Lieve luitjes, ik tuf nu 8 uur rond op mijn nieuwe 300 exc-e en verbaas me over de hardheid van de voorvork.
heb nu ingaand en uitgaand helemaal open staan en de preload ook op zijn zachtst gezet.
Nu stuurt het prima en ook lekker stabiel maar heb nog steeds het ringetje 2 cm boven de uitslag staan
Iemand hier ervaringen met de 09 exc voorvorken?
(tevens op zoek naar de dethrotteled jetting voor een 09 300 jetting)
KTM 2009 voorvork
Moderator: ghulst
KTM 300 EXC a world of joy
Hey Rico , proficiat met je nieuwe aankoop
Bevalt je zeer goed zeker
Met de voorvork kan ik je helaas niet helpen.
Bevalt je zeer goed zeker
Met de voorvork kan ik je helaas niet helpen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ha mannen
Adje ook weer een beetje in zijn doen gelukkig
Die ktm was al klaargemaakt met een sxs pijp en 30 graden bezetting, das dus een 165 ipv 168 sproeier en daar loopt ie mooi makkabruin op...
Maar heb al van inet een bezetting gevonden die een hele andere naald voert (van ktm dealer) Die ga ik maar even bestellen.
met de rode veer in het blok icm die pijp loopt die verekkes hard moet ik zeggen Heb me al een aantal keren flink verremd omdat ik een stuk hogere top heb als ik gewend ben. De koppelmapping moet ik nog altijd proberen, die draden trekken zie ik niet zitten dus binnenkort een knop erop maken.
Geluid vindt ik knap rustig met de originele demper, maar ben dan ook een herriehok gewend... maar de paardjes zetten het nog altijd op een lopen
Het rijwielgedeeltje ben ik wel erg op vooruitgegaan vermogen wil ik als beheerster maar wel hetzelfde omschrijven maar wel met 20/30 km hogere top.
Adje ook weer een beetje in zijn doen gelukkig
Die ktm was al klaargemaakt met een sxs pijp en 30 graden bezetting, das dus een 165 ipv 168 sproeier en daar loopt ie mooi makkabruin op...
Maar heb al van inet een bezetting gevonden die een hele andere naald voert (van ktm dealer) Die ga ik maar even bestellen.
met de rode veer in het blok icm die pijp loopt die verekkes hard moet ik zeggen Heb me al een aantal keren flink verremd omdat ik een stuk hogere top heb als ik gewend ben. De koppelmapping moet ik nog altijd proberen, die draden trekken zie ik niet zitten dus binnenkort een knop erop maken.
Geluid vindt ik knap rustig met de originele demper, maar ben dan ook een herriehok gewend... maar de paardjes zetten het nog altijd op een lopen
Het rijwielgedeeltje ben ik wel erg op vooruitgegaan vermogen wil ik als beheerster maar wel hetzelfde omschrijven maar wel met 20/30 km hogere top.
KTM 300 EXC a world of joy
09 EXC hard?
dan moet er iets mis zijn
mijn 09 EXC-F 250 is out of the box de meest zachte en comfortabele vorks sinds de Marzocchi op mijn '99 200 EXC
hoeveel weeg jij?
zelf heb ik de standaard veren vervangen door de lichtere exemplaren van een 125 EXC, daar ikzelf maar 68 kg weeg.
Maar zelfs met de standaard veren was de 2009 zeer soepel
wat bedoel je met "ringetje 2cm boven de uitslag"?
heb je een O-ring op de onderste vorkbenen gezet om jouw maximale uitslag te meten?
bij mij komt de O-ring nooit volledig tot beneden.
De ring staat altijd een dikke cm boven de bevestigingspatten van de as.
Gery
dan moet er iets mis zijn
mijn 09 EXC-F 250 is out of the box de meest zachte en comfortabele vorks sinds de Marzocchi op mijn '99 200 EXC
hoeveel weeg jij?
zelf heb ik de standaard veren vervangen door de lichtere exemplaren van een 125 EXC, daar ikzelf maar 68 kg weeg.
Maar zelfs met de standaard veren was de 2009 zeer soepel
wat bedoel je met "ringetje 2cm boven de uitslag"?
heb je een O-ring op de onderste vorkbenen gezet om jouw maximale uitslag te meten?
bij mij komt de O-ring nooit volledig tot beneden.
De ring staat altijd een dikke cm boven de bevestigingspatten van de as.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
een dikke centimeter ja, wilde "met de ouder" nog wel eens tegen de uitslag aan landen (380-2002). Ik heb niet het idee dat dit nu ook is.Gery400 schreef:09 EXC hard?
dan moet er iets mis zijn
mijn 09 EXC-F 250 is out of the box de meest zachte en comfortabele vorks sinds de Marzocchi op mijn '99 200 EXC
hoeveel weeg jij?
zelf heb ik de standaard veren vervangen door de lichtere exemplaren van een 125 EXC, daar ikzelf maar 68 kg weeg.
Maar zelfs met de standaard veren was de 2009 zeer soepel
wat bedoel je met "ringetje 2cm boven de uitslag"?
heb je een O-ring op de onderste vorkbenen gezet om jouw maximale uitslag te meten?
bij mij komt de O-ring nooit volledig tot beneden.
De ring staat altijd een dikke cm boven de bevestigingspatten van de as.
Gery
Ik weeg 90 kilo en ben dus die oude dunne vork gewend (had er wel dikke veren inzitten) Dan deze over een maand of zes eens wegbrengen naar grizzly, dan hoor ik het wel. Deze voelt gewoon veel steviger en misschien daardoor wel harder.
KTM 300 EXC a world of joy
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Let even op: Er is waarschijnlijk ook een recall voor deze motor vanwege de binnenpoten die mogelijk niet gehard zijn.
http://ktm.nl/fileadmin/systemdata/down ... 009_08.pdf
http://ktm.nl/fileadmin/systemdata/down ... 009_08.pdf
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Rico, de 09 vorken zouden juist te zacht zijn voor het ruige zand werk. Dus je moet meer gas geven, dan worden ze zachterRico schreef:Lieve luitjes, ik tuf nu 8 uur rond op mijn nieuwe 300 exc-e en verbaas me over de hardheid van de voorvork.
heb nu ingaand en uitgaand helemaal open staan en de preload ook op zijn zachtst gezet.
Nu stuurt het prima en ook lekker stabiel maar heb nog steeds het ringetje 2 cm boven de uitslag staan
Iemand hier ervaringen met de 09 exc voorvorken?
(tevens op zoek naar de dethrotteled jetting voor een 09 300 jetting)
Maar even zonder dollen. Je kunt even wat nakijken, als je niet bang bent voor vieze handen. 90 kilo is trouwens wat te zwaar voor je motor met de standaard veren. Dus waarschijnlijk rij je al erg diep in vering waardoor je automatisch in het hardere gedeelte terecht komt. Zwaardere veren zijn het overwegen meer dan waard.
1-allereerst kijk of ze teveel druk hebben opgebouwt door de schroefjes bovenop even open te draaien. Zet hierbij wel de motor op de bok, anders krijg je valse info.
2-maak de vork open, van boven, haal de veer eruit en kijk hoeveel olieniveau je hebt. 120 mm is denk ik standaard, daar kun je 130mm van maken.
Succes......
ga voor zwaardere veren, voor en achter.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dat zal ik eens even nakijken/informeren.speedphreax schreef:Let even op: Er is waarschijnlijk ook een recall voor deze motor vanwege de binnenpoten die mogelijk niet gehard zijn.
http://ktm.nl/fileadmin/systemdata/down ... 009_08.pdf
Omdat hij nieuw is vinnik het zonde geld, en zoals ik al zei rijdt hij erg lekker. Als ik het nieuwe jaar inga dan zal ik ze eens wegbrengen Tot die tijd beetje experimenteren dan maar.huskie schreef:Rico, de 09 vorken zouden juist te zacht zijn voor het ruige zand werk. Dus je moet meer gas geven, dan worden ze zachterRico schreef:Lieve luitjes, ik tuf nu 8 uur rond op mijn nieuwe 300 exc-e en verbaas me over de hardheid van de voorvork.
heb nu ingaand en uitgaand helemaal open staan en de preload ook op zijn zachtst gezet.
Nu stuurt het prima en ook lekker stabiel maar heb nog steeds het ringetje 2 cm boven de uitslag staan
Iemand hier ervaringen met de 09 exc voorvorken?
(tevens op zoek naar de dethrotteled jetting voor een 09 300 jetting)
Maar even zonder dollen. Je kunt even wat nakijken, als je niet bang bent voor vieze handen. 90 kilo is trouwens wat te zwaar voor je motor met de standaard veren. Dus waarschijnlijk rij je al erg diep in vering waardoor je automatisch in het hardere gedeelte terecht komt. Zwaardere veren zijn het overwegen meer dan waard.
1-allereerst kijk of ze teveel druk hebben opgebouwt door de schroefjes bovenop even open te draaien. Zet hierbij wel de motor op de bok, anders krijg je valse info.
2-maak de vork open, van boven, haal de veer eruit en kijk hoeveel olieniveau je hebt. 120 mm is denk ik standaard, daar kun je 130mm van maken.
Succes......
ga voor zwaardere veren, voor en achter.
heb nu alles weer op default gezet en dan nog eens kijken of ik hem nog lekkerder krijg.
thanks voor de input
zojuist de jetting van hannamax gekregen en die sturen ze op, dan moet hij helemaal gaan als een raket
KTM 300 EXC a world of joy