Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

De vorige keer hebben we nog een fotootje kunnen schieten toen Zappa aan de beurt was en ineens weg was met de buuf!!!.. :P
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

:lol: :lol: :lol:

Nu snap ik waarom hij toen hij weer opdook alleen nog maar aan de Poolse wishkey gezeten heeft !

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Edwin schreef:De vorige keer hebben we nog een fotootje kunnen schieten toen Zappa aan de beurt was en ineens weg was met de buuf!!!.. :P

Ach ja, nadat jullie allemaal geweest waren was ik toch benieuwd waar jullie zo enthousiast over waren...

maar verder dab die foto zijn we niet gekomen.. bekende proleem van me speelde weer op.. na het zien van het gereedschap kreeg ik weer te horen dat het te BIG was..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:.... na het zien van het gereedschap kreeg ik weer te horen dat het te BIG was....
Mr. Z and his BIG tool 8)

Afbeelding

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

In slappe toestand dan...

Hey Leo, heb jij dit slijt patroon ook bij je Conti TA?

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Nope, ik heb hem gelijkmatiger afgesleten.
Heb je de juiste Abandspanning van 2,8 ?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop, 2.4 bar.. maar het patroon komt van driften.. :lol:

En wat is die van jou plat, die 130 van mij is rond als een ballon.. krijg hem bijna niet op z'n rand.. terwijl de trailwing voor wel op de rand zit..

Dat is wel anders met de tourance achterband, die heb je zo op de rand en er over en dan heeft je v-band nog schaam zat..

Maar de TA bevalt erg goed, niks raars en maar grip, snel warm en als ie begint te glijden gaat dat heel geleidelijk en voorspelbaar..

nat nog niet echt getest maar tot nu toe ook niks raars behalve vrij snel glijden op slagen en strepen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:..En wat is die van jou plat, die 130 van mij is rond als een ballon..
Ik heb een 150/70 en dat zal idd plat zijn in vergelijking met die van op jouw BIGje.

LEO
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Ik heb een 150/70 tourance op de Big gelegd, die ging er pas moeilijk op. Maar is lekker bol en was voor bijna niets. 8)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

wat nou dure (alu)kofferset.
een setje spanbanden en gaan met die banaan
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Die gast doet meteen mee aan 't wereldrecord wheelie trekken als ik het zo zie :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

deh rijd toch nie :/
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Heren BIG vrienden ik geloof dat ik nu toch BIG trouble heb met den BIG.

Vrijdagavond rijdend weggezet en het hele weekend niet naar omgekeken.
Vanmorgen in vol gevechtstenue het ros bestegen,sleutel omgedraaid en......................................NIETS?????

Dat hele stoeipak maar weer uitgedaan en in het blik gekropen.
Vanavond ff kort kunnen kijken(ik moest naar de gym)en er zijn 2 zekeringen door.
Allebei 20a en als ik er nieuwe in steek dan knapt die van de "decomp" wat de decompresseur zal zijn waarvan ik niet wist dat ik die had en als ik de "main" wat de hoofdstroom zal zijn erin steek begint mijn kabelboom te fikken wat nogal vreemd is gezien het feit dat het de juiste zekering is volgens het deksel.

Morgen ga ik het apparaat maar is uit elkaar trekken en zien of ik mijn sluiting kan vinden maar ik hoopte dat de goeroe's hier alvast een paar tips kunnen aandragen,

grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Bij Zappa was het zo toen er rook onder zijn zadel vandaan kwam dat zijn startrelais was doorgebrand. Toen deed zijn motert volgens mij ook niets. Maar zeker weten doe ik het niet.

Succes!
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik zeg: massakabel.. van je blok naar je -pool, succes.
en zo niet dan idd ook maar eens je startrelais uitwisselen, dat was bij zapkees de oplossing,
maar je kabelboom moet je vanaf je splitsing van de koplamp unit massa even opnieuw opbouwen, want die rookt vrij snel op.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als het bakken gebeurd als je wil starten dan is het idd of de massa kabel naar het blok of het startrelais..

Als ie begint te bakken zodra de zekering er in gaat heb ik geen idee wat het is..

Als de zwarte dunne draad van af de min pool van de accu is gebakken moet deze idd vervangen worden, maar waarschinlijk maar tot net onder de tank waar deze zich splits in een stuk of 5, heeft CW toen netjes gedaan voor me..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

als de zekering er uit gaat heb je kortsluiting, dus dat is niet de min kabel
als de boel gaat fikken met de zekering er in is dat een slecht contact, kan een gevolg zijn van de kortsluiting
even een 5W lampje over de zekering zetten, als hij vol op brand heb je kortsluiting en kun je zonder risico zoeken omdat je lampje voor verbruiker speelt
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Kijk das nog eens een handige tip...ik blijf leren op dit forum :!:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Vanavond weer ff verder gezocht maar nog niet echt een oorzaak van de sluiting gevonden.
De dikke min kabel is goed,de plus ook.
M'n startrelais werkt perfect en de solenoide die de decompressieklep opentrekt doet z'n werk ook.
Een van de draden die vanaf de "decomp" zekering komt is wel doorgefikt en heeft zichzelf vastgelast aan een van de draden die naar de "main" zekering gaat.
Verder ziet de draadboom er goed uit maar ik moet nog wel even uitvinden waar de verbrande draden precies naartoe lopen zodat ik kan gaan meten.
De diverse massakabels in de draadboom moet ik ook nog op gaan zoeken maar het werd te donker buiten.

De decompressieklep blijft nadat hij bediend word wel openstaan,is dat normaal of zou het asje in de kop te zwaar lopen?

Even terugkomend op de opmerking dat de min kabel niet voor sluiting kan zorgen,als de min kabel niet in orde zou zijn zou het een en ander wel massa kunnen gaan zoeken via een andere weg dus dat zou wel weer in kortsluiting kunnen resulteren,de truc met het lampje kende ik maar het blijft een goede tip.

Bedankt voor het meedenken ik hou jullie op de hoogte,

grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

bij zappa zocht de startmotort ipv via die grote dikke massa kabel zn massa via diverse kleine kabeltjes, en die begonnen toen te bakken,
onder bij zn aansluiting op het motorblok, ergens boven het voortandwiel zat er corrosie tussen de contacten.

dat lampje heb ik inderdaad al is eerder toegepast zien worden en werkt erg goed ja.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

CrazyWezel schreef:bij zappa zocht de startmotort ipv via die grote dikke massa kabel zn massa via diverse kleine kabeltjes, en die begonnen toen te bakken,
onder bij zn aansluiting op het motorblok, ergens boven het voortandwiel zat er corrosie tussen de contacten.

dat lampje heb ik inderdaad al is eerder toegepast zien worden en werkt erg goed ja.
Ehhh.. contact op blok was goed maar startrelais was kapot..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vraagje, moet de hoofdsproeier van een bepaald type zijn of maakt het niet uit of deze een hogere/lagere kop heeft bijv.
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

FF terugkomend op het decompressie gebeuren,is er iemand die weet of die klep vanzelf weer dicht moet gaan of word ie door de compressie dicht gedrukt?

Ik ga zaterdag een andere draadboom ophalen en die dan eerst ontleden en waar nodig aanpassen.
Kost me €40,- daar ga ik niet voor lopen knoeien in de oude.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

als de nokas de klep indrukt hoort hij weer los te springen
have BIG fun

D.F.M.T.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ok dat zal dus wel functioneren aangezien hij normaal gesproken goed loopt,

bedankt voor de info.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Plaats reactie