Was een super dagje!!
eerste ronde ging perfect, omstandigheden waren nog goed te doen...
tweede ronde na 10 km van de start een lekke achterband bij post 8!
Door de fantastische organisatie terug gebracht naar de start en het voor elkaar gekregen om men bandje te wisselen. Mijn dank voor de jongens met de compressor in de bus!!
3e ronde om 2 uur gestart en die gin perfect ( was wel loodzwaar door die diepe knippen. En heb de motor een keer moeten laten gaan bij de afgraving. Verder niet gevallen en heeel veel geleerd weer!
bij afloop een mooie foto van men vriendin gekregen die ze had uitgezocht bij de stand.
bedankt voor de mooie rit Peelrijders!!!
PS met de keverpijp in de demper geen problemen gehad ik mocht zelfs gelijk om de meting heen door naar de inschrijving. Bedankt voor de tip erwindop
25 oktober Handel
Moderator: ghulst
Mooi,
Als je een beschaafd geluid maakt heb je ook minder wachttijd.
Die voorselectie houden we er in bij grote evenementen. We hebben veel geleerd tijdens dit mega-evenement!
Leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad.
Ik hoop zo dat de Peelrijders volgend jaar weer een ontheffing krijgen om deze rit te mogen organiseren, dan rijd ik zelf ook maar eens mee
Als je een beschaafd geluid maakt heb je ook minder wachttijd.
Die voorselectie houden we er in bij grote evenementen. We hebben veel geleerd tijdens dit mega-evenement!
Leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad.
Ik hoop zo dat de Peelrijders volgend jaar weer een ontheffing krijgen om deze rit te mogen organiseren, dan rijd ik zelf ook maar eens mee

Super mooie rit weer. Deze keer viel de drukte in de eerste ronde wel mee, dankzij de trage keuring. Wat dat betreft begon daar alvast de speiding van de de rijders en was het ook niet echt gevaarlijk druk in de eerste ronde.
Perfekte organisatie (wel effe wachten bij de keuring maar dan wel maximaal knallen) !!
Ps de opstoppingen veroorzaakt door quadrijders vindt ik persoonlijk wel wat minder, maar ach, ze schuiven de sporen ook weer enigszins dicht.....
Perfekte organisatie (wel effe wachten bij de keuring maar dan wel maximaal knallen) !!
Ps de opstoppingen veroorzaakt door quadrijders vindt ik persoonlijk wel wat minder, maar ach, ze schuiven de sporen ook weer enigszins dicht.....
KTM 250 EXC, 250 SX
Ik zie de quadrijders ook nooit als hinderlijk, meer als een obstakel.
Ook die mannen moeten ergens kunnen rijden, en dat kan gelukkig ook in Handel.
Ik ben geen quadrijder. Nog geprobeerd een quad op die kleine "maiscrossplak" na het stuk langs de brede sloot, voorbij te gaan. Is me niet gelukt die dingen gaan letterlijk heel kort door de bocht. Was wel leuk.

Ook die mannen moeten ergens kunnen rijden, en dat kan gelukkig ook in Handel.
Ik ben geen quadrijder. Nog geprobeerd een quad op die kleine "maiscrossplak" na het stuk langs de brede sloot, voorbij te gaan. Is me niet gelukt die dingen gaan letterlijk heel kort door de bocht. Was wel leuk.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Dat van die VW-pijp mag je nog eens uitleggen, heb je daar toevallig nog een fotootje van?JarnoD schreef:
PS met de keverpijp in de demper geen problemen gehad ik mocht zelfs gelijk om de meting heen door naar de inschrijving. Bedankt voor de tip erwindop
Deze is ook leuk voor het nageslacht:

We plakten ze maar niet meer op de uitlaten; er waren diverse gasten die de stickers direct na de geluidskeuring er weer afgepulkt hadden. Het waren hittebestendige zilverfoliestickers, watervast etc. Maar men was blijkbaar bang dat ze gingen smelten dus weggegooid in de bosjes en meteen weer problemen bij het volgende keurstation...

Een mooie gevonden!
was goed georganiseerd, erg bedankt voor de mooie rit
was goed georganiseerd, erg bedankt voor de mooie rit

KTM 300 EXC a world of joy 

heb drie rondjes gedaan. Was wel lachuh! Alleen word dat kruip-sluip wel langzaam een soort autoweg 

wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
Hoezo..? Hebben jullie zoveel bomen omvergereden?pruus schreef:heb drie rondjes gedaan. Was wel lachuh! Alleen word dat kruip-sluip wel langzaam een soort autoweg

@ Sjokske:
Ja net na het afrijden van het schavot links.
Heb ook filmpjes gemaakt met de helmcam:
Deel1:
http://www.youtube.com/watch?v=iftCJSzZ4NE
Deel2:
http://www.youtube.com/watch?v=v60VDOQk5Ko
Deel3:
http://www.youtube.com/watch?v=huPCyREb5lY
Deel4:
http://www.youtube.com/watch?v=Nuyx0tC-YzE
Deel1:
Deel2:
Deel3:
Deel4:
Laatst gewijzigd door Rolando op ma okt 26, 2009 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- KTM-Schuimpie
5.30 uit bed...... 187km rijden...... 35 euri betalen......
Maar ut was het MEER dan waard :Y:Y:Y
Wat een vreselijke TOPRIT was Handel dit jaar, ik denk tot nu toe, DE rit in mijn cariere.. bijna GEEN asfalt, VEEL bos, maar dan wel ruime paden ipv elke bocht een tak tegen je klauwen.., PERFECTE mais velden, en ook nog eens PRIMA uitgezet.
1e ronde, met ons drieen gestart, Rico Bosje en ikkes, kwamen redelijk over nog maagdelijke stukken, bossen nog weinig sporen zelfs, af en toe even op elkaar gewacht, TOP, en na 1uur 6 min binnen met 45km op de teller.
Mijne had zelfs ruim 5.5Liter verbruikt, vorige keren 4Liter per uur, dus het parcours was redelijk zwaar.
2e ronde weer tesamen gestart, maar na de springheuvel, weaar Ingrid steeds op tijd stond met de camera!:}
, raken we vlak erna, voor de crosbaan die ook in het parcours zat, Rico kwijt, ik ben nog terug gereden tot het maisgedeelte hiertussen, nadat we zeker 10min gewacht hebben, maar nergens Rico te zien, Bosje en ikkes ploeteren verder, en na de zandafgraving, staan plotseling Ingrid en Rico ons op te wachten
, we rijden weer gesamelijk verder, Rico's stuur bleek los te zitten, en was dus even terug gereden naar de auto, na 10min zijn we al binnen, drinken en eten weer wat, tanken en wederom ready to race.
3e ronde de maisvlakken worden zwaarder, dikke kuilen zijn er al in gereden, en door de bossen zijn de sporen al redelijk uit gereden, maar al schuddend en stuurslaande praktijken, rossen we nog een keer over de springbult, pakken de crosbaan, en het vreselijke stuk knippen door het laatste stuk bos en voor mij bijna niet meer te doen in een goed ritme, maarrrrrrrrrrrrrrr we komen heelhuids binnen nadat ikzelf wel op de zandafgrafing even van me motor gesprongen ben, en Bosje mij probeerd te douchen met zand... VRIEND :j
EEN VRESELIJKE TOPDAG!!
Rico, Bosje, Ingrid (foto's) bedankt maar weer, en tot de volgende keer.
De 530 stuurt een stuk beter nadat ik de juiste achterveer gemonteerd heb van Ultimate Suspension, nu de demping voor en achter nog een laten fine-tunen, want ik stuiter nog steeds iets teveel over de korte kleine knippen. (en dat kost me veel kracht in me armen)
Maar ut was het MEER dan waard :Y:Y:Y
Wat een vreselijke TOPRIT was Handel dit jaar, ik denk tot nu toe, DE rit in mijn cariere.. bijna GEEN asfalt, VEEL bos, maar dan wel ruime paden ipv elke bocht een tak tegen je klauwen.., PERFECTE mais velden, en ook nog eens PRIMA uitgezet.
1e ronde, met ons drieen gestart, Rico Bosje en ikkes, kwamen redelijk over nog maagdelijke stukken, bossen nog weinig sporen zelfs, af en toe even op elkaar gewacht, TOP, en na 1uur 6 min binnen met 45km op de teller.
Mijne had zelfs ruim 5.5Liter verbruikt, vorige keren 4Liter per uur, dus het parcours was redelijk zwaar.
2e ronde weer tesamen gestart, maar na de springheuvel, weaar Ingrid steeds op tijd stond met de camera!:}

3e ronde de maisvlakken worden zwaarder, dikke kuilen zijn er al in gereden, en door de bossen zijn de sporen al redelijk uit gereden, maar al schuddend en stuurslaande praktijken, rossen we nog een keer over de springbult, pakken de crosbaan, en het vreselijke stuk knippen door het laatste stuk bos en voor mij bijna niet meer te doen in een goed ritme, maarrrrrrrrrrrrrrr we komen heelhuids binnen nadat ikzelf wel op de zandafgrafing even van me motor gesprongen ben, en Bosje mij probeerd te douchen met zand... VRIEND :j
EEN VRESELIJKE TOPDAG!!
Rico, Bosje, Ingrid (foto's) bedankt maar weer, en tot de volgende keer.
De 530 stuurt een stuk beter nadat ik de juiste achterveer gemonteerd heb van Ultimate Suspension, nu de demping voor en achter nog een laten fine-tunen, want ik stuiter nog steeds iets teveel over de korte kleine knippen. (en dat kost me veel kracht in me armen)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Noppy schreef:Deze is ook leuk voor het nageslacht...

Hee Noppy,
Ik stond met mijn 2T naast Dr. Bean met zijn stilste uitlaat allertijden en ik kneep hem toch wel toen ik hem moest starten. Kwas zo blij dat ik er doorheen kwam dat ik moeder de vrouw maar eens een mooie foto heb laten maken van het stickertje

Na jaren trouw toeschouwer geweest te zijn met mijn kids bij de Handeloffroadrit dit jaar besloten om deel te nemen en zo mijn allereerste offroadrit te rijden en ik heb me uitstekend vermaakt.
Hulde aan de orga voor het uitzetten van deze schitterende route !
LEO
Ik heb op de hele ochtend maar drie 2-takts naar de dB-test hoeven sturen en zelfs die bleek toch niet luider dan 94 dB. Het menselijk oor is iets raars...
Wat wel opviel bij zulke grote aantallen is mensen die hun dempers volledig verwaarloosd hadden; scheuren in de eindkap, scherpe deuken, loszittende popnagels met kieren van 2-3 mm aan de eindkap. Deze maakten toch allemaal rare bijgeluiden of simpelweg meer herrie.
Afgeplakte rode of groene wedstrijdstickers? Stuk voor stuk waren die motoren muisstil, of ze nu van GG, Husa of KTM waren. En dat leken me toch geen langzame rijders. Ik heb ze in de maïsakker oerendhard voorbij zien komen; daarbij lijken de recreanten haast stil te staan.
Er zijn nieuwe regels op komst; inters krijgen waarschijnlijk geen ontheffing meer voor herrie
Wat wel opviel bij zulke grote aantallen is mensen die hun dempers volledig verwaarloosd hadden; scheuren in de eindkap, scherpe deuken, loszittende popnagels met kieren van 2-3 mm aan de eindkap. Deze maakten toch allemaal rare bijgeluiden of simpelweg meer herrie.
Afgeplakte rode of groene wedstrijdstickers? Stuk voor stuk waren die motoren muisstil, of ze nu van GG, Husa of KTM waren. En dat leken me toch geen langzame rijders. Ik heb ze in de maïsakker oerendhard voorbij zien komen; daarbij lijken de recreanten haast stil te staan.
Er zijn nieuwe regels op komst; inters krijgen waarschijnlijk geen ontheffing meer voor herrie

maar op de route heb ik geen extra geluidscontroles gezien.
Heb ik er overheen gekeken ( wat ik me met mijn snelheid niet kan voorstellen), of waren die er gewoon niet?
Heb ik er overheen gekeken ( wat ik me met mijn snelheid niet kan voorstellen), of waren die er gewoon niet?
-
Hangt er ook van af of je dBa of dBc meet. Ik denk dat jij dBc meet en dan komen 2T's er denk ik relatief goed vanaf.Noppy schreef:Ik heb op de hele ochtend maar drie 2-takts naar de dB-test hoeven sturen en zelfs die bleek toch niet luider dan 94 dB. Het menselijk oor is iets raars...
Als je dBa meet dan meet je met een curve die is gemodelleerd naar de gevoeligheid van het menselijke oor. En het menselijke oor is vooral gevoelig voor het middenfrequentie gebied. zo grofweg tussen 750hrtz en 4,5 khrtz.,
het frequentiegebied van de spraak. Ik denk dat veel 2T's voornamelijk in de bovenkant van dat gebied zitten en 4T's meer aan de onderkant of zelfs onder die bandbreedte. En dat gebied wordt bij dBa een beetje "weggemoffeld" terwijl je bij een dBc meting juist daar heel veel energie meet. Kortom, eenvoudig ligt het allemaal niet, soms begrijp ik het zelf niet eens meer. Het zou 's interressant ziin om het freguentie spectrum van een "gemiddelde" 4T te vergelijken met één van een 2T.
ook is het toch ook wel handig om te weten of je dBa of dBc meet. En wat de KNMV regelgeving daar over zegt.
Rest mij nog om te zeggen dat het geringe aantal 2'T's wat boven de 94 Db uitkomt ook te maken kan hebben met het feit dat de meeste, eigenlijk wel allemaal bedenk ik me nu, 2T rijders van die keurige, beschaafde, bescheiden en vriendelijke mensen zijn.

Grtz,
Dick.
@ Noppy en erwindop!!
Dit is de kever demper... lichtelijk gemodificeerd
dit is voor

en dit na enig zaag / las werk

motor is lekker rustig en de prestaties lijden er weinig onder dus prima !
dempertje valt precies in de uitlaat dus je ziet alleen een omgerold sier randje in de demper zitten ( foto zal ik nog wel plaatsen)
Jarno
Dit is de kever demper... lichtelijk gemodificeerd
dit is voor

en dit na enig zaag / las werk

motor is lekker rustig en de prestaties lijden er weinig onder dus prima !
dempertje valt precies in de uitlaat dus je ziet alleen een omgerold sier randje in de demper zitten ( foto zal ik nog wel plaatsen)
Jarno
Honda crf500x HM '05
hey rico, waar heb die grote foto vandaan? Want op www.bobfoto.nl zijn ze alleen in het klein...
Handel was echt een superrit, mooi bos en de zandafgraving vondik ook supermooi.
Handel was echt een superrit, mooi bos en de zandafgraving vondik ook supermooi.
KTM 250 EXC 2012
X KTM 250 EXC 2007
X KTM 250 EXC 2007
Is ook de bedoeling dat je ze besteld en niet download!!!Ehick schreef:hey rico, waar heb die grote foto vandaan? Want op www.bobfoto.nl zijn ze alleen in het klein...

hij zou z'n foto's moeten selecteren op kleur de volgende keer. Ik ben 1,5 uur aan het spitten geweest op zoek naar een foto!Rolando schreef: Is ook de bedoeling dat je ze besteld en niet download!!!

Hij heeft er wel mooie bij zitten trouwens

Maar ja, beter teveel foto's als te weinig , zoals op de KTM dag....

wat een leuke rit en goede organisatie , jammer dat mn KTM het begaf na anderhalfe ronde , maar super dat een meneer van de organisatie (met een KTM/Beta) me weer terug kon slepen.
dat afslaan was overigens de redding van mijn motorblokje geweest .
bij nader onderzoek bleek dat een boutje was losgelopen uit de bovenste distributie tandwiel , een stukje daarvan is (gelukkig) tussen stator en vliegwiel gekomen en heeft tussen die twee een constant contact gemaakt waardoor de bougie geen vonkjes meer kon maken ...
als dat niet was gebeurt was het blokje blijven draaien tot het tandwiel van de nokkenas gescheurt zou worden met alle (dure) gevolgen van dien.
achteraf bleek ook dat ik het betreffende boutje ben vergeten te monteren met een drupje Loc-tite 2701 .. kon ook niet anders dan fout gaan , want het motorblokje lag zaterdag middag nog in onderdelen op de werkbank . zondag om half 1 smorgens was het blokkie ingebouwt en kon het gestart worden , om een paar uurtjes later achter in de bus gereden te worden , opweg naar de peelrandrit .
dr kan dus wel eens wat fout gaan in alle haast
dat afslaan was overigens de redding van mijn motorblokje geweest .
bij nader onderzoek bleek dat een boutje was losgelopen uit de bovenste distributie tandwiel , een stukje daarvan is (gelukkig) tussen stator en vliegwiel gekomen en heeft tussen die twee een constant contact gemaakt waardoor de bougie geen vonkjes meer kon maken ...
als dat niet was gebeurt was het blokje blijven draaien tot het tandwiel van de nokkenas gescheurt zou worden met alle (dure) gevolgen van dien.
achteraf bleek ook dat ik het betreffende boutje ben vergeten te monteren met een drupje Loc-tite 2701 .. kon ook niet anders dan fout gaan , want het motorblokje lag zaterdag middag nog in onderdelen op de werkbank . zondag om half 1 smorgens was het blokkie ingebouwt en kon het gestart worden , om een paar uurtjes later achter in de bus gereden te worden , opweg naar de peelrandrit .
dr kan dus wel eens wat fout gaan in alle haast

Ik zal het hem vertellen, misschien iets voor de volgende keer.klomp schreef:hij zou z'n foto's moeten selecteren op kleur de volgende keer. Ik ben 1,5 uur aan het spitten geweest op zoek naar een foto!Rolando schreef: Is ook de bedoeling dat je ze besteld en niet download!!!![]()
Hij heeft er wel mooie bij zitten trouwens![]()
Maar ja, beter teveel foto's als te weinig , zoals op de KTM dag....
Betrapt! nou zie ik mooi wie de bochten hebben afgesneden op de maisplakkenRolando schreef:@ Sjokske:
Deel1:
Deel2:
Deel3:
Deel4:

leuke filmpjes wel lache om de route nog een keer te rijden maar dan achter je pc... , Ik vind wel dat jullie sommige quads wel een beetje grof voorbij gaan net zoals bij die oversteek plaatsen. Maargoed dat lijkt mischien maar zo... no offense
Honda crf500x HM '05
-
- Contacteer:
die quads waren ook niet echt lekker sociaal bezig hoor.. das misschien nog wel het meest asociale volk wat ik die dag heb mee gemaakt, en dat zullen ze vast niet allemaal zijn, maar dat idee kreeg ik wel n beetje.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !