Hallo
Vorige week varseveld gereden en toen ik mijn tweede ronde wou rijden begon mijn ktm 200 ineens in te houden.
Vooral met volgas.
Thuis heb ik het luchtfilter vervangen en de cabarateur schoongemaakt(die was wel wat smerig).
Bougie is nieuw maar wel wat vettig.
Zou het iets te maken hebben met afstelling van de gasnaald ofzo.
Nooit eerder dit probleem gehad kwam er zo ineens.
Hij dampt ook wel redelijk sinds kort..
Wie heeft er tips.
Groeten Bart
inhouden op toeren ktm 2t
Moderator: ghulst
Een 200... wat leuk
Vertel even de geschiedenis van de motor, oftewel, hoe lang heb je hem al, hoe is het onderhoud, welke sproeier bezetting rij je etc etc?
Het is toch niet zo dat je teveel zand hebt binnen gekregen toch?! Anders had je dat wel verteld, natuurlijk.
Vertel even de geschiedenis van de motor, oftewel, hoe lang heb je hem al, hoe is het onderhoud, welke sproeier bezetting rij je etc etc?
Het is toch niet zo dat je teveel zand hebt binnen gekregen toch?! Anders had je dat wel verteld, natuurlijk.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik heb hem 4 jaar ofzo.
Wat is er zo leuk aan?? Der zijn der weinig bedoel je?
Geen id wat de sproeier bezeting is.
Rijd 4 jaar al goed dus nooit veranderd.
Niet dat ik weet te veel zand.
Maar zou de cabarateur afgesteld moeten worden??
Met de gasnaald ofzo.
Las dat die versleten kan zijn en als dat zo is hoe zie ik dat.
Wat is er zo leuk aan?? Der zijn der weinig bedoel je?
Geen id wat de sproeier bezeting is.
Rijd 4 jaar al goed dus nooit veranderd.
Niet dat ik weet te veel zand.
Maar zou de cabarateur afgesteld moeten worden??
Met de gasnaald ofzo.
Las dat die versleten kan zijn en als dat zo is hoe zie ik dat.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Ja dat, maar vooral dat Huskie er ook één heeft.Bartuz schreef:Ik heb hem 4 jaar ofzo.
Wat is er zo leuk aan?? Der zijn der weinig bedoel je?
Verder is het vast een carburateurdingske, of misschien een
powervalve probleem?
Maar ook dat weet Huskie veels beter dan ik.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
Ja ,ik denk ook een powervalve probleem, had ik ook met mijn honda .
hij gooit dan ook veel olie uit bij uitlaat, en stationair loopt hij onrustig,
bij vervangen van zuiger klep gereiningd ,en loopt weer als een tierelier,
Suc 6
hij gooit dan ook veel olie uit bij uitlaat, en stationair loopt hij onrustig,
bij vervangen van zuiger klep gereiningd ,en loopt weer als een tierelier,
Suc 6
Greetz Patrick#70
Ok, begin maar met weer een nieuwe bougie. Vaak is dat het probleem als die tijdens een ritje opeens minder goed gaat rijden. Vette bougie en dat merk je vooral als je je gas opendraait.
Een powervalve die in de tweede ronde opeens anders doet als de eerste ronde geloof ik niet.
Enne ja ik rij ook 200cc. Lekker motortje voor de lichtgewichten.
Een powervalve die in de tweede ronde opeens anders doet als de eerste ronde geloof ik niet.
Enne ja ik rij ook 200cc. Lekker motortje voor de lichtgewichten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hey bartuz.ik had precies hetzelfde 2 weken geleden.ook in varsseveld.alleen dan met een ktm 450 exc-r
ik had het alleen al bij de eerste ronde.de eerste helft liep ie superrr.
maar toen begon ie bij een beetje veel gas te stotteren,kon alleen nog half gas met het ding.ze zeiden tegen me dat er water onderin de carburateur zat.heb de dop er afgehad.afgelopen zondag in westerbork kreeg ie er weer last van.eerst was het goed.had bijna ronde 1 uitgereden toen ie weer begon te ploffen en in te houden.
ik w8 nu op een nieuw aftapdopje.had die vorige week stuk gedraaid
maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dat was.
w8 ook nog op een jd jetting kit.misschien dat het dan weg is
ik had het alleen al bij de eerste ronde.de eerste helft liep ie superrr.
maar toen begon ie bij een beetje veel gas te stotteren,kon alleen nog half gas met het ding.ze zeiden tegen me dat er water onderin de carburateur zat.heb de dop er afgehad.afgelopen zondag in westerbork kreeg ie er weer last van.eerst was het goed.had bijna ronde 1 uitgereden toen ie weer begon te ploffen en in te houden.
ik w8 nu op een nieuw aftapdopje.had die vorige week stuk gedraaid
maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dat was.
w8 ook nog op een jd jetting kit.misschien dat het dan weg is
Met mijn 300 is het ook eens gebeurd dat de powervalve zijn werk niet meer deed. Gewoon een moertje los gerammeld. Maar zoiets merk je ook wel, ineens maakt het motortje een wat scheller geluid.. en inderdaad ook stotteren.
Heb je al gekeken naar de bougie-dop??
Als daar vocht in komt, of als hij van binnen roestig is gaat je motor ook stotteren. Ook dat heb ik wel eens vaker meegemaakt, en dat is (samen met de bougie) het eerste wat ik onderzoek.
Ik denk dus een vocht probleem, zeker gezien de regen van afgelopen tijd. Succes!
Heb je al gekeken naar de bougie-dop??
Als daar vocht in komt, of als hij van binnen roestig is gaat je motor ook stotteren. Ook dat heb ik wel eens vaker meegemaakt, en dat is (samen met de bougie) het eerste wat ik onderzoek.
Ik denk dus een vocht probleem, zeker gezien de regen van afgelopen tijd. Succes!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
bijna opgelost..
bougiedop was al nieuw en er zit nu een nieuwe bougie en luchtfilter in.
cabarateur los gehaald en schoongemaakt en gasnaald versteld.
hij hikt nu heel af en toe nog wat.
denk dat die gasnaald en schuif nog vv moeten worden want heb het id dat het wel uit de cabarateur komt.'
Maar bedankt allemaal
bougiedop was al nieuw en er zit nu een nieuwe bougie en luchtfilter in.
cabarateur los gehaald en schoongemaakt en gasnaald versteld.
hij hikt nu heel af en toe nog wat.
denk dat die gasnaald en schuif nog vv moeten worden want heb het id dat het wel uit de cabarateur komt.'
Maar bedankt allemaal
Fuck de 4 takt (-:
Het is nu helemaal weg het inhouden.
Heb er een andere uitlaat onder gehangen.
Een HGS van voor na achter.
Goeiendag wat een boel meer vermogen zeg...
Ken mijn motortje helemaal niet weer zo.
Trek hem in elke versnelling opt achterwiel.
Mooi wark
Heb er een andere uitlaat onder gehangen.
Een HGS van voor na achter.
Goeiendag wat een boel meer vermogen zeg...
Ken mijn motortje helemaal niet weer zo.
Trek hem in elke versnelling opt achterwiel.
Mooi wark
Met de oude uitlaat hield ie nog een beetje in.
Met de nieuwe dus niet.
Sproeier heb ik alleen schoon gemaakt en heb niets veranderd.
Ik weet eerlijk gezegt niet welke maat er in zit nu.
Ik denk gewoon de orginele die vanaf nieuw erin zit.
Met de nieuwe dus niet.
Sproeier heb ik alleen schoon gemaakt en heb niets veranderd.
Ik weet eerlijk gezegt niet welke maat er in zit nu.
Ik denk gewoon de orginele die vanaf nieuw erin zit.
Fuck de 4 takt (-: