kan iemand mij misschien aan een detail-tekening
van de cilinder en kop van een KTM 300 EXC `98 helpen??
als die bestaat
het gaat om een soort onderdelentekening die precies aangeeft waar welk onderdeeltje zit,
ze hebben dan het blok helemaal in onderdeeltjes uit elkaar getrokken.
je krijgt zo`n tekening bv als je een nieuwe KTM koopt,
(weet ik toevallig)
het gaan namelijk om de mechaniek van de powervalve
mijn broer en ik willen graag weten hoe dat ongeveer
in elkaar zit voordat we er uberhaubt aan gaan zitten
powervalve
Moderator: ghulst
He broer je bent goed bezig!!!!!
laten we hopen een nuttige reactie!!!!!
Heren noppen liefhebbers, deze vraag is een vervolg op de inhoudende KTM EXC 300.
We hebben namelijk al een aantal controles gedaan met aardig resultaat. De Powervalve is goed schoon gemaakt, daarna een paar testjes gedaan met goed resultaat. De powervalve "DEED"het goed tot dat ik er weer een aantal km-ters mee gereden had en het inhouden weer rustig aan terug kwam. Erg vervelend!!! Waarschijnlijk weer wat vervuiling ??????
Om de power-valve compleet uit de cilinder te monteren moet de cilinder eraf. Dus voordat we daar weer aan gaan beginnen wil ik toch wel weten of ik dat ook wel echt zin heeft.
Soms is namelijk erg slecht te zien welke onderdelen aan slijtage onderheven zijn.
(ik heb gehoord dat er een paar lagertjes in zitten die wel eens een probleempje zouden kunnen veroorzaken).
Overigens is het probleem met blijven hangen van het gas gelukkig weer opgelost. (een nieuwe gaskabel gemonteerd)
Ik ben al voor de "helft gelukkig" gemaakt door de tips. Bedankt!
laten we hopen een nuttige reactie!!!!!
Heren noppen liefhebbers, deze vraag is een vervolg op de inhoudende KTM EXC 300.
We hebben namelijk al een aantal controles gedaan met aardig resultaat. De Powervalve is goed schoon gemaakt, daarna een paar testjes gedaan met goed resultaat. De powervalve "DEED"het goed tot dat ik er weer een aantal km-ters mee gereden had en het inhouden weer rustig aan terug kwam. Erg vervelend!!! Waarschijnlijk weer wat vervuiling ??????
Om de power-valve compleet uit de cilinder te monteren moet de cilinder eraf. Dus voordat we daar weer aan gaan beginnen wil ik toch wel weten of ik dat ook wel echt zin heeft.
Soms is namelijk erg slecht te zien welke onderdelen aan slijtage onderheven zijn.
(ik heb gehoord dat er een paar lagertjes in zitten die wel eens een probleempje zouden kunnen veroorzaken).
Overigens is het probleem met blijven hangen van het gas gelukkig weer opgelost. (een nieuwe gaskabel gemonteerd)
Ik ben al voor de "helft gelukkig" gemaakt door de tips. Bedankt!
jofa schreef:kan iemand mij misschien aan een detail-tekening
van de cilinder en kop van een KTM 300 EXC `98 helpen??
als die bestaat
het gaat om een soort onderdelentekening die precies aangeeft waar welk onderdeeltje zit,
ze hebben dan het blok helemaal in onderdeeltjes uit elkaar getrokken.
je krijgt zo`n tekening bv als je een nieuwe KTM koopt,
(weet ik toevallig)
het gaan namelijk om de mechaniek van de powervalve
mijn broer en ik willen graag weten hoe dat ongeveer
in elkaar zit voordat we er uberhaubt aan gaan zitten
Reparaturanleitung KTM 250 / 300 / 380 Art Nr 3206004 -D
2-4C
Auslaßsteuerung (TVC) einstellen
Die Funktion des TVC-Systems wird bei laufendem Motor kontrolliert.
Geprüft wird der Verstellbeginn und das Verstellende.
– Linken Steuerungsdeckel entfernen.
– Einen Drehzahlmesser (je nach Ausführung des Drehzahlmessers
entweder am Zündkabel oder am blau-weißen Kabel zur Zündspule)
anschließen.
– Motor starten, langsam Gas geben und beobachten, wann das TVC
System zu verstellen beginnt (Zahnsegment bewegt sich nach oben).
– Nötigenfalls die Einstellschraube 1 entsprechend verdrehen.
HINWEIS: Wenn die Einstellschraube hineingedreht wird, beginnt das
TVC System später zu verstellen, wenn die Einstellschraube herausgedreht
wird, beginnt das TVC System früher zu verstellen.
Verstellbeginn Verstellende
250 Modell 1999 5400 U/min 7550 U/min
250 ab Modell 2000 5000 U/min 7000 U/min
300 bis Modell 2000 5300 U/min 7750 U/min
300 ab Modell 2001 5900 U/min 7750 U/min
380 5200 U/min 7200 U/min
Jongens jullie zijn vreselijk goed bezig man!!
Ik had niet gedacht dat ik zo snel een reactie te krijgen waar ik iets mee kon, geweldig!!!
Ik kijk m'n uit .
sluit ik me volledig bij aan...