Bilstain

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

patricksku

Herr DRénérZéele schreef:Maar als houdt van zwaar technische tot extreme enduro is Bilstain helemaal het ding begrijp ik?

Maakt we toch wel ernstig nieuwsgierig.

@Pruus:Is jammer genoeg niet naast de deur (= Amsterdam) anders had ik je een dagje gezelschap komen houden.
Later een keer hoop ik.
@ HerDrenzelllllle, :roll: haha, Voor extreem enduro ben je daar op je plaats, maar houd er rekening mee als je eraf stuiterd ben jij en je geliefde bike flink het haasje :cry: .ik denk dat daaro al menigeen per helicopter :?: het terrein heeft verlaten :roll:
Maar als je een keer wilt proberen wens ik je suc6. :wink:
Greetz Patrick#70
Bakkertjedeeg

[/quote]
@ HerDrenzelllllle, :roll: haha, Voor extreem enduro ben je daar op je plaats, maar houd er rekening mee als je eraf stuiterd ben jij en je geliefde bike flink het haasje :cry: .ik denk dat daaro al menigeen per helicopter :?: het terrein heeft verlaten :roll:
Maar als je een keer wilt proberen wens ik je suc6. :wink:[/quote]

Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Ook in Bilstain geldt dat je het zo spannend kan maken als je zelf wil. Het weer speelt overigens een grote rol over de begaanbaarheid. De motor heeft hier idd behoorlijk wat te leiden, maar dat is bij iedere enduro (enduro is geen off road). Overigens gaat mijn voorkeur uit naar de trial.

@Pruus
Ben der volgende week zondag ook bij. Met de trial......:wink:
pruus
Contacteer:

Bakkertjedeeg schreef:
@Pruus
Ben der volgende week zondag ook bij. Met de trial......:wink:[/quote]

Hey Ralf, zondag is er SM, weet je wel die rare mensen in van die pakken... dus helaas terrein gesloten.
Check maar je mail en hopelijk kun je dan ook!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Herr DRénérZéele

Bakkertjedeeg schreef:
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Ook in Bilstain geldt dat je het zo spannend kan maken als je zelf wil.[/quote]

Precies, dat denk ik ook. Je hoeft ook niet weer gelijk met je kop tegen de muur. Maar een beetje tegen je grenzen aankruipen vind ik niet verkeerd.

@Patricksku
Ben trouwens al een keer opgehaald met de (trauma)helicopter. Maar dat was gewoon met de mountainbike. Had een iets te korte route over wat franse rotsen genomen. Een verticale route..... Maar uiteindelijk namen ze me niet mee, ik bloede blijkbaar niet hard genoeg. Werd toch weer gewoon een ambulance. Was toch een soort tegenvaller.....

:lol: :lol: :lol:

Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, een dag niet gevallen is een dag niet geleefd. Als je je grenzen een beetje wil verleggen eet je af en toe onkruid. (Daar zitten trouwens hele lekkere plantjes bij..... :lol:
Ieder z'n ding.

Grtz,
Dick.
Bakkertjedeeg

pruus schreef:
Hey Ralf, zondag is er SM, weet je wel die rare mensen in van die pakken... dus helaas terrein gesloten.
Check maar je mail en hopelijk kun je dan ook!
Dat zijn de ergste..... hou ze in de gaten... :lol:

Ik heb het in de agenda verzet. Wij zijn er ook bij!!!!
pruus
Contacteer:

Vakantie!
Vanaf zondag de hele week in Bilstain. :-)
s´morgens stukje fietsen in de omgeving. Dan beetje brommeren en daarna kampvuur en pintje. Geen werk, geen cursus, gewoon freeride.
Ik is blij.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
gilbert100

Dan zal je vast een leuke week vakantie hebben!
pruus
Contacteer:

´t was geweldig! Super weer, alleen dinsdag was nat. Als goedmakertje van de motorgoden kwam toen Chris Vermeulen effe trialen. Leuk stukje mee gereden, was niet te beroerd om me zo nu en dan naar boven te trekken :oops:
Enige minpunt was meteen in begin op zondag. Voetje tik met bakkertjesdeeg. Hellaas was zijn dag toen afgelopen :cry: maar gelukkig niets gebroken!
Alles goed, Ralf?
De vakantie zit erop. Maar gelukkig is er over drie weken al weer wat te doen in Bilstain!
gilbert100

wat is er dan te doen? en is dat in het weekend van 12 & 13 september?
pruus
Contacteer:

nee, de 19e. Bilstain Blitz. Duitse organisator, aparte formule, teams van drie, tien proeven. Heftig.
gilbert100

lijkt me leuk, ga dan eens kijken denk ik.
Bakkertjedeeg

pruus schreef: Enige minpunt was meteen in begin op zondag. Voetje tik met bakkertjesdeeg. Hellaas was zijn dag toen afgelopen :cry: maar gelukkig niets gebroken!
Alles goed, Ralf?
Hey Pruuske. Met het voetje gaat het elke dag wat beterder. Op dit moment is de zijkant en de tenen kets blauw :lol: het voetje is nog steeds te dik en ik loop nog mank. Echt een serieuze tik geweest, maar dit hoort er gewoon bij. Hulde aan mijn persoonlijke Dr. Costa die me begeleid!!! Goed om te lezen dat je zelf toch nog een goede vakantie hebt gehad. We zien ons snel.
gilbert100

vandaag nog eens in Bilstain gaan rijden, was leuk weer wat nieuwe paden ontdekt :D :D

Mijn achterband is aan vervanging toe, welke band kunnen jullie me aanraden voor het rijden in Bilstain?
pruus
Contacteer:

elke crossband die niet specifiek voor het zand is ontworpen doet ´t goed in Bilstain als ze nieuw zijn ( zeker in het nat erg belangrijk!). Sommigen beweren dat een FIM band ivm BIB-mousse beter is maar daar heb ik geen ervaring mee en vindt de oplossing ook wat aan de prijs...
De Trackmasters van Adje zijn goed en voordelig en absoluut zeer geschikt om flink te oefenen in Bilstain.
Dus je bent" om " wat het terrain betreft?
gilbert100

Ik denk wel dat ik me in bilstain nog lang zal vermaken, het is er ideaal om ervaring op te doen en je doet alles op je eigen tempo. Vooral dat laatste is belangrijk voor mij!
Fritske

Wij zijn in juni ook eens een dag gaan rijden in Bilstain, echter als je het Brabantse zand gewend is het in Bilstain een stuk minder leuk (vind ik persoonlijk dan).
De crossbaan waarover gesproken wordt is meer een baantje en ligt er nog wel maar is alleen te vinden via een (illegale) omweg (= door en over de gaas) ergens bovenin.
De baan is redelijk dichtgegroeid met gras en ook hier is het dus niks als keien, bovendien liepen er enkele paarden los over de baan, zodat we het eigenlijk niet konden maken om daar lang(er) rond te rijden.
Kortom, het is een leuke trialbaan, maar ik ga er niet meer heen.
:)
patricksku

Fritske schreef:Wij zijn in juni ook eens een dag gaan rijden in Bilstain, echter als je het Brabantse zand gewend is het in Bilstain een stuk minder leuk (vind ik persoonlijk dan).
De crossbaan waarover gesproken wordt is meer een baantje en ligt er nog wel maar is alleen te vinden via een (illegale) omweg (= door en over de gaas) ergens bovenin.
De baan is redelijk dichtgegroeid met gras en ook hier is het dus niks als keien, bovendien liepen er enkele paarden los over de baan, zodat we het eigenlijk niet konden maken om daar lang(er) rond te rijden.
Kortom, het is een leuke trialbaan, maar ik ga er niet meer heen.
:)
Nou Fritske ik moet je gelijk geven, mij zien ze ook niet meer in Bilsteen, :wink:
Greetz Patrick#70
gilbert100

Gaat er iemand naar de 4 uurs enduro in Bilstain op 1/11 ? Is het de moeite om als toeschouwer te gaan kijken?
pruus
Contacteer:

Wij gaan er heen. Hoezo kijken? Gewoon meedoen! :lol:
gilbert100

Eerst nog heel veel oefenen en kijken naar de snelle mannen, lijkt me een beter ( en veiliger voor iedereen ) idee :wink:
gilbert100

Hé Pruus, Om hoelaat begint die wedstrijd?
Bakkertjedeeg

Volgens de site is de start om 11.00. Misschien dat ik ook ff kom kijken. Piccies maken van de 'dulle pruus' :lol: Dadelijk ff agenda checken.
pruus
Contacteer:

ga nu vertrekken voor de 4H van zondag. Hebben een appartement en maken er een gezellig weekend van!
kzie wel wie kzie. Gr.
Smalle

Hey,
Ik ben ook in Bilstain geweest 1/11/2009.
Het is er toch zwaar om te rijden :shock: Na de eerste ronden hadden we al door om gas terug te nemen voor die 4 uur uit te kunnen rijden.. Ik heb wel weer veel bijgeleerd. Vooral over die rotsen rijden was wel eens interessant.
Eigelijk was het wel een vrij gevariëerd. Eerst bos (=rotsig) wat ik wel technisch vond, dan een klein parcourke met enkele jumps om daarna via een afgespannen veld terug op het asvalt (start/finish) te komen.
Ge kunt mij vandaag wel schuin tegen de muur zetten zonder dat ik val :? Zo stijf als een plank!
Weet er iemand iets van de uitslag? We waren snel weg. Fotokes? Filmkes mss?
Groensels,
Smalmans
update: WR-rider :D
gilbert100

Ik heb wel enkele foto's gemaakt, wat was je startnummer? misschien sta je er wel bij!
Plaats reactie