

Moderator: ghulst
Nou Ruud, ik dompel de mijn filters ook altijd helemaal onder, maar het is er ook doorheen gekomen. Vanmiddag maar begonnen met uit elkaar halen en het is niet al te best. Toen ik de carb zag wist ik al wel genoeg. Cilinder eraf, heel mijn blok vol met zand dus daar ben ik mooi klaar mee. Denk niet dat Handel erin zit, want dit gaat weer een hoop geld kosten wat ik niet heb.RvD schreef:Hier hetzelfde, 2 ronden gereden toen maar op de crossbaan blijven spelen. Was gesproeid en verrekte mooi om te rijden. Ook niks door het filter gelukkig.
Moet zeggen dat ik de filters ook echt helemaal onderdompel en de overtollige olie er uitknijp en dan effe 'inmasseer'. Filter is dan ook egaal van kleur. Vervolgens maak ik vooral de buitenkant dan nog wel effe een beetje droog met een tissue. Dan laat ik de filters een nachtje liggen op de werkbank om te laten drogen. Ik ken er veel die er maar wat olie opgooien en dan maar wat inmasseren, je krijgt dan ook een gevlekt filter.
Afgelopen weekend kon ik dan ook bij een paar van ons zien dat er op de minder gevlekte delen (minder olie op die plek neem ik aan) gewoon het zand door het filter heen was gezogen.
Ik weet niet of mijn theorie helemaal klopt maar er zit wel wat in volgens mij.
Ik had denk ik niet het meest verse filter. De mijne waren allemaal vuil, geen tijd, en daarom had ik maar het filter van mijn vrouw d'r motor afgehaald. Op zich gewoon goed, maar die heeft er al wel een paar maandjes opgezeten. Een frisse was wellicht beter geweest.JoeBaR schreef:ik doe de binnen kant van de filterbak , het gedeelte tussen filter en carb ,altijd vol spuiten met kettingvet of smeren met lagervet .
mocht er stof door het filter trekken , dan blijft het meeste *plakken* in het vet.
verder loont het ook om een simpel haarnetje (zoals in de operatie kamers gebruikt worden) om het geoliede filter te trekken , deze netjes laten gewoon lucht door maar houden wel het meeste vuil weg dat normaal aan het vette filter zou blijven plakken.
Waar haal je die haarnetjes?JoeBaR schreef: verder loont het ook om een simpel haarnetje (zoals in de operatie kamers gebruikt worden) om het geoliede filter te trekken , deze netjes laten gewoon lucht door maar houden wel het meeste vuil weg dat normaal aan het vette filter zou blijven plakken.
met die haarnetjes van 't ziekenhuis, wordt je filter nog behoorlijk vuil.adje schreef:Geen haarnetje maar zo'n oranje filter dustcover van twinair gebruiken.
Als je deze over je luchtfilter trekt dan valt het stof en zand er gewoon af.
Verkrijgbaar bij oa mij
De witte die Noppy bedoelt zijn niets waard.
Ha die Adje,adje schreef:Geen haarnetje maar zo'n oranje filter dustcover van twinair gebruiken.
Als je deze over je luchtfilter trekt dan valt het stof en zand er gewoon af.
Verkrijgbaar bij oa mij
De witte die Noppy bedoelt zijn niets waard.
Waarschijnlijk iets van 0,0546 PK wegens ietwat mindere luchtdoorlaat van het gaas.Herr DRénérZéele schreef:En kost het je vermogen?
Ja , Die kan je er afhalen , uitkloppen en weer terug zetten.Herr DRénérZéele schreef:En kan je die lostrekken, uitkloppen en weer terug plaatsen of wordt dat een lastiger verhaal?
En kost het je vermogen?