Hoi,
ik heb regelmatig dat mijn tt600r (1998, 9000 zware KM's, goed onderhouden) uit de versnelling schiet. Gebeurd in 2e, 3e en 4e onder vollast. Lijkt vaker voor te komen als 'ie heet is. lijkt alleen maar voor te komen na opschakelen. Tijdens een halfuur crossen gebeurd het zo'n 5 a 6 keer. Erg lastig als je in het mul ineens je aandrijving kwijt bent. Ik schakel zonder koppeling op en neer (in het terrein) en gebruik 10W50 olie.
Iemand een idee hoe dit komt? Het lijkt me, gezien de km stand, wat vroeg om het blok al los te moeten halen omdat eea versleten is.
Als het blok wel los moet zijn het dan de tandwielen of de schakelvork of nog wat anders?
Grtz,
Remco
TT600R '98 schiet uit versnelling
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die koppeling zit er niet voor niets in
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, dus niet de vertanding op de zijkant maar de nokken onder/boven op de tandwielen die in een ander tandwiel grijpen.stimpie schreef:zijn waarschijnlijk je tandwielen waarvan de nokjes op de zijkant zijn afgerond.
veel succes
Op schakelen zonder koppeling kan niet direkt veel kwaad als je het goed doet, maar je bak slijt er zeker harder van.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Schakelen zonder koppeling verhoogd/versneld de slijtage aan de schakelnokken.
Tandwielen en schakelvorken vervangen.
Blok losmaken en alles controleren/nameten.
Distributieketting,zuiger,big-end,krukaslagers,koppeling.
Maakt veel uit ofdat je van plan bent om de motor nog lang in jouw bezit te houden.
Als je het zelf niet kan wil ik het wel doen.
Tandwielen en schakelvorken vervangen.
Blok losmaken en alles controleren/nameten.
Distributieketting,zuiger,big-end,krukaslagers,koppeling.
Maakt veel uit ofdat je van plan bent om de motor nog lang in jouw bezit te houden.
Als je het zelf niet kan wil ik het wel doen.