Hallo,
over een paar weken ga ik met m'n EXC een paar dagen achter een gids aanhobbelen in de pyreneen,
dus waarschijnlijk veel keien/boomwortels/ doorwadingen/ technisch werk enz.
ik heb nog 2 kenda achterbanden staan, nl de k760 en de k770 southwick.
de 760 heeft meer noppen, en staan dus ook dichter op elkaar als op de 770.
welke zou ik er het beste op kunnen zetten?
alvast bedankt voor evt reacties
groet Daan
achterbandkeuze pyreneen
Moderator: ghulst
Hoi Daan,
Als ik jou was zou ik gewoon een Michelin of Pirelli enduro band er omleggen.
Ik heb hier hele goede ervaringen mee, o.a. in Polen en in Frankrijk.
Verschillende soorten ondergrond, hard, zacht, glad, keien/rotsen, boomwortels noem maar op. Niet te veel lucht er in, meestal doe ik 1 bar of 1,1. Zo heb je veel grip en vlieg je elke klim met gemak naar boven.
Groeten JW
Als ik jou was zou ik gewoon een Michelin of Pirelli enduro band er omleggen.
Ik heb hier hele goede ervaringen mee, o.a. in Polen en in Frankrijk.
Verschillende soorten ondergrond, hard, zacht, glad, keien/rotsen, boomwortels noem maar op. Niet te veel lucht er in, meestal doe ik 1 bar of 1,1. Zo heb je veel grip en vlieg je elke klim met gemak naar boven.
Groeten JW
dat zal best JW,
maar mijn vraag was welke van de 2 kenda's die ik nog heb staan er het beste voor kan gebruiken.
ik ben niet van plan om er nog een band bij te kopen
zou er niet zoveel verschil zitten wat betreft grip?
(tussen de 2 kenda's dus)
als het niet zoveel uitmaakt dan zet ik die K770 southwick er op,
want die k760 heeft WEL een dot nr, dus die kan ik dan beter opmaken met een knmv ritje in nl.
maar mijn vraag was welke van de 2 kenda's die ik nog heb staan er het beste voor kan gebruiken.
ik ben niet van plan om er nog een band bij te kopen
zou er niet zoveel verschil zitten wat betreft grip?
(tussen de 2 kenda's dus)
als het niet zoveel uitmaakt dan zet ik die K770 southwick er op,
want die k760 heeft WEL een dot nr, dus die kan ik dan beter opmaken met een knmv ritje in nl.
Ik heb 2 jaar geleden met een K760 in Frankrijk op gravelpaden gereden, is geen succes. Achterkant leek op een knikkerbaan te rijden, met name naar beneden werd het "spannend" . Was voor mij een hele nieuwe ervaring.
Ik weet niet of je veel gravel tegenkomt maar het was mijn ervaring met een K760.
Hier in Nederland heb ik er geen moeite mee, al is het niet mijn favoriete band.
Bajduwee, beide type banden zijn voor een zachte ondergrond bedoeld
Ik weet niet of je veel gravel tegenkomt maar het was mijn ervaring met een K760.
Hier in Nederland heb ik er geen moeite mee, al is het niet mijn favoriete band.
Bajduwee, beide type banden zijn voor een zachte ondergrond bedoeld
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Voor de Pyreneeën is de Kenda K760 helemaal goed.
Ik, en m'n maten, rijden er altijd mee (in Belgïë, Frankrijk, Pyreneeën, name it...). Één van de weinige banden waar je zeker een week (HARD!!!) mee kan rijden zonder dat de band helemaal op is.
En dan heb ik het over Husaberg 450; KTM LC4; KTM 525; Yamaha TT600R. Allemaal No Problema!
Ik heb in het verleden allerlei andere merken en types geprobeerd. Maar de Kenda is helemaal top. Kost weinig en is erg slijtvast (zeker op stenen en gravel). Alternatief is de Michelin Baja, maar die is wat duurder. Pirelli is zwaar Ku... of Kl... (wat je wilt...) Mijn ervaring is bij alle Pirelli's die ik heb gehad (de afgelopen 25 jaar...) dat de nopppen altijd afscheuren.
Als voorband kan ik trouwens de Michelin Desert erg aanbevelen. Is niet goedkoop, maar wel een geweldige band (goede grip en bijzonder slijtvast).
Over drie weken zitten we ook in de Pyreneeën, and guess what: allemaal Kenda K760!
Nog een tip: Zit de bandenspanning op minimaal 1.3 bar (en nog beter 1.5) anders sta je bij elke kei of richel je binnenband te wisselen of te plakken vanwege een 'snakebite'.
1.5 bar is ook een stuk beter voor je velgen. Of je moet het leuk vinden om met 8 hoekige velgen thuis te komen van de Pyreneeën...
Suc7!
Ik, en m'n maten, rijden er altijd mee (in Belgïë, Frankrijk, Pyreneeën, name it...). Één van de weinige banden waar je zeker een week (HARD!!!) mee kan rijden zonder dat de band helemaal op is.
En dan heb ik het over Husaberg 450; KTM LC4; KTM 525; Yamaha TT600R. Allemaal No Problema!
Ik heb in het verleden allerlei andere merken en types geprobeerd. Maar de Kenda is helemaal top. Kost weinig en is erg slijtvast (zeker op stenen en gravel). Alternatief is de Michelin Baja, maar die is wat duurder. Pirelli is zwaar Ku... of Kl... (wat je wilt...) Mijn ervaring is bij alle Pirelli's die ik heb gehad (de afgelopen 25 jaar...) dat de nopppen altijd afscheuren.
Als voorband kan ik trouwens de Michelin Desert erg aanbevelen. Is niet goedkoop, maar wel een geweldige band (goede grip en bijzonder slijtvast).
Over drie weken zitten we ook in de Pyreneeën, and guess what: allemaal Kenda K760!
Nog een tip: Zit de bandenspanning op minimaal 1.3 bar (en nog beter 1.5) anders sta je bij elke kei of richel je binnenband te wisselen of te plakken vanwege een 'snakebite'.
1.5 bar is ook een stuk beter voor je velgen. Of je moet het leuk vinden om met 8 hoekige velgen thuis te komen van de Pyreneeën...
Suc7!
Kijk op http://kendausa.com/motorcycle/mx.html voor de harde ondergrond.
De K760 voldeed bij mij ook goed genoeg in zuid Frankrijk.
De K760 voldeed bij mij ook goed genoeg in zuid Frankrijk.
De noppen van een K770 Southwick zijn veel harder dan die van een K760 dus deze zullen veel eerder afbreken.
De K770 is ook een echte crossband voor het zand.
Mijn advies is , dat je het beste de K760 er op kan leggen.
Zelf ook de beste ervaringen mee.
De K770 is ook een echte crossband voor het zand.
Mijn advies is , dat je het beste de K760 er op kan leggen.
Zelf ook de beste ervaringen mee.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Hoi Daan,
Lekker man, heb je het er goed voor staan !!!! Gaan Jan, Siem en de rest ook mee ?
Wat de band betreft het volgende, Italianen waar ik, verschillende keren, mee gereden heb lachen zich altijd een slag in de ronde als er NL'ers mee komen die spik splinternieuwe crossbanden monteren voor het rijden in de bergen. Als het droog is er maar 1 goede tip: half versleten Michelin enduro competition III met een zachte mousse (evt ook wat over datum) en aan de banden zal het dan niet liggen.
Groeten aan de mannen in Delft e/o
groeten john Assen
Lekker man, heb je het er goed voor staan !!!! Gaan Jan, Siem en de rest ook mee ?
Wat de band betreft het volgende, Italianen waar ik, verschillende keren, mee gereden heb lachen zich altijd een slag in de ronde als er NL'ers mee komen die spik splinternieuwe crossbanden monteren voor het rijden in de bergen. Als het droog is er maar 1 goede tip: half versleten Michelin enduro competition III met een zachte mousse (evt ook wat over datum) en aan de banden zal het dan niet liggen.
Groeten aan de mannen in Delft e/o
groeten john Assen