kawa 125 kadoek

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Joost

Hallo mensen,

ik reed laatst op mijn oude kawa 125, uit '86/'87, op het bouwland met nog anderen. Het viel me op dat op een gegeven moment de koelvloeistof er iets te gortig uit spoot via de overloop. Ik dus doorrijden met m'n domme kop en op gegeven moment zit ik acher in het land en viel hij langzaam weg :x . Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan.
Na onderzoek bleek dat hij niet was vastgelopen en hij vonkte ook nog prima. Heb zelfs nieuwe bougie gekocht en vonkte normaal. Benzine krijgt hij ook. Luchtfilter ook schoon.
Als je vaak achter elkaar trapt onsteekt hij opeens wat en hoor je zo'n plof geluid. Iemand heeft ernaar gekeken en hij zei dat het waarschijnlijk de koppakking is.
Kan het zijn dat de koelvloeistof met de benzine wordt vermengt en zo geen volledige ontsteking kan bewerkstelligen?

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat mijn voormalig monster :lol: te pakken heeft.

Alvast bedankt
Groeten Joost
ad

als de koelvloeistof onder uit het overloopslangetje spuit dan is je koppakking inderdaad kapot.
meestal is het met een nieuwe koppakking wel weer goed , mits de kop niet krom is.

succes met de reparatie.
Joost

beetje domme vraag maar wat is de theorie erachter ookal weer?Een kennis van me gaat de kop vlakken dus dat moet goed komen :D
huskie

de theorie is: normaal blijft de verbrandingsdruk in de kop, en gaat via de uitlaat eruit. Nu via het watercircuit(althans een beetje). En je kleur van je "water"zal ook wel grauw zijn. (uitlaatgas kleurtje)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie