Diesel heeft een goed reinigent effect maar laat ook een vettig laagje achter waardoor je niet bang hoeft te zijn dat de motor eerste metaal op metaal draait voordat de verse olie is aangekomen. Diesel is natuurlijk een stuk schraler dan olie maar voor 'even' is het voldoende.
Zie ook:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7434.0
Het effect zullen we over 5000km weten. Als er dan geen metaal deeltjes inzitten dan heeft de diesel zijn werk goed gedaan. Als de motor binnen 5000km vastloopt of alsnog metaal deeltje bevat blijkbaar niet1. Motor warm gereden
2. Oude Olie afgetapt
3. Diesel erin
4. 200meter gelopen in de versnelling en decompressie hendel in
5. Diesel eruit
6. Olie bezink bakje ook even open geschroeft om overtollig diesel te laten ontsnappen.
7. 30minuten laten staan en intussen mijn gereedschap gewassen in de diesel vermengt met oude olie Is weer als nieuw en een mooi beschermend laagje erop.
8. Versie olie er weer in
9. Weer rondje gelopen met de motor om de olie zich alvast een beetje te laten verspreiden
10. Motor starten
