voor-vork probleem

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
peterkem

hallo allemaal
Mijn v-wiel zit niet meer goed in de v-vork of er is een probleem met de v-vork
als ik het v-wiel tussen mijn bennen klem en aan het stuur wiebel is het net of mijn stuur en boven veren mee draaien. als ik 50Km rij en mijn handen van het stuur afhaal begint mijn stuur als een gek te waggelen, het stuur staat ook niet echt recht als het voor wiel recht staat,v-veren zijn niet krom of this met het oog niet te zien
zet ik mijn stuur recht dan staat mijn voorwiel scheef. welke voorvork past er in een dr 800S sr43
futurist

je kan je voorwiel met je stuur uitlijnen op dezelfde manier als jouw wiebel test. Voorwiel tussen je benen en het stuur draaien in de richting dat het recht gaat staan. net zolang proberen tot het stuur recht staat als je rechtuit rijd. Dan is het belangrijk dat je de kroonplaat en het t stuk (dat zijn die zwarte dingen die bovenaan de (veren zoals jij ze noemt) controleert of zij de vorkpoten stevig vast hebben. Dit is essentieel om je stuur ook recht te houden. Als deze 4 bouten niet goed vast staan dan krijg je waarschijnlijk het slingeren als je het stuur los laat. Meestal ontstaat dit door een ander probleem te beginnen bij banden, bandenspannig en bv balhoofdlager.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88

of je hebt een kromme band, rot wiellager, los achterwiel, versleten achterbrug lager of losse spaken of..........................gewoon goed zoeken dus.
meestal is er een duidelijke oorzaak te vinden als je de wielen van de grond hebt.
have BIG fun

D.F.M.T.
Ridge

Na een onschuldig schuivertje vorig jaar had ik mijn stuur t.o.v. mijn wiel ook scheef staan. Alles los gedraaid en proberen weer recht vast te zetten hielp niets.

Toen maar andere voorpoten gekocht en gemonteerd maar dit hielp ook niets. Zo een jaar met een scheef stuur gereden, tot ik een maand geleden het zat was en alles weer los heb gehaald.

De onderste kroonplaat vertrouwde ik niet, dus deze ingespannen in de draaibank en enkele metingen gedaan. Dit bevestigde dat hij krom was.

Een andere bij Streppel in Vaassen gehaald en gemonteerd. Nu staat alles weer perfect in lijn. Had ik dit maar een jaar eerder gedaan. :wink:
Suzuki DL650 / Honda XRV750
Plaats reactie