hello, ik zit nu aan 65rij uren,en ik denk dat ik volgende maand (zal rond de 70h zal zitten dan ong.) de zuiger eens wisselen.
op wat moet ik allemaal letten? en hoe weet ik of ik een overmaat nodig heb?
ik heb geen cilinder-boormeter ...
of volstaat het om de gewoon weer een exact dezelfde zuiger te bestellen?
Groeten, Paul
zuiger ktm 250 2T
Moderator: ghulst
Is die nieuw ? Dus 65 uur op een nieuwe cilinder?
Is er nog hoonstructuur zichtbaar?
Als je alles met ja kunt beantwoorden, kun je er nog wel een zelfde maat ingooien.
Ik zou hem trouwens nog even laten zitten, en slechts de zuigerveren vervangen.
Is er nog hoonstructuur zichtbaar?
Als je alles met ja kunt beantwoorden, kun je er nog wel een zelfde maat ingooien.
Ik zou hem trouwens nog even laten zitten, en slechts de zuigerveren vervangen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
bedankt voor het duidelijke antwoord! ik kijk er begin volgende maand naar, zal toch niet veel meer rijden deze maand.
heb wel eens door de uitlaatpoort gekeken , en daar zag alles er heel goed nog uit! maar ja, veel zie je natuurlijk ook niet door die poort
heb wel eens door de uitlaatpoort gekeken , en daar zag alles er heel goed nog uit! maar ja, veel zie je natuurlijk ook niet door die poort
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
@ PH450, Ik denk dat je wel eens pech kunt hebben , ikzelf rij en honda 2t en ik wissel mijn zuiger om de 30 uur ongeveer.
Toevallig heb ik zaterdag j.l. alles vernieuwt; zuiger ,veren, piston pen,
pistonlager, alle pakkingen en de RCV klep schoon gemaakt.
Neem maar van mij aan dat die zuiger flink wat te lijden heeft.
Met pech bedoel ik dat je je cilinder overnieuw moet nicosyllen.
Maar ik heb met diversen mede forum bezoekers een tijdje geleden over dit onderwerp gesproken, staat bij rijtechniek onder`zuiger Honda draaiuren`.
Interesant, ligt ook veel aan de manier hoe je rijd en hoe je je onderhoud doet met name ; luchtfilter verschonen.
Suc6
Toevallig heb ik zaterdag j.l. alles vernieuwt; zuiger ,veren, piston pen,
pistonlager, alle pakkingen en de RCV klep schoon gemaakt.
Neem maar van mij aan dat die zuiger flink wat te lijden heeft.
Met pech bedoel ik dat je je cilinder overnieuw moet nicosyllen.
Maar ik heb met diversen mede forum bezoekers een tijdje geleden over dit onderwerp gesproken, staat bij rijtechniek onder`zuiger Honda draaiuren`.
Interesant, ligt ook veel aan de manier hoe je rijd en hoe je je onderhoud doet met name ; luchtfilter verschonen.
Suc6
Greetz Patrick#70
kan iemand mij helpen
hoe haal ik de stang van het powervalve systeem eraf?
wat is de squishwaarde van mijn motor?
Als ik die stang kan ontkoppelen van de powervalve, kan ik dan gewoon de cilinder eraf halen?(na alle bouten te lossen)
ik heb alleen ervaring met 4T motoren.
ik heb even gekeken in de cilinder, en ik zag de hoonstructuur nog duidelijk, ook de zuiger zag er als nieuw uit! geen zorgen, die zuiger gaat er zeker uit, maar ik bedoel gewoon dat er geen grote slijtage te zien is.
hoe haal ik de stang van het powervalve systeem eraf?
wat is de squishwaarde van mijn motor?
Als ik die stang kan ontkoppelen van de powervalve, kan ik dan gewoon de cilinder eraf halen?(na alle bouten te lossen)
ik heb alleen ervaring met 4T motoren.
ik heb even gekeken in de cilinder, en ik zag de hoonstructuur nog duidelijk, ook de zuiger zag er als nieuw uit! geen zorgen, die zuiger gaat er zeker uit, maar ik bedoel gewoon dat er geen grote slijtage te zien is.
Mmm klinkt alsof je jezelf wilt overtuigen dat het dringend noodzakelijk is om andere zuiger te steken, maar dat je eigenlijk geen idee hebt waarom het zou moeten.PH450 schreef: geen zorgen, die zuiger gaat er zeker uit, maar ik bedoel gewoon dat er geen grote slijtage te zien is.
Waaarom laat je het een en ander niet lekker zitten, en gaat morgen een stukje rijden? Ga je maandag de nodige informatie over je motor via internet opzoeken en van de week lekker sleutelen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
haha, ik snap je reactie wel maar zo wil ik het in ieder geval niet laten overkomen.huskie schreef:Mmm klinkt alsof je jezelf wilt overtuigen dat het dringend noodzakelijk is om andere zuiger te steken, maar dat je eigenlijk geen idee hebt waarom het zou moeten.PH450 schreef: geen zorgen, die zuiger gaat er zeker uit, maar ik bedoel gewoon dat er geen grote slijtage te zien is.
Waaarom laat je het een en ander niet lekker zitten, en gaat morgen een stukje rijden? Ga je maandag de nodige informatie over je motor via internet opzoeken en van de week lekker sleutelen.
ben vandaag ook een stukje gaan rijden, en hij rijdt en start echt fantastisch!!!zie foto
ik zou gewoon graag een wphb willen hebben omdat alles van de motor zelf wil weten.
maar ik zit nu tegen de 70uur aan, en heb al vaak gehoord dat ik de zuiger MOET vervangen
de ander zegt dan (niet jij) : je kan er nog wel 30uur mee verder...
daarnaast is het toch ook normaal dat je preventief zou vervangen, stel dat de zuiger vastgrijpt , moet er nieuwe nicasil laag in, en de rest: kom je weer uit op 400-450€
terwijl een zuiger met pakkingen rond de 160 kost.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo sep 16, 2009 08:43
- Locatie: Ruurlo
Heb je hier wat aan?PH450 schreef:weet iemand nu hoe je zonder de boel te forceren het stangetje van de powervalve loshaalt?
www.youtube.com/watch?v=gYjtQYTuw3Q
kan niet beter uitgelegd worden, zou ik zeggen dank je wel!djheartking schreef:Heb je hier wat aan?PH450 schreef:weet iemand nu hoe je zonder de boel te forceren het stangetje van de powervalve loshaalt?
www.youtube.com/watch?v=gYjtQYTuw3Q
edit: wie heeft ooit zoiets meegemaakt dat die pin er uit valt?
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
PH450 schreef:hello, ik zit nu aan 65rij uren,en ik denk dat ik volgende maand (zal rond de 70h zal zitten dan ong.) de zuiger eens wisselen.
op wat moet ik allemaal letten? en hoe weet ik of ik een overmaat nodig heb?
ik heb geen cilinder-boormeter ...
of volstaat het om de gewoon weer een exact dezelfde zuiger te bestellen?
Groeten, Paul
Blokje even mee naar Andre Motors, eventueel de zuiger zelf al even los halen, alle pakkingen niet slopen, voor de maat van de voetpakking etc, daar meten ze je zuiger op, de cylinder, en dan je verzekerd van goede service...
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)