Project X

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Inkopen zijn gedaan en op de terugweg bedacht ik me iets waar ik graag jullie mening over wil horen.

Ik had namelijk het idee om het zadel in 2 delen te bekleden en in het achterste deel een vakje te maken voor.

Dit achterste vakje begint dan net achter de bevestigingsbouten van het orgi zadel en zal vast op het frame blijven zitten als je het zadel los haalt.

Wat denken jullie ?
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vakje voor gereedschap, of heel dun voor een kaart?

Je kan dan dus geen duopassagier mee hebben?

Ik snap eigenlijk niet goed wat je bedoeld... :?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik denk dat de passagier op die grindtegels moet gaan zitten
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik denk...opbergruimte zal niet veel zijn en je moet een extra slot maken. Veel werk, misschien gewoon een permanent opbergtasje achterop?
Assumption is the mother of all fuck ups
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Ik denk, vakje ophogen heb je rugleuning en meer plek voor spulletjes :lol:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

plak er eerst eens een randje op om te kijken/voelen hoeveel zadel je werkelijk gebruikt.
ik ga nog wel eens wat verder naar achter zitten als ik moet bukken voor lage takken in mul zand
en ik weet niet hoe dat opbergvak aan gaat voelen als je je ballen er op legt :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

BIG88 schreef:en ik weet niet hoe dat opbergvak aan gaat voelen als je je ballen er op legt :roll:
Keb net een test gedaan maar ik voel niks bijzonders.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Shifty-PK schreef:Vakje voor gereedschap, of heel dun voor een kaart?:?
Ik zat meer aan bandenplakspullen / misschien reserve Biba te denken.
Spullen die je eigenlijk altijd bij je moet hebben als je offroad gaat maar ik zit ook al aan de (verdere) reis van volgend jaar te denken waar we op onszelf zullen zijn aangewezen in de bush.
Shifty-PK schreef:Je kan dan dus geen duopassagier mee hebben??
Klopt. Deze BIG is reeds gestript van passagiersvoetsteunen dus ik hoef kwa zadel alleen aan mezelf te denken.

LEO
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

:D :D :D WOW Leo, misschien toch eens naar de doktor...die witte van je is buiten proportie groter dan je goude!

Ik zou, zoals big88 al zei, eerst goed testen hoe vaak je dat achterste deel van je zadel gebruikt bij offroad. Ik heb toen ik mijn rekje eraf had ook dat deel van het zadel gebruikt om een tasje op te binden. Volgens mij zat dat niet enorm in de weg...alleen bij een ernstige kontwhipper voelde je het tasje in je achterste slaan ipv een zadel...
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Shifty-PK schreef:Ik zou, zoals big88 al zei, eerst goed testen hoe vaak je dat achterste deel van je zadel gebruikt bij offroad.
Toen ik na ging denken over de opmerking van BIG88 herinnerde ik me dat ik laatst een keer zo ver naar achteren ging ( volle tank en heel mul zand ) dat het ijzeren rekje tegen mijn r..t aansloeg :shocked!: dus de plek van het eventuele vakje bereik ik ongemerkt vaker tijdens het allroaden.

Vakje in zadel is afgekeurd.

Nu nog even de werkbank afmaken en dan kunnen we aan de gang met project X.

LEO
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Waar heb je het vul materiaal trouwens gescoord Leo?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

dat spul ligt in de bouwmarkt bij geluids demping (ca.30 euri pak, waar je 1 plaat nodig heb en 4 overhoudt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

@ Shifty & 800s: Ik heb dit bij een meubelstoffeerder gescoord die een zolder vol afvalstukken heeft liggen.

Het totale pakket van lijmspuitbus, zachte schuimblok (basis), 2 stukken isolatieschuim zoals 800s beschrijft (toplaag) en een leren dekje van 1,5 bij 1,5 van een nepkoe moest ik 30 euro voor betalen.

LEO
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

herinner me dat bij één van die duitse motorpostorder bedrijven een set te koop is met schuim, overtrek in speciaal anti slip nepkoe (hoe bedenk je het) voor wat ik toen weinig vond. Ik weet wel dat de kwaliteit nepkoe heel belangrijk is voor levensduur en zitcomfort. Ook het schuim moet aan bepaalde eisen voldoen om een echt fijn zadel te worden.
greetz Futurist.
PS ik had tijdens de oer een soort oude tanktas achterop het zadel min of meer permanent voor spulletjes en Carlo was heel inventief met gereedschap en reserve delen overal op de motor. (bv de reserve gas en koppeling kabel gewoon al naast de in gebruik zijnde kabel vast met tie raps)
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:... Ik weet wel dat de kwaliteit nepkoe heel belangrijk is voor levensduur en zitcomfort. Ook het schuim moet aan bepaalde eisen voldoen om een echt fijn zadel te worden.
In eerste instantie wil ik bereiken dat ik hoger kom te zitten ( knieholte zit klem nu ) en ten tweede dat het zadel redelijk horizontaal wordt ( ik schuif steeds naar voren nu ).

Omdat het een very lowbudget opzet is zal de zit zelf niet voldoen aan een corbin zadel van 600 euro vrees ik :wink: maar dat is op dit moment van ondergeschikt belang omdat het nooit slechter kan worden als het nu is.

futurist schreef:... PS ik had tijdens de oer een soort oude tanktas achterop het zadel min of meer permanent voor spulletjes en Carlo was heel inventief met gereedschap en reserve delen overal op de motor. (bv de reserve gas en koppeling kabel gewoon al naast de in gebruik zijnde kabel vast met tie raps)
Ik heb 2e hands alukoffers gescoord van 40 liter p/stuk dus het meezeulen van spullen is redelijk opgelost. Reserve kabels zullen standaard langs de orginele lopen op het moment dat we vertrekken.

LEO
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Twas toch verschrikkelijk rot weer vandaag dus ik denk ik begin er maar eens aan:

start ombouw zadel

LEO
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Oplossing...

Zadeldek eraf
schuim eraf
zadeldek op kunstopf nieten
klein gaatje maken in zadeldek
op zadel gaan zitten
Pur bus leegspuiten in zadel
nachtje blijven zitten en klaar :D

hoe makkelijk wil je het hebben??

Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:...hoe makkelijk wil je het hebben??....
Dat jij morgen dat ff komt uitvoeren.

Dan kan ik met SPgoesdakar morgen ff rondbollen en heb ik maandag een kant en klaar zadel.

LEO
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Onmogelijk natuurlijk :? , je eigen reet moet er op zitten bij deze
procedure, het is een echt persoonlijk zadel :!:

Anders had ik graag een nachtje bij jou in de garage op je zadel
gezeten hoor, kleine moeite.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Etappe 2

Eerst alle gaten opgevuld met overtollig materiaal zodat overal genoeg zit.

Vervolgens een stofmasker en lamellenslijpschijf 8) gekocht en mijn overall, crossbril en headset gezocht. Daarna de meest overtollige delen eraf gezaagd.

Toen had ik zover mogelijk de tuin in moeten gaan met de spullen want het wordt een verschrikkelijke stofzooi in een omtrek van 5 meter en met een electrische maaier kan je allle shit opdoen en tevens het gras korten na afloop.

Deed ik niet en ik slingerde de slijptol met lamellenschijf aan en ben gaan modelleren met als gevolg dat de achterkant van het huis met de stofzuiger schoongemaakt moest worden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3HJQQPGF

Stap 3 wordt stap voor stap het zadel finetunen op de BIG zodat als ik zit / sta het zadel precies aansluit op mijn benen / knieen.

LEO
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Zit er wel goed uit maar is dit nu niet veel te hoog?

Ik heb wel eens gereden met een stukje schuim van 5cm hoog op mijn zadel geplakt en dit gaf al een zeer groot verschil.
Suzuki DL650 / Honda XRV750
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ridge schreef:Zit er wel goed uit maar is dit nu niet veel te hoog? .
Zithoogte is nu ongeveer 10 cm hoger en ik heb nog geen idee hoe het rijdt. Pas na testritten kan ik iets zinnigs zeggen.
Moet ook nog de 5 cm hoge stuurverhogers plaatsen.

Mocht het te hoog zijn volgt vanzelf fase 4 :wink: .

LEO
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Fase 4 = beenverlenging?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik krijg nog geen klachten over mijn been dus die laat ik voorlopig maar op 25 cm.

LEO
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vanavond maar gelijk aan het finetunen geslagen.

Van het weekend maar eens voor nietjes gaan kijken en het dekje erop proberen te nieten.
Plaats reactie