Alle proeven zijn al minstens één (of zelfs twee) keer gelopen, alle kistjes gevuld, alle posten ingedeeld ook bij de clubrijders en zelfs de officiële fotoshoot voor de Trophy en Junior Teams is net achter de rug. Alles dan nog maar een keer controleren en nog weer proeven lopen of het zwembad in of zenuwachtig worden?
Voor het zwembad is het ook hier net te fris en ach, een beetje wedstrijdspanning hoort er wel bij natuurlijk. Er moet maar weer eens gepresteerd worden!! Ik heb nu op één na alle proeven gezien (nee, niet gelopen) en van alles wat hier enduroproef heet zijn er maar twee echte bij. ET2 Casais op dag 1/2 is er zo één en ET2 Antenas/Brenha op dag 3/4. Zie de laatste foto’s gisteren onderaan toegevoegd. De rest van de negen verschillende proeven over vijf dagen is gewoon zand of klapzand of super klapzand. Zeker de dagelijkse afsluiter op het strand bij de paddock. Reken maar dat die slecht zal worden, net als in Chili. En in Chili ging het erg goed met Nederland. Hier reken ik dus minimaal op een achtste plaats voor het Trophy Team.
Ook de routes zijn goed te doen. Corné heb ik nog niet gesproken over dag 5 maar dag 3/4, hoewel iets gevarieerder (meer gravel en stenen), zaten geen problemen in, ook niet qua rijtijd.
En, wel zo belangrijk, de mannen zijn allemaal fris en, op het oog tenminste, blessurevrij. Dat moet dan liefst zo blijven en toch gasgeven, dan zijn er kansen. Want deze Portugese zesdaagse blijft erg dicht bij de kust en daarmee is hij toch anders dan vorige die meer binnenland gebruikten (die ik overigens niet heb meegemaakt).
Dan de clubrijders: rustig en gecontroleerd zie ik ze bezig. Met elkaar organiseren ze de boel goed en de service gaat ook helemaal goed komen. De meesten gaan voor uitrijden en voor sommigen is het ook ervaring op doen.
Tenslotte proberen we deze Zesdaagse ook een beetje op onze Belgen te letten. Hier alvast de teamfoto.

bron http://www.enduro.nl/