Voorstellen en vraagje over Dr 650

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Mish

Beste DR-ers,
Ten eerste een compliment voor dit leuke forum. Mijn naam is Michel Verbruggen. Ik ben een scooterrijder, ben van plan om mijn Honda Dylan te ruilen voor een Suzuki DR 650.

De desbetrffende Dr 650 heeft 51000 km op de teller staan. De motor schijnt volgens de eigenaar geen olie te verbruiken. Zelf heb ik een beetje mijn bedenkingen over de kilometrage, maar kan daar niet goed over oordelen. De motorfiets ziet er, volgens mij, goed verzorgd uit. Heeft iemand nog een tip waarop ik moet letten bij de ruil?

Dank je wel,

Michel
CrazyWezel
Contacteer:

ha michel,

Welkom hier, ten eerste geweldig idee, je wc weg doen en een motor halen :lol: !

ik zou even letten op dingen als rare geluiden uit het motorblok, wiellagerspeling, conditie van de ketting en tandwielen, balhoofdlager speling, en de staat van de remmetjes, dus zo wel de blokken als de schijven.

sommige dingen om te zien of ie af geragt is, andere om te kijken of er nog fatsoenlijk wat van de prijs af te halen valt.

in iedergeval alvast heel erg veel plezier met het allroad rijden :D
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
BIG88

in theorie moet een dergelijke fiets het goed aankunnen, maar alles is afhankelijk van het rijgedrag van voorgaande bewoners
niet vol gas met een koude motor b.v.
misschien kun je ook even verderop in het noppenforum en bij allroadmaniacs kijken
daar zijn meer mensen met een DR650
wij zijn een beetje eenzijdig op de big (750/880) gericht.
ze zijn wel redelijk vergelijkbaar maar elke motor kent zo zijn specifieke problemen en aandachtspunten
maar wat mij betreft is ruilen tegen een scooter een grote sprong vooruit :wink:
have BIG fun

D.F.M.T.
Mish

Hahaha, bedankt voor de reacties. Ik vraag nog wat rond.

Succes verder!

Michel
Plaats reactie