starten na een val
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
- Locatie: Kelpen-Oler
Wat is dat toch? Nadat ik gevallen ben en de motor afslaat is het een heel karwei om mijn xr 600 weer aan te stampen. Bougie er ook wel eens uit gehaald, maar is niet verzopen. Weet iemand een goede manier om weer snel te starten. tnx gr wijnand
Gas open draaien, en open houden !!, keer of 5 tot 10 kicken en vervolgens gas los. Opnieuw compressie zoeken, kleplichter effe in en stukje doorkicken (net voorbij compressiepunt). Kickstarter op laten komen en trappen. Werkt eigenlijk altijd (heb jaren XR 600 gereden).
Ps, door het gas helemaal open te houden is de onderdruk te laag om benzine aan te zuigen zodat er alleen lucht aangezogen wordt.
Ps, door het gas helemaal open te houden is de onderdruk te laag om benzine aan te zuigen zodat er alleen lucht aangezogen wordt.
Of een Edelbrock carburateur kopen; die blokkeren de benzinetoevoer zodra ze op de kant liggen. Hoe dat werkt weet ik ook niet precies...
"On my HRC kitted bike the Edelbrock Carb works well. When compared to stock I'm still not totally convinced that it is way better from a total performance standpoint. But it 1) does eliminate the off idle bog that many XR650R riders complain about; 2) because of its isolated fuel cell float bowl design its impossible for the fuel to get into the air horn on tip overs and crashes so the bike continues to run or is easily started after such events; 3) due to the way they implemented the fuel (accelerator Pump) it only pumps full flow fuel on rapid throttle openings and not during slower throttle openings which helps fuel economy and still allows good response; 4) my fuel mileage went up 4.5 miles per gallon with the Edelerbrock: 5) jet changes are a snap.
Its for Items 1-5 that I feel the new Edelbrock for the XR650R is a great product. Granted If we had a performance only shootout between several carbs on a straight performance rating it might or it might not come out on top. But from a mileage, jetting, ease of starting and in general user friendly standpoint its a excellent product. I'm short (can't get the same leverage on the kickstarter as a tall person) and several times after a tip over or crash I could not start my XR650R with the kickstarter but could bump start it. Since the Edelbrock it starts easily after such events and at my age this is a HUGE benefit."
"On my HRC kitted bike the Edelbrock Carb works well. When compared to stock I'm still not totally convinced that it is way better from a total performance standpoint. But it 1) does eliminate the off idle bog that many XR650R riders complain about; 2) because of its isolated fuel cell float bowl design its impossible for the fuel to get into the air horn on tip overs and crashes so the bike continues to run or is easily started after such events; 3) due to the way they implemented the fuel (accelerator Pump) it only pumps full flow fuel on rapid throttle openings and not during slower throttle openings which helps fuel economy and still allows good response; 4) my fuel mileage went up 4.5 miles per gallon with the Edelerbrock: 5) jet changes are a snap.
Its for Items 1-5 that I feel the new Edelbrock for the XR650R is a great product. Granted If we had a performance only shootout between several carbs on a straight performance rating it might or it might not come out on top. But from a mileage, jetting, ease of starting and in general user friendly standpoint its a excellent product. I'm short (can't get the same leverage on the kickstarter as a tall person) and several times after a tip over or crash I could not start my XR650R with the kickstarter but could bump start it. Since the Edelbrock it starts easily after such events and at my age this is a HUGE benefit."
Neeje.. Edelbrocks zijn voor ouwe chevys. Geen aanrader voor op je fiets. Bovendien rijdt de man denk ik geen XR omdat ie 1000 euri heeft liggen voor een andere carburateur.
Benzinetoevoer afsluiten voorkomt trouwens geen verzuipen als de vlotterkamer al vol zit. Da's ook meer voor als je ondersteboven komt te liggen in je chevy.
Ik sluit me aan bij Rvd. Beetje harder stationair wil ook wel helpen.
Of, als je geen hotstart op je carburateur hebt, een heeel klein beetje gas.
Daarmee riskeer je wel dat ie gaat terugslaan...
Benzinetoevoer afsluiten voorkomt trouwens geen verzuipen als de vlotterkamer al vol zit. Da's ook meer voor als je ondersteboven komt te liggen in je chevy.
Ik sluit me aan bij Rvd. Beetje harder stationair wil ook wel helpen.
Of, als je geen hotstart op je carburateur hebt, een heeel klein beetje gas.
Daarmee riskeer je wel dat ie gaat terugslaan...
Dit is de methode, die ik ook altijd toepaste op mijn KTM Rotax en LC-4. Ik nam wel altijd het zekere voor het onzekere door standaard 10x door te trappen: succes verzekerd [/i]RvD schreef:Gas open draaien, en open houden !!, keer of 5 tot 10 kicken en vervolgens gas los. Opnieuw compressie zoeken, kleplichter effe in en stukje doorkicken (net voorbij compressiepunt). Kickstarter op laten komen en trappen. Werkt eigenlijk altijd (heb jaren XR 600 gereden).
Ps, door het gas helemaal open te houden is de onderdruk te laag om benzine aan te zuigen zodat er alleen lucht aangezogen wordt.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
- Locatie: Kelpen-Oler
Heren, bedankt voor jullie tips. Dat gaan we maar eens proberen. groeten wijnand
als je nog een kleplichter op je stuur hebt maakt dat het doortrappen wat makkelijker.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Frank, jij hebt toch ook een Edelbrock op je DRZ??folie schreef:Neeje.. Edelbrocks zijn voor ouwe chevys. ...
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Dat heppie.STTEVE schreef:Noppy, jij hebt toch ook een Edelbrock op je DRZ??folie schreef:Neeje.. Edelbrocks zijn voor ouwe chevys. ...
Maar zorg wel dat je een reservegaskabel hebt liggen want het duurt nogal lang voordat je er één uit Amerika overgestuurd krijgt.....
Heb je hem nou al Noppy?
Laatst gewijzigd door Herr DRénérZéele op ma mei 17, 2010 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
- Locatie: Kelpen-Oler
Bedankt voor de geweldige tip, het werkt perfect! Dat scheelt weer tijd en kunnen we langer crossen ha ha! bedankt.Joop schreef:Dit is de methode, die ik ook altijd toepaste op mijn KTM Rotax en LC-4. Ik nam wel altijd het zekere voor het onzekere door standaard 10x door te trappen: succes verzekerd [/i]RvD schreef:Gas open draaien, en open houden !!, keer of 5 tot 10 kicken en vervolgens gas los. Opnieuw compressie zoeken, kleplichter effe in en stukje doorkicken (net voorbij compressiepunt). Kickstarter op laten komen en trappen. Werkt eigenlijk altijd (heb jaren XR 600 gereden).
Ps, door het gas helemaal open te houden is de onderdruk te laag om benzine aan te zuigen zodat er alleen lucht aangezogen wordt.