inderdaad een zinloze beugel
als daar iets stuk gaat ( en dat is vaak gebeurd) is het een rots door het carter, en daar helpt deze beugel net niet tegen
ik heb in december mijn beeldscherm van de nokia vermoord.
vandaag heb ik een nieuw scherm gemonteerd en daarna mijn smsjes gelezen.
ik heb nogal wat gemist en ga de komende dagen iedereen antwoorden dus bij deze alvast ........sorry
hoezo stuurt een sr 41/sr42 zo anders als een sr 43??
ik heb op circuitdagen zo veel van dit soort discussies gehoord, met onze vaardigheden kunnen we niet eens het max halen uit de moderne motoren (daar hoort onze Dr ook bij). De grootste beperkende factor zijn we echt zelf, in off road ben ik een jonkie maar op de weg en vooral het circuit heb ik wat meer ervaring en echt zonder op te scheppen, ik heb op Zolder met een 600 Bandit (met een "slapper" frame) menige snellere motor het nakijken gegeven ook duc's 999 met alles er op en eraan, en met een standaard Triumph, met "slappe" vering, rijd ik op Zandvoort 2.15. Dit geeft je in een amateur cup met louter GSXZXRRRRFIRE circuit fietsen een plaatsje bij de snelste 10.
Vroeger (mijn eerste GS 750 bijvoorbeeld) hadden we slappe frame's en dat voelde je dat ook in bochten met bobbels. Ik weet bijna zeker dat de frame's van de sr41/42 en de sr43 het zelfde zijn. Het gevoel zit in de dikkere voorpoten en de standaard vering die te weinig bied tot afstellen bij de sr41 voor goede afstelling en die bij de sr 43 gewoon standaard al beter is. De doorontwikkeling van de Dr van 750 naar 800 heeft nooit zoveel geld mogen kosten bij Suzuki dat ze een ander frame hebben gemaakt, dat slappe is er gewoon niet, het is veel subtieler zoals beter afgestelde standaard vering, de dikkere vork en de waarschijnlijk betere gewichts verdeling mede door de aankleding en andere zitpositie van de rijder, heel misschien ook de andere hoek van de voorvork maar waarschijnlijker is dat alleen maar gedaan voor lichter sturen.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
In mijn vak staat alles bij het frame, die is bepalend voor de fiets.
Heb niet vaak of veel of hard op een SR41 gereden, maar het slappe viel me gelijk op.
En dan nog niet het meest de vering maar de zijdelingse stijfheid.
het gevoel van de zijdelingse stijfheid zou je op een sr43 nog meer moeten voelen want meer gewicht op het zelfde frame moet meer "deinen"
ik denk dat de verschillen heel relatief zijn en idd als het om echt hard rijden gaat maakt het poppetje het verschil.
Ik vind "ruig" rijden wel leuk maar dat is per definitie niet echt snel
en anderen kunnen er eens mee lachen als het fout gaat hé Edwin
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
even nagewogen en gewichtsverdeling is nagenoeg gelijk
wat plaatselijk gewicht aangehangen om precies gelijk te maken blijft het verschil
er zitten wat extra verstevigingen op het frame, maar dat is vooral na de achterschokbreker
achterbrug is dikker,vorkpoot is dikker maar dat maakt bij 30km/h op strak asfalt geen ruk uit
daarom denk ik dat het in de vorkhoek ligt
Net nog even het wphb nagekeken op de verschillen...
ik kon geen informatie vinden over de balhoofd hoek, maar wel dat een sr43 een wielbasis heeft van 1cm langer. 152cm ipv 151cm...
Dus ergens zit er verschil in: 1:balhoofdhoek van sr43 minder stijl? (lijkt me stug). 2: Frame van sr43 1cm langer. 3: Langere achterbrug (vermoed ik ook niet aangezien er geen verschil in schakels tussen de kettingen is).
Misschien dat zappa daarom zoveel moeite heeft zijn sr43 vanuit stilstand om te gooien
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
je kunt i.d.d. de achterbrugjes gewoon uitwisselen, maakt geen verschil.
maar ik vind dus dat je op wegbanden meer met je gewicht moet werken als bij de SR41/42
en bij off road banden word hij juist nog lichtvoetiger als de oudere typjes
dus hij reageerd meer op de bandenkeus als de .....bla,bla,bla
en je kunt het niet op de kwaliteit van de bestuurder gooien want die is in beide gevallen even slecht
en ook niet op de banden of de slijtage want ik heb ze van de één naar de ander gewisseld