Hoi,
Ik ben onlangs mn motorblok aan het reviseren van een yz250 uit 99
omdat de 5e versnelling niet helemaal goed was. Nu heb ik de voortandwiel zodanig aangedraaid dat ik hem met niks meer loskrijg.
Het is mijn eerste motor en ik heb geen flauw idee hoe ik de moer van mijn voortandwiel los moet krijgen. Ik heb al gigantische sleutels hamers en tangen geprobeerd maar niks werkt. Dat veiligheids ringetje die je om moet buigen is al omgebogen. Moet ik nu naar de garage voor zo een lucht-tol of hebben jullie nog andere ideeen?
Ook heb ik nog de vraag of mijn kop aan vervanging toe is. Ik kan geen foto's ervan maken maar ik kan je wel zeggen dat er aardig wat putjes in zitten. De cilinder tot in tegenstelling is brandschoon en helemaal glad, en er zit toch al wel een dikke 40u minimaal achter. Wat is er aan vervanging toe en hoe kun je dit zien/merken, want de motor loopt desondanks dit alles gewoon helemaal perfect.
Moer probleem
Moderator: ghulst
-
Een luchtsleutel is de beste optie. Die kun je misschien beter een afschaffen omdat je die eigenlijk ook nodig hebt als je je blokje gaat reviseren om de ontsteking en koppeling los te krijgen. Een tolletje van airpress doet t goed en ik heb de mijne destijds in een complete set gekocht met luchtboor, beitel, excentrische schuurmachine en dremel gekocht voor €100.
Anders kun je hem nog altijd lostikken met een beitel of (oude) brede platte schroevendraaier, maar das wel de boerenlullen manier als je het mij vraagt.
Anders kun je hem nog altijd lostikken met een beitel of (oude) brede platte schroevendraaier, maar das wel de boerenlullen manier als je het mij vraagt.
Ride it like you stole it!
Volgende keer dat tandwiel losdraaien als je blok er nog onder hangt, dan ga je gewoon op je achterrem staan met je motor in versnelling en heb je je tandwiel zo los. Zelfde geldt voor je vliegwielmoer overigens, heb je je zomaar de aanschaf van een luchtsleutel bespaard, of de rit naar een motorzaak
Gas?Gas!
je zult het niet geloven maar hij ging door de achterrem heen en er zat ook nog iemand op de achterband xD, ik weet het zelf ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om hem zo vast te draaien.
De luchtsleutel is echt een aanwinst en enorm makkelijk te gebruiken.
De luchtsleutel is echt een aanwinst en enorm makkelijk te gebruiken.
ricardo had je hem in de eerste versnelling staan? Je kunt hem het beste in de hoogste versn zetten.
GasGas 450
-
ik steel effe het topic, ik heb een probleem met een niet loskomende vijs/schroef... Het gaat om het schroefje/staafje dat je door je remblokjes steeks om deze te monteren of demonteren. Je kan er dos enkel aan met een schroevendraaier maar de vorige eigenaar heeft deze al bewerkt en onbruikbaar gemaakt. Hoe krijg ik het toch nog los??? Uitboren of is er een andere oplossing?
-
Heb ik geprobeerd, helaas zonder succes... De kop van de vijs is zodanig vernield dat je met een schroevendraaier geen grip hebt.
-
Als je met een tang er nog bij kan in de klauw leg hem dan in een bak kokend water en probeer hem dan los te draaien.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
RvD schreef: Neem aan dat de schroef te diep zit ?
Dan wordt het moeilijk denk ik, linkse tap heb je natuurlijk ook niet liggen vrees ik ?
Schroef zit inderdaad te diep om er met een tang of beiteltje bij te komen.
Linkse tap heb ik liggen, morgen eens proberende om de schroef wat in te boren en dan met de linkse tap eruit te krijgen...
Met een verfstripper verwarmen en met een kromme bektang tussen de blokjes los proberen te krijgen. Heb zelf ook gehad bij straat motor die de hele winter in de pekel had gereden.
GasGas 450
-
Ik het het middels een stukje inboren en met behulp van een likse tap eruit gekregen. Wel wat klooien maar het is gelukt