ik vraag me af hoe dit dan in de ritten zoals dakar gedaan wordt? Als jullie er hier in ons "natte" land er al last van hebben hoe moet dat dan in de droge woestijn met nog 10 x meer stof?
Mischien even een dakar motor bestuderen?
Heb mijn filter ook gecontroleerd maar die ouwe XR heeft me nog niet in de steek gelaten en de door mijn pa ingeoliede filters hebben ok gelukkig nog nix door gelaten! ( fijn als iemand de tijd neemt voor je om die plakdingen in te vetten)
Jarno
Hoeveel stof door luchtfilter is funest?
Moderator: ghulst
Dit dus 

# 442
www.fotoverkleinen.nl
En nee, helaas geen twijfel mogelijk, openmaken dat blok..!!
Minimaal de kop en cilinder eraf. Persoonlijk zou ik alles open trekken.
Kost je een dag, en €100, maar dan rij je wel weer met een goed gevoel

hoeveel zullen er de volgende droge periode nog met 1 luchtfilter durven te beginnen aan een rit? 

Zier er niet best uitFrank! schreef:www.fotoverkleinen.nl![]()

Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
100 euro ? yeah right..Frank! schreef:www.fotoverkleinen.nl![]()

Iemand als wat verder gekomen met een dikke 4t ?
Mn een KTM 525 bijvoorbeeld ?
Hoe zag de cylinder eruit ? Kwestie van honen, of moet ie ook opnieuw genicasild worden of is het helemaal over ?
Waar koop je een nieuwe zuiger ? Quanto ?
-
WR450 2T? De ontwikkelingen gaan hard!
@Sanne: was vandaag bij Peter, was die net een complete Yamaha pakkingset aan het bestellen. Toen voelde ik al nattigheid.
Ziet er ook mooi uit die foto. Je hebt inderdaad geen andere optie dan het blok helemaal opengooien. Hoopt voor je dat het allemaal vóór zaterdag allemaal weer netjes in elkaar zit voor Geesteren. Ik ga Geesteren niet redden jammer genoeg. Volgende ronde, nieuwe kansen dan maar.
Jij succes!
Grtz,
Dick.
@Sanne: was vandaag bij Peter, was die net een complete Yamaha pakkingset aan het bestellen. Toen voelde ik al nattigheid.
Ziet er ook mooi uit die foto. Je hebt inderdaad geen andere optie dan het blok helemaal opengooien. Hoopt voor je dat het allemaal vóór zaterdag allemaal weer netjes in elkaar zit voor Geesteren. Ik ga Geesteren niet redden jammer genoeg. Volgende ronde, nieuwe kansen dan maar.
Jij succes!
Grtz,
Dick.
Een 2-takt (je?folie schreef:100 euro ? yeah right..Frank! schreef:www.fotoverkleinen.nl![]()
Kost je een dag, en €100, maar dan rij je wel weer met een goed gevoelO ja, 2taktje...

100 euro voor de pakkingset voor een 4T, en rijden met dat ding.
Het zand kan toch langs de zuiger het carter en de bak ingekomen zijn...?folie schreef:![]()
Maar dan zie ik het nut er niet zo van in om je blok te splitsen.
carb/kop/cylinder/zuiger lijkt me voor een viertakt afdoende.
-
Ja, ik. Lees maar even terug 
Ik zie zelf verder niks aan de krukas of oliepomp dus het onderblok gaat weer in elkaar. Bij mij is alleen de zuiger en cylinder naar zijn grootje. Kleppen, nokkenas etc zijn ook allemaal nog in orde. Ik denk er nog wel even over om het blok met iets te gaan spoelen. Waarmee weet ik nog niet.
Bigbore kit is inmiddels besteld dus binnenkort is het een 519cc geworden. 9cc meer dan een 525/530 maar wel korteslag. Ben benieuwd. Betekent wel dat ik er voorlopig nog mee blijf rijden. Ik heb ook net een huis gekocht dus dat komt goed uit.

Ik zie zelf verder niks aan de krukas of oliepomp dus het onderblok gaat weer in elkaar. Bij mij is alleen de zuiger en cylinder naar zijn grootje. Kleppen, nokkenas etc zijn ook allemaal nog in orde. Ik denk er nog wel even over om het blok met iets te gaan spoelen. Waarmee weet ik nog niet.
Bigbore kit is inmiddels besteld dus binnenkort is het een 519cc geworden. 9cc meer dan een 525/530 maar wel korteslag. Ben benieuwd. Betekent wel dat ik er voorlopig nog mee blijf rijden. Ik heb ook net een huis gekocht dus dat komt goed uit.
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Blij dat te horen. Ook van jouw initiatief om de woningmarkt weer leven in te blazen.speedphreax schreef:Ja, ik. Lees maar even terug
Ga je nou dan wel je vering een keer in orde maken ?
Hutje op de hei gekocht Speed 

Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
-
Rustig, jongens... Jullie kennen me toch.
De vriendin woont veilig in Amstelveen en die blijft daar ook.
Als ik ga samenwonen kan de XT500 vast niet meer in de woonkamer.
Vering gaat nu ook aangepast worden maar eerst verhuizen. Ik heb toch een hoop eigen geld moeten investeren. Dat is dan weer het nadeel van alleen kopen.
Als ik ga samenwonen kan de XT500 vast niet meer in de woonkamer.
Vering gaat nu ook aangepast worden maar eerst verhuizen. Ik heb toch een hoop eigen geld moeten investeren. Dat is dan weer het nadeel van alleen kopen.
Wacht maar...speedphreax schreef:Rustig, jongens... Jullie kennen me toch.
Om jouw intiatieven ter bestrijding van de crisis te ondersteunen heb ik trouwens vandaag mijn huis in hartje Ehv verkocht, om vervolgens ja te zeggen tegen een opknappertje in Hapert, jeweetwel..speedphreax schreef: Dat is dan weer het nadeel van alleen kopen.
Ik heb overigens ook alleen gekocht. Ben wel getrouwd in gemeenschap van goederen...
Dan blijf maar heel lief voor haar, een scheiding (of is het schijt-ding ?) kost in dat geval ongeveer een half huisfolie schreef:Ik heb overigens ook alleen gekocht. Ben wel getrouwd in gemeenschap van goederen...

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Lief blijven of moord natuurlijk. Een tussenweg gaat je geld kosten
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Update: bij mij waren de kleppen versleten. Schijnt normaal na 300 uur.speedphreax schreef:Cylinder wordt waarschijnlijk een conversie naar 519cc door Thumperstore.com. Voor de rest doe ik zeker alles zelf. Kan ik prima en ik heb net een huis gekocht dus de prioriteiten liggen even ergens anders. Ik heb Andre overigens over die 519cc conversie gebeld maar dat deed bij hem geen belletje rinkelen.
Kleppen zag ik niets aan dus die heb ik alweer gemonteerd.
Zuigerveer ook. Normale slijtage. Cylinder ziet er prima uit, zuiger ook. Cylinder beetje opgepoetst met wolframwol en terug in elkaar.
Met nieuwe zuigerveer is de slotspeling krap 0.35mm. Als nieuw dus.
Verder viel het me op dat de gasnaald flink is beschadigd ! Zo te zien zijn de zandkorrels er echt op ingeslagen. Ook opgepoetst, maar die gaan we maar vervangen.
Het viel me trouwens op dat de inlaatkleppen maar amper op de zittingen passen. Geen wonder dat die dingen na 300 uur helemaal ingeslagen zijn.
Enfin, tegen die tijd is toch je zuigerveer aan de beurt, en ze zijn niet superduur...
Voor het eerst open na 300 uurfolie schreef:Update: bij mij waren de kleppen versleten. Schijnt normaal na 300 uur.speedphreax schreef:Cylinder wordt waarschijnlijk een conversie naar 519cc door Thumperstore.com. Voor de rest doe ik zeker alles zelf. Kan ik prima en ik heb net een huis gekocht dus de prioriteiten liggen even ergens anders. Ik heb Andre overigens over die 519cc conversie gebeld maar dat deed bij hem geen belletje rinkelen.
Zuigerveer ook. Normale slijtage. Cylinder ziet er prima uit, zuiger ook. Cylinder beetje opgepoetst met wolframwol en terug in elkaar.
Verder viel het me op dat de gasnaald flink is beschadigd ! Zo te zien zijn de zandkorrels er echt op ingeslagen. Ook opgepoetst, maar die gaan we maar vervangen.
Het viel me trouwens op dat de inlaatkleppen maar amper op de zittingen passen. Geen wonder dat die dingen na 300 uur helemaal ingeslagen zijn.
Enfin, tegen die tijd is toch je zuigerveer aan de beurt, en ze zijn niet superduur...

Allways replace the cheapest parts first 

Geen centje pijn. Op naar de volgende 300.Bosje schreef:Voor het eerst open na 300 uurfolie schreef:Update: bij mij waren de kleppen versleten. Schijnt normaal na 300 uur.speedphreax schreef:Cylinder wordt waarschijnlijk een conversie naar 519cc door Thumperstore.com. Voor de rest doe ik zeker alles zelf. Kan ik prima en ik heb net een huis gekocht dus de prioriteiten liggen even ergens anders. Ik heb Andre overigens over die 519cc conversie gebeld maar dat deed bij hem geen belletje rinkelen.
Natuurlijk wel alleen door een ouwe vent bereden.
Ik heb mijn leiding aangepast.gassen schreef:Tjonge jonge, na al deze malaise gelezen te hebben ga ik aan mijn KTM toch wel het een en ander aanpassen.
Met name die leiding naar de kop baart mij zorgen en zal dus ook via een of ander filtertje moeten gaan lopen. Ik ga aan het denken.
Alhoewel ik me tegelijk ook afvraag hoe vaak dit soort extremen (stof) nog voorkomen (Global warming):shock:
De achterste aansluiting op de carburateur is afgedopt met een plug
en die slang is naar boven verhuist (in de opening van de tank) met een benzine filter op het einde.
Je voelt duidelijk dat er lucht uit/in gaat, dus dat zal wel los lopen.
Motor loopt iig niet anders.
Waar het goed voor is........? Ik hoop zo in ieder geval geen stofdelen in de kop te krijgen.
Laatst gewijzigd door gassen op ma nov 16, 2009 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
wat was het olie verbruik en wat is de km stand?????folie schreef:Geen centje pijn. Op naar de volgende 300.Bosje schreef:Voor het eerst open na 300 uurfolie schreef: Update: bij mij waren de kleppen versleten. Schijnt normaal na 300 uur.
nauwelijks olieverbruik. Ik ververs regelmatig en vul tussendoor eigenlijk nooit bij. km stand zou zo'n 10.000 zijn als er een teller opzat. Uren zijn ook geschat.henk-v schreef:wat was het olie verbruik en wat is de km stand?????folie schreef:Geen centje pijn. Op naar de volgende 300.Bosje schreef: Voor het eerst open na 300 uur