BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Inmiddels weer testrit gemaakt en hij start goed en rijdt lekker maar na een km kapt i er mee. 10 seconden wachten en dan start i weer en kan ik al sputterend en knallend thuis komen. Bougie is wit.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De tank waar je mee rondrijdt, staat nog steeds helemaal achterop de BIG? Denk dat hier mede het probleem zit: te lange afstand met teveel weerstand. En misschien een gebrek aan ontluchting.
Gevolg is benzinegebrek, vlotterniveau daalt, mengsel wordt armer, bougie wit. Totdat er helemaal geen peut meer is en je moet gaan lopen met je BIG.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

oplossing gevonden !

Ik had ook de bakjes van de OEM carb op de 36 geschroefd ( om de wet test daar te kunnen doen )

Kijk eens naar het verschil waar de sproeier uit moet drinken
links OEM bakje met "zwembadje" voor sproeier rechts 36 bakje met "olympisch zwembad" voor sproeier.
badje.jpg
Snel goede open filters scoren ( beter voor mij oren ) en dan met de sproeiers van Edwin gaan spelen.

Het hoeft geen uitleg dat carbs wisselen nu binnen 5 minuten kan zonder die plastic filterbak erbij.
Wat een genot :verliefd:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Beide vlotterbakkies kunnen onder een BST carb op het eerste gezicht :shock:. De linker lijkt van een Sr43 enr heeft een aftapplug, de rechter zit standaard onder een SR41/SR42 en heeft geen overloop. Ben bang dat je het probleem nog niet hebt getackled :cry:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef:Beide vlotterbakkies kunnen onder een BST carb op het eerste gezicht :shock:.
Ja hoor, geen enkele probleem.
Ouwe Reus schreef: De linker lijkt van een Sr43 enr heeft een aftapplug, de rechter zit standaard onder een SR41/SR42 en heeft geen overloop. Ben bang dat je het probleem nog niet hebt getackled :cry:
De linker heeft een soort badje / opstaand randje ( schroefdraad waar aftapplug in geschroefd wordt ) waar de sproeier beetje geisoleerd is van de rest van het bakje.
De rechter is kompleet open en heeft geen overloop idd.

Ben met badje / randje vandaag 2 keer stil gevallen en met de rechter niet. Stemt mij hoopvol voor het vervolg.

Maar nu de BIG question : welke open filters gaan erop ?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Zalk hier eens een mailtje naar doen of ie op een BST40 past en wat de maten zijn van het filter ?
luchtfilter.jpg
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

En de tabel van Twin air universeel clampon er maar eens bijgezocht. Ik ben toch wel voorstander van luchtfilterolie.

Morgen maar eens meten op de carb / in frame welke maat we moeten hebben.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk. Tevens is het wel raadzaam om iets van bescherming om het filter te maken ivm regen en modder.
Maar het is nog vroeg en maandagochtend, misschien zie ik het verkeerd.
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Edwin schreef:Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk. Tevens is het wel raadzaam om iets van bescherming om het filter te maken ivm regen en modder.
Maar het is nog vroeg en maandagochtend, misschien zie ik het verkeerd.
volgens mij zie je dat goed, alleen is het maandag ochtend en hij wil eerst nog een proefrit denk ik.

futurist

PS zal wel goed komen denk ik als hij er zelf niet aan denk dan roepen wij het nog wel een keer.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: PS zal wel goed komen denk ik als hij er zelf niet aan denk dan roepen wij het nog wel een keer.
:lol: :lol: :lol:

Dus ik lig vannacht in bed en denk "heej, zit daar niet de buis waar de achterveer in steekt ? ". Alsk wakker ben ff checken en jawel........

SPgoesdakar kon wel met doe twin air toeters wegkomen op zijn project omdat hij de achterveer ophanging veranderd had.
Wask vergeten.

We puzzelen weer verder
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Edwin schreef:Volgens mij kan je de filters ook niet rechtstreeks op de carb aansluiten om de simpele reden dat er op die plek geen ruimte is. Een stuk buis ertussen is denk ik noodzakelijk.
Je hebt he-le-maal gelijk Edwin!
Voor de duidelijkheid: in de blauwe siliconenbuis zit een alu intercooler pijp!

Afbeelding

of in combinatie met de originele adapter, een 4" pijp + inductie filter :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

En waar heb jij die intercooler smurfenpijp vandaan?
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie