Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Staat wel stoer en een lager, nog zwaarder, zwaartepunt van de Big natuurlijk
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
ik heb in december mijn beeldscherm van de nokia vermoord.
vandaag heb ik een nieuw scherm gemonteerd en daarna mijn smsjes gelezen.
ik heb nogal wat gemist en ga de komende dagen iedereen antwoorden dus bij deze alvast ........sorry
vandaag heb ik een nieuw scherm gemonteerd en daarna mijn smsjes gelezen.
ik heb nogal wat gemist en ga de komende dagen iedereen antwoorden dus bij deze alvast ........sorry
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Da's zijn goeie vragen
Veel te ver voor mijn tijd
Veel te ver voor mijn tijd
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wie heeft er met een rode BIG het OER weekend gereden?
Te zien op 1.00..
http://www.youtube.com/watch?v=U8WF-30WqSs
Te zien op 1.00..
http://www.youtube.com/watch?v=U8WF-30WqSs
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Volgens mij DR. Tony(zie wiite valbeugels met gaas) en nog een blauwe op 2.01 Was het Sander?
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
over bikkels gesproken
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Foto uit noppennieuws: Ik ken maar één gele dr 800 en dat is die van pjlauerens...
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@sander, hij heeft inderdaad ook een grote neus, maar tis niet leo.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
And the winner is....Shifty-PK schreef:Foto uit noppennieuws: Ik ken maar één gele dr 800 en dat is die van pjlaurens...
Volgens mij herken ik idd PJ op de foto.
De andere BIGrijder die het tot in de noppennieuws gehaald heeft is DRBIG (een van de de moderators) met zijn rode DRBIG.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
A het slappere frame, ding is behoorlijk een dwijl
B denk ik een andere naloop/balhoofdhoek
B denk ik een andere naloop/balhoofdhoek
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Eén antwoord zal hier nooit volstaan, het zal een combinatie moeten zijn van factoren.
2 daarvan zijn mogelijk:
- Verschil in gewicht
- Verschil in grondspeling = verschil in zwaartepunt
2 daarvan zijn mogelijk:
- Verschil in gewicht
- Verschil in grondspeling = verschil in zwaartepunt
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
hoezo stuurt een sr 41/sr42 zo anders als een sr 43??
ik heb op circuitdagen zo veel van dit soort discussies gehoord, met onze vaardigheden kunnen we niet eens het max halen uit de moderne motoren (daar hoort onze Dr ook bij). De grootste beperkende factor zijn we echt zelf, in off road ben ik een jonkie maar op de weg en vooral het circuit heb ik wat meer ervaring en echt zonder op te scheppen, ik heb op Zolder met een 600 Bandit (met een "slapper" frame) menige snellere motor het nakijken gegeven ook duc's 999 met alles er op en eraan, en met een standaard Triumph, met "slappe" vering, rijd ik op Zandvoort 2.15. Dit geeft je in een amateur cup met louter GSXZXRRRRFIRE circuit fietsen een plaatsje bij de snelste 10.
Vroeger (mijn eerste GS 750 bijvoorbeeld) hadden we slappe frame's en dat voelde je dat ook in bochten met bobbels. Ik weet bijna zeker dat de frame's van de sr41/42 en de sr43 het zelfde zijn. Het gevoel zit in de dikkere voorpoten en de standaard vering die te weinig bied tot afstellen bij de sr41 voor goede afstelling en die bij de sr 43 gewoon standaard al beter is. De doorontwikkeling van de Dr van 750 naar 800 heeft nooit zoveel geld mogen kosten bij Suzuki dat ze een ander frame hebben gemaakt, dat slappe is er gewoon niet, het is veel subtieler zoals beter afgestelde standaard vering, de dikkere vork en de waarschijnlijk betere gewichts verdeling mede door de aankleding en andere zitpositie van de rijder, heel misschien ook de andere hoek van de voorvork maar waarschijnlijker is dat alleen maar gedaan voor lichter sturen.
Futurist
ik heb op circuitdagen zo veel van dit soort discussies gehoord, met onze vaardigheden kunnen we niet eens het max halen uit de moderne motoren (daar hoort onze Dr ook bij). De grootste beperkende factor zijn we echt zelf, in off road ben ik een jonkie maar op de weg en vooral het circuit heb ik wat meer ervaring en echt zonder op te scheppen, ik heb op Zolder met een 600 Bandit (met een "slapper" frame) menige snellere motor het nakijken gegeven ook duc's 999 met alles er op en eraan, en met een standaard Triumph, met "slappe" vering, rijd ik op Zandvoort 2.15. Dit geeft je in een amateur cup met louter GSXZXRRRRFIRE circuit fietsen een plaatsje bij de snelste 10.
Vroeger (mijn eerste GS 750 bijvoorbeeld) hadden we slappe frame's en dat voelde je dat ook in bochten met bobbels. Ik weet bijna zeker dat de frame's van de sr41/42 en de sr43 het zelfde zijn. Het gevoel zit in de dikkere voorpoten en de standaard vering die te weinig bied tot afstellen bij de sr41 voor goede afstelling en die bij de sr 43 gewoon standaard al beter is. De doorontwikkeling van de Dr van 750 naar 800 heeft nooit zoveel geld mogen kosten bij Suzuki dat ze een ander frame hebben gemaakt, dat slappe is er gewoon niet, het is veel subtieler zoals beter afgestelde standaard vering, de dikkere vork en de waarschijnlijk betere gewichts verdeling mede door de aankleding en andere zitpositie van de rijder, heel misschien ook de andere hoek van de voorvork maar waarschijnlijker is dat alleen maar gedaan voor lichter sturen.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ligt aan de de man of vrouw aan het roer ....
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
In mijn vak staat alles bij het frame, die is bepalend voor de fiets.
Heb niet vaak of veel of hard op een SR41 gereden, maar het slappe viel me gelijk op.
En dan nog niet het meest de vering maar de zijdelingse stijfheid.
Heb niet vaak of veel of hard op een SR41 gereden, maar het slappe viel me gelijk op.
En dan nog niet het meest de vering maar de zijdelingse stijfheid.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
het gevoel van de zijdelingse stijfheid zou je op een sr43 nog meer moeten voelen want meer gewicht op het zelfde frame moet meer "deinen"
ik denk dat de verschillen heel relatief zijn en idd als het om echt hard rijden gaat maakt het poppetje het verschil.
Ik vind "ruig" rijden wel leuk maar dat is per definitie niet echt snel
en anderen kunnen er eens mee lachen als het fout gaat hé Edwin
futurist
ik denk dat de verschillen heel relatief zijn en idd als het om echt hard rijden gaat maakt het poppetje het verschil.
Ik vind "ruig" rijden wel leuk maar dat is per definitie niet echt snel
en anderen kunnen er eens mee lachen als het fout gaat hé Edwin
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
even nagewogen en gewichtsverdeling is nagenoeg gelijk
wat plaatselijk gewicht aangehangen om precies gelijk te maken blijft het verschil
er zitten wat extra verstevigingen op het frame, maar dat is vooral na de achterschokbreker
achterbrug is dikker,vorkpoot is dikker maar dat maakt bij 30km/h op strak asfalt geen ruk uit
daarom denk ik dat het in de vorkhoek ligt
wat plaatselijk gewicht aangehangen om precies gelijk te maken blijft het verschil
er zitten wat extra verstevigingen op het frame, maar dat is vooral na de achterschokbreker
achterbrug is dikker,vorkpoot is dikker maar dat maakt bij 30km/h op strak asfalt geen ruk uit
daarom denk ik dat het in de vorkhoek ligt
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Net nog even het wphb nagekeken op de verschillen...
ik kon geen informatie vinden over de balhoofd hoek, maar wel dat een sr43 een wielbasis heeft van 1cm langer. 152cm ipv 151cm...
Dus ergens zit er verschil in: 1:balhoofdhoek van sr43 minder stijl? (lijkt me stug). 2: Frame van sr43 1cm langer. 3: Langere achterbrug (vermoed ik ook niet aangezien er geen verschil in schakels tussen de kettingen is).
Misschien dat zappa daarom zoveel moeite heeft zijn sr43 vanuit stilstand om te gooien
ik kon geen informatie vinden over de balhoofd hoek, maar wel dat een sr43 een wielbasis heeft van 1cm langer. 152cm ipv 151cm...
Dus ergens zit er verschil in: 1:balhoofdhoek van sr43 minder stijl? (lijkt me stug). 2: Frame van sr43 1cm langer. 3: Langere achterbrug (vermoed ik ook niet aangezien er geen verschil in schakels tussen de kettingen is).
Misschien dat zappa daarom zoveel moeite heeft zijn sr43 vanuit stilstand om te gooien
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Tadaaaaaaah
ik is happy
... nu na een computercrash weer de hele reut installeren
ik is happy
... nu na een computercrash weer de hele reut installeren
je kunt i.d.d. de achterbrugjes gewoon uitwisselen, maakt geen verschil.
maar ik vind dus dat je op wegbanden meer met je gewicht moet werken als bij de SR41/42
en bij off road banden word hij juist nog lichtvoetiger als de oudere typjes
dus hij reageerd meer op de bandenkeus als de .....bla,bla,bla
en je kunt het niet op de kwaliteit van de bestuurder gooien want die is in beide gevallen even slecht
en ook niet op de banden of de slijtage want ik heb ze van de één naar de ander gewisseld
maar ik vind dus dat je op wegbanden meer met je gewicht moet werken als bij de SR41/42
en bij off road banden word hij juist nog lichtvoetiger als de oudere typjes
dus hij reageerd meer op de bandenkeus als de .....bla,bla,bla
en je kunt het niet op de kwaliteit van de bestuurder gooien want die is in beide gevallen even slecht
en ook niet op de banden of de slijtage want ik heb ze van de één naar de ander gewisseld
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.