BMW enduro
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Mech is er altijd live bij aanwezig
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
In het filmpje is ook te zien dat hij de koppeling op de krukas heeft. Raar... dat is toch juist niet wat je wil?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Wat bedoel je daar mee?
Is lijkt mij juist gunstig..
Is lijkt mij juist gunstig..
Aan de ene kant is een koppeling aan de krukas zijde wel gunstig;want de primaire overbrenging vergroot het koppel wat de koppeling over moet brengen.
De kopp. op de krukas kan dus kleiner en lichter worden uitgevoerd .
Het nadeel;hij draait dan ook met het krukas toerental.
De kopp. op de krukas kan dus kleiner en lichter worden uitgevoerd .
Het nadeel;hij draait dan ook met het krukas toerental.
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Mensen, dat technisch geneuzel over wel of niet krukas etc...
ik snap daar weinig van.
Ik zag gewoon een leuk filmpje over deze nieuwe motor.
Een motor die volgens mij meer teweeg bracht dan andere merken tot nu toe (in positieve zin of negatieve zin).
ik wacht de tests af van de onafhankelijke mensen.....
tevens denk ik dat wat voor motor dan ook welk merk eender, voor de doorsnee hobby rijder meer dan genoeg kan dan dat de gemiddelde hobby rijder aankan of aan hoeft te kunnen.
Merken strijd.. waarom laten we gewoon lekker gaan rijden en hopen op bter weer.
ik snap daar weinig van.
Ik zag gewoon een leuk filmpje over deze nieuwe motor.
Een motor die volgens mij meer teweeg bracht dan andere merken tot nu toe (in positieve zin of negatieve zin).
ik wacht de tests af van de onafhankelijke mensen.....
tevens denk ik dat wat voor motor dan ook welk merk eender, voor de doorsnee hobby rijder meer dan genoeg kan dan dat de gemiddelde hobby rijder aankan of aan hoeft te kunnen.
Merken strijd.. waarom laten we gewoon lekker gaan rijden en hopen op bter weer.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Nee , wel voor de BMW F650GS '00-'07 en de G650X '07-'08 z-Start pro clutches.Noppy schreef:Is er al een Rekluse voor?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wat is de A4de ?
Australian 4 Days Enduro.
April 17-20
http://www.paddocktalk.com/news/html/mo ... =0&thold=0
http://www.a4de.com/template3.asp?id=170&ppc
filmpje youtuibe 2007
http://nl.youtube.com/watch?v=jTK9BxDnaaw
Kijk daar is het droog en hebben ze nog wat ruimte.
April 17-20
http://www.paddocktalk.com/news/html/mo ... =0&thold=0
http://www.a4de.com/template3.asp?id=170&ppc
filmpje youtuibe 2007
http://nl.youtube.com/watch?v=jTK9BxDnaaw
Kijk daar is het droog en hebben ze nog wat ruimte.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Heeft Joel smets toch leuk gedaan.
Five-times World MX Champion and BMW rider Joel Smets raced through the Australian Four-Day Enduro field last weekend to finish 6th overall on his showroom ready G 450 X.
The machine, flown into Australia specifically for Joel's tilt at the gruelling A4DE, was a stock pre-production machine fitted only with an aftermarket muffler. The result, against a top field riding factory prepared race bikes, was a stunning endorsement of Joel's talents and that of the new BMW G 450 X.
Over four full-on days Joel eased himself into the action, his first competitive event in 18 months, with only two demonstration events in the past five months to get his body ready for the 1,000 km of competition.
Thanks to more than 20 years of competition at the highest level and innate talent, Joel was able to pace himself, and came good right at the end with a blistering attack on the final day's Moto-X event, where he finished in second position, less than one second behind the winner.
A delighted Joel was thronged by the sizeable and appreciative crowd, after pulling a serious wheelie on completion of the final stage.
For each of the four days, riders cover around 1,000km in 30 hours, battling dusty conditions, fatigue and rivals.
The 2008 event was the 30th A4DE, and the response for the thousands of spectators who lined the track was electric. Many had travelled from around Australia specially to see Joel Smets in action.
BMW Motorrad Australia Marketing Manager, Miles Davis, was delighted by Joel's performance: "We are stoked Joel had so much fun and finished so strongly.
"He was riding a standard specification bike against Australia's best riders on factory prepared race bikes, so for him to finish in the top ten, and 6th overall, is a major achievement. Many bikes pulled out in days 1, 2 and 3 due to dust related mechanical failures.
"The air-box placement and design on the BMW means that very little dust enters the air-box, we were only changing one filter per day while some riders were changing three.
"Joel's efforts show the new BMW G 450 X is the real deal in the most demanding of competitive situations. The bike did not miss a beat all through the event, and was completely undamaged after four days of competitive stages, a tribute to its engineering, and of course, Joel's professional riding.
"The Final Moto was incredible, although the conditions were very dusty he adapted brilliantly, taking some different lines through corners to stay out of the dust so he could see where he was going and try to make a pass," Miles said.
Joel was no less excited by the competition and the performance of his bike.
"There were some special tests that really highlighted the advantages of the BMW's unique rear suspension design. On faster sweeping bumpy tracks the bike is so stable, it scared me how fast I was going, and how easy it was.
"I was tempted to push harder but my job was to finish the race and I haven't raced a production bike before, so I kept the lid on my enthusiasm.
"We are already planning to come back for next year," he said.
The 2009 A4DE will take place in Orange, rural New South Wales.
Bron:http://www.paddocktalk.com.
Five-times World MX Champion and BMW rider Joel Smets raced through the Australian Four-Day Enduro field last weekend to finish 6th overall on his showroom ready G 450 X.
The machine, flown into Australia specifically for Joel's tilt at the gruelling A4DE, was a stock pre-production machine fitted only with an aftermarket muffler. The result, against a top field riding factory prepared race bikes, was a stunning endorsement of Joel's talents and that of the new BMW G 450 X.
Over four full-on days Joel eased himself into the action, his first competitive event in 18 months, with only two demonstration events in the past five months to get his body ready for the 1,000 km of competition.
Thanks to more than 20 years of competition at the highest level and innate talent, Joel was able to pace himself, and came good right at the end with a blistering attack on the final day's Moto-X event, where he finished in second position, less than one second behind the winner.
A delighted Joel was thronged by the sizeable and appreciative crowd, after pulling a serious wheelie on completion of the final stage.
For each of the four days, riders cover around 1,000km in 30 hours, battling dusty conditions, fatigue and rivals.
The 2008 event was the 30th A4DE, and the response for the thousands of spectators who lined the track was electric. Many had travelled from around Australia specially to see Joel Smets in action.
BMW Motorrad Australia Marketing Manager, Miles Davis, was delighted by Joel's performance: "We are stoked Joel had so much fun and finished so strongly.
"He was riding a standard specification bike against Australia's best riders on factory prepared race bikes, so for him to finish in the top ten, and 6th overall, is a major achievement. Many bikes pulled out in days 1, 2 and 3 due to dust related mechanical failures.
"The air-box placement and design on the BMW means that very little dust enters the air-box, we were only changing one filter per day while some riders were changing three.
"Joel's efforts show the new BMW G 450 X is the real deal in the most demanding of competitive situations. The bike did not miss a beat all through the event, and was completely undamaged after four days of competitive stages, a tribute to its engineering, and of course, Joel's professional riding.
"The Final Moto was incredible, although the conditions were very dusty he adapted brilliantly, taking some different lines through corners to stay out of the dust so he could see where he was going and try to make a pass," Miles said.
Joel was no less excited by the competition and the performance of his bike.
"There were some special tests that really highlighted the advantages of the BMW's unique rear suspension design. On faster sweeping bumpy tracks the bike is so stable, it scared me how fast I was going, and how easy it was.
"I was tempted to push harder but my job was to finish the race and I haven't raced a production bike before, so I kept the lid on my enthusiasm.
"We are already planning to come back for next year," he said.
The 2009 A4DE will take place in Orange, rural New South Wales.
Bron:http://www.paddocktalk.com.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
En hij komt eraan, de BMW G 450 X.
Internationale perspresentatie van 2 tot 04 juni te Malaga, thuishaven van het BMW WEC enduro team.
Bij de dealer vanaf september.
Ik ben benieuwd hoe dat hij rijdt ! (en hoe de BMW dealer met dit nieuwe cliënteel gaat omgaan...)
Jo VdB
Internationale perspresentatie van 2 tot 04 juni te Malaga, thuishaven van het BMW WEC enduro team.
Bij de dealer vanaf september.
Ik ben benieuwd hoe dat hij rijdt ! (en hoe de BMW dealer met dit nieuwe cliënteel gaat omgaan...)
Jo VdB
Op zich eigenlijk wel leuk he...
KTM pakt BMW's wegmotorklanten aan (en heeft moeite hoe om te gaan met deze veeleisende klantenclub, garantie etc)
en nu pakt BMW KTM's enduroklanten af en heeft ook weer dit probleem
Geeft wel mooie nieuwe ontwikkelingen. Iets meer dan weer een nieuwe betere EXC. (niet dat daar wat mis mee is hoor)
KTM pakt BMW's wegmotorklanten aan (en heeft moeite hoe om te gaan met deze veeleisende klantenclub, garantie etc)
en nu pakt BMW KTM's enduroklanten af en heeft ook weer dit probleem
Geeft wel mooie nieuwe ontwikkelingen. Iets meer dan weer een nieuwe betere EXC. (niet dat daar wat mis mee is hoor)
Denk dat in eerste instantie de reeds motorrijdende bmw eigenaren een g450x aanschaffen. Wellicht dat in duitsland er meer mensen zullen zijn die een bmw 450zullen aanschaffen. In Nederland zul je waarschijnlijk exclusief zijn met een 450bmw.
Ben benieuwd naar het verslag!
Ben benieuwd naar het verslag!
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
definitieve specs.
Motor
Flüssigkeitsgekühlter Einzylinder-Viertaktmotor mit
vier Ventilen, Trockensumpfschmierung
Hubraum cm3 449,5
Bohrung/Hub mm 98/59,6
Leistung kW/PS ECE 30/40,8 Offen 38/51,7
bei Drehzahl min–1 7 000 9000
Drehmoment Nm 42,8 44
bei Drehzahl min–1 6500 7800
Verdichtung/Kraftstoff 12 : 1/bleifreies Super (ROZ 95)
Ventil/Gassteuerung DOHC (double overhead camshaft)
Gemischaufbereitung Elektronische Saugrohreinspritzung, digitales Keihin
Motormanagement
Abgasreinigung Geregelter Dreiwege-Katalysator
Elektrische Anlage
Lichtmaschine W 280
Batterie V/Ah 12/7, wartungsfrei
Kraftübertragung/Getriebe
Kupplung Mehrscheibenkupplung im Ölbad, Primärkupplung
sitzt direkt auf der Kurbelwelle, mechanisch betätigt
Getriebe klauengeschaltetes Fünfganggetriebe im
Kurbelgehäuse integriert
Hinterradantrieb Kette
Fahrwerk
Rahmenbauart Stahl-Brückenrohrrahmen
Radaufhängung Vorderrad Marzocchi USD-Telegabel, Standrohr-Ø 45 mm
Radaufhängung Hinterrad Aluminium-Zweiarm-Gussschwinge
Federbein Öhlins Hydraulik-Federbein
Federweg vorn/hinten mm 300/320
Nachlauf mm 118,8
Radstand mm 1475
Lenkkopfwinkel ° 61,8
Einscheibenbremse vorn/Scheiben-Ø mm Doppelkolben-Schwimmsattelzange / Ø 260
Einscheibenbremse hi./Scheiben-Ø mm Einkolben-Schwimmsattelzange / Ø 220
Räder Speichenräder
vorn 1,60 x 21
hinten 2,15 x 18
Reifen vorn 90/90-21
hinten 140/80-18
Maße und Gewichte
Gesamtlänge mm 2200
Gesamtbreite mit Spiegeln mm 806
Gesamthöhe ohne Spiegel mm 1475
Sitzhöhe mm 955
Trockengewicht/DIN Leergewicht kg 111/121
Zul. Gesamtgewicht kg 280
Tankinhalt l ECE 8 US-Version 7
Fahrdaten
Kraftstoffverbrauch 90 km/h l/100 km 4,5
Kraftstoffverbrauch 120 km/h l/100 km 6,6
Höchstgeschwindigkeit km/h Ca. 145
Motor
Flüssigkeitsgekühlter Einzylinder-Viertaktmotor mit
vier Ventilen, Trockensumpfschmierung
Hubraum cm3 449,5
Bohrung/Hub mm 98/59,6
Leistung kW/PS ECE 30/40,8 Offen 38/51,7
bei Drehzahl min–1 7 000 9000
Drehmoment Nm 42,8 44
bei Drehzahl min–1 6500 7800
Verdichtung/Kraftstoff 12 : 1/bleifreies Super (ROZ 95)
Ventil/Gassteuerung DOHC (double overhead camshaft)
Gemischaufbereitung Elektronische Saugrohreinspritzung, digitales Keihin
Motormanagement
Abgasreinigung Geregelter Dreiwege-Katalysator
Elektrische Anlage
Lichtmaschine W 280
Batterie V/Ah 12/7, wartungsfrei
Kraftübertragung/Getriebe
Kupplung Mehrscheibenkupplung im Ölbad, Primärkupplung
sitzt direkt auf der Kurbelwelle, mechanisch betätigt
Getriebe klauengeschaltetes Fünfganggetriebe im
Kurbelgehäuse integriert
Hinterradantrieb Kette
Fahrwerk
Rahmenbauart Stahl-Brückenrohrrahmen
Radaufhängung Vorderrad Marzocchi USD-Telegabel, Standrohr-Ø 45 mm
Radaufhängung Hinterrad Aluminium-Zweiarm-Gussschwinge
Federbein Öhlins Hydraulik-Federbein
Federweg vorn/hinten mm 300/320
Nachlauf mm 118,8
Radstand mm 1475
Lenkkopfwinkel ° 61,8
Einscheibenbremse vorn/Scheiben-Ø mm Doppelkolben-Schwimmsattelzange / Ø 260
Einscheibenbremse hi./Scheiben-Ø mm Einkolben-Schwimmsattelzange / Ø 220
Räder Speichenräder
vorn 1,60 x 21
hinten 2,15 x 18
Reifen vorn 90/90-21
hinten 140/80-18
Maße und Gewichte
Gesamtlänge mm 2200
Gesamtbreite mit Spiegeln mm 806
Gesamthöhe ohne Spiegel mm 1475
Sitzhöhe mm 955
Trockengewicht/DIN Leergewicht kg 111/121
Zul. Gesamtgewicht kg 280
Tankinhalt l ECE 8 US-Version 7
Fahrdaten
Kraftstoffverbrauch 90 km/h l/100 km 4,5
Kraftstoffverbrauch 120 km/h l/100 km 6,6
Höchstgeschwindigkeit km/h Ca. 145
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
In elk geval is de productie in Berlijn vorige week dinsdag gestart!brommer schreef:
Ben benieuwd naar het verslag!
Ik heb de moto de voorbije week gereden op een parcours, uitgezet door Kari Tiainen . Samen met Joël Smets gereden (en serieus gezweet, amai, wat kan die kerel rijden ) Van het ritje met Kari heb ik maar wijselijk afgezien...
Korte conclusie : absoluut OK deze BMW, er is goed over nagedacht, erg stevige constructie van bv subframe, gewicht is vergelijkbaar met "andere" merken maar zwaartepunt ligt absoluut beter dan alle andere enduro's, tractie van langere swingarm uit zich positief net zoals de plaatsing van het voortandwiel. Plastics (van Acerbis) zijn stevig, remmen zijn van Brembo, stuur van Magura --> veel standaardonderdelen.
Enige nadeel lijkt mij dat je voor een extra set wielen in het begin nieuw zal moeten kopen, aangezien er geen tweedehands-setjes te vinden zullen zijn...
Meestal is het motto "less is more", maar in dit geval reed de 50 PK versie wel VEEL beter dan de 40 PK versie (meer kracht onderin)
Prijs is nog niet gekend. Enne, een replica stickerset kan je er ook voor kopen
Jo VdB
prijs is in nederland wel bekend want ik heb vorige maand al mijn handtekening gezet voor een bmw g450x .
duidelijk is dus dat ie meteen open gezet gaat worden, dus andere chip/plug erin(die krijg je erbij) en een akra erbij , of had de 51,7 pk versie ook de orginele uitlaat??? dat zou ik graag willen weten!!
duidelijk is dus dat ie meteen open gezet gaat worden, dus andere chip/plug erin(die krijg je erbij) en een akra erbij , of had de 51,7 pk versie ook de orginele uitlaat??? dat zou ik graag willen weten!!
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
jawel, met originele uitlaat. Akra is erg mooi, maar uiteindelijk pure luxe. Originele demper is erg dik, maar opgelet : de moto heeft een typegoedkeuring met 93 dB aan ietsje meer dan 3.000 toeren !!! Met originele uitlaat dus 93 dB !!brommer schreef:had de 51,7 pk versie ook de orginele uitlaat
Die extra PK's worden oa gehaald in de 2.000 toeren die de moto extra draait als je het plugje erin steekt (werkje van niks)
P.S. Wil je mij even een PB sturen met hetgeen in Nederland de "normale" prijs incl BPM en BTW is voor zo'n 450. Dank je.
Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op di jun 10, 2008 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.