Heren en dames!
Voor een aantal weken terug heb ik mezelf toch maar overtuigt om een XR 600 te halen.. (bouwjaar 1990)
Na een aantal keren rijden valt het me op dat de motorfiets, vooral in het begin (dus koude motor) aan de bovenkant van het blokt tikt. Ik heb het idee dat dit minder wordt naarmate de motor warmer wordt.
Ik denk zelf dat ik de kleppen hier hoor tikken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Daarnaast vind ik het motorblok extreem warm worden na een aantal kilometers rijden. Het gedeelte van het blok waaraan de achterbrug is bevestigt is haast te heet om met de hand aan te raken.. is dit normaal?? lijkt mij niet...
Oliepijl lijkt eigelijk wel goed.
Hoe is daarnaast de nokkenasketting te spannen? gaat dit automatisch of is dit mechanisch nog bij te stellen?
bvd!
gr. Tom
tikken XR 600`1990
Moderator: ghulst
-
Als een blok erg snel heet word kan zijn dat het valse lucht aan zuigt en dus veelste arm loopt...
Start hem en spuit wat remreiniger rond de carb's, als ie ineens harder begint te lopen statianaire heb je het evt lek gevonden..
Start hem en spuit wat remreiniger rond de carb's, als ie ineens harder begint te lopen statianaire heb je het evt lek gevonden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
of draai dr is n bougie uit en kijk naar de kleur ipv dure remreiniger op te maken
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Tja, wat is heet. Dat je een blok niet met de hand aan kunt raken lijkt me normaal. 70C is al te heet om aan te raken. Je blok kan best een eindje over de 100C. Het is ook normaal dat een koud blok wat harder tikt. Komt door de klepspeling, en daar is die ook voor bedoeld.tomvdkl schreef:Heren en dames!
Voor een aantal weken terug heb ik mezelf toch maar overtuigt om een XR 600 te halen.. (bouwjaar 1990)
Na een aantal keren rijden valt het me op dat de motorfiets, vooral in het begin (dus koude motor) aan de bovenkant van het blokt tikt. Ik heb het idee dat dit minder wordt naarmate de motor warmer wordt.
Ik denk zelf dat ik de kleppen hier hoor tikken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Daarnaast vind ik het motorblok extreem warm worden na een aantal kilometers rijden. Het gedeelte van het blok waaraan de achterbrug is bevestigt is haast te heet om met de hand aan te raken.. is dit normaal?? lijkt mij niet...
Oliepijl lijkt eigelijk wel goed.
Hoe is daarnaast de nokkenasketting te spannen? gaat dit automatisch of is dit mechanisch nog bij te stellen?
bvd!
gr. Tom
Nokkenasketting weet ik niet, nooit aan zo'n 600 gesleuteld.
Voor 2 euro per bus remreiniger kan je ook geen risico nemen héCrazyWezel schreef:of draai dr is n bougie uit en kijk naar de kleur ipv dure remreiniger op te maken
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
Even de klepspeling controleren. Als die te groot is hoor je het tikken.
Wat het heet worden betreft; idd even de bougie bekijken en de timing van de ontsteking (mits de grondplaat te verstellen is) en altijd de juiste olie nemen.
De distributieketting is niet te verstellen dit gebeurt met een veer, die kan te slap zijn, maar ik zou eerst even de klepspeling controleren.
Wat het heet worden betreft; idd even de bougie bekijken en de timing van de ontsteking (mits de grondplaat te verstellen is) en altijd de juiste olie nemen.
De distributieketting is niet te verstellen dit gebeurt met een veer, die kan te slap zijn, maar ik zou eerst even de klepspeling controleren.
Ride it like you stole it!