Cilinder preppen
Moderator: ghulst
waarvoor ??????huskie schreef:Wie weet er een adres voor aluminium carbide flex hones?
Waarvoor????
Vinden de zuigerveertjes lekker.
Ik heb gevonden wat ik nodig heb. www.nunen.nl. flex hones, aluminium oxide hone.
Ik heb gevonden wat ik nodig heb. www.nunen.nl. flex hones, aluminium oxide hone.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ok sorry laat ik het anders zeggen ; voor watte
link werkt niet ?huskie schreef:Waarvoor????
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
. achter de nl weghalen...folie schreef:link werkt niet ?huskie schreef:Waarvoor????
ben beniewd hoe dat flex hones zich gedraagt bij het honen van tweetakt cilinders, met name op de spoelpoorten.
het is niet geschikt om een overmaat te honen neem ik aan??
het is niet geschikt om een overmaat te honen neem ik aan??
Laatst gewijzigd door JarnoD op di okt 13, 2009 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda crf500x HM '05
-
Die hoon cross-hatch is toch wat je juist wilt hebben om de zuigerveren te laten inlopen, of heb ik het mis? En doe je dit voor of na je Nikasil?
Edit: ik zie dat je nog wel kruisjes krijgt maar dat hij toppen wel afvlakt en ontbraamt. Leuk...
Edit: ik zie dat je nog wel kruisjes krijgt maar dat hij toppen wel afvlakt en ontbraamt. Leuk...
Mijn ervaring is dat ze prima werken in een 2 tact.
Is echter wel een tweetact uit de jaren 40 en 50, dus iets minder gatenkaas dan een moderne 2T. En een gietijzeren voering.
Op de nicasil van een 4T cylinder hebben ze net genoeg grip om de verglazing weg te nemen. Prima dus in combinatie met een setje nieuwe zuigerveren als "mid-life-update"
De mijne komt trouwens uit de Snap-on "SRV wagen"
Uw techno-snoepgoed aan huis
mvg,
Arne
Is echter wel een tweetact uit de jaren 40 en 50, dus iets minder gatenkaas dan een moderne 2T. En een gietijzeren voering.
Op de nicasil van een 4T cylinder hebben ze net genoeg grip om de verglazing weg te nemen. Prima dus in combinatie met een setje nieuwe zuigerveren als "mid-life-update"
De mijne komt trouwens uit de Snap-on "SRV wagen"
Uw techno-snoepgoed aan huis
mvg,
Arne
meer schik op een oud brik