductie filter
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.