Hallo enduro freaks
Ik ben 23 mei in bilstain wezen kijken,daar ik er in de beurt woon[ongeveer 40-50km on dutch ground ]
wilde ik me een indruk op doen van de locatie in Belgie.
Er staat op diverse forums verschillende meningen, maar ik moet zeggen
dat er veel bedrijvigheid was.
Zijn nog meer Limbo`s bij mij in de beurt die daar gaan rijden?
P.S. Er schijnt ook een crossbaantje te liggen ?? hoe is die??
Bilstain
Moderator: ghulst
-
Greetz Patrick#70
@patricksku , gebruik de zoekfunctie eens en vul daar Bilstain maar eens in
Dan zal je al een heleboel wijzer worden over Bilstain
P.S. , Welkom op het noppenforum
Dan zal je al een heleboel wijzer worden over Bilstain
P.S. , Welkom op het noppenforum
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
@ Adje ga ik zeker doen! bedankt
Greetz Patrick#70
In Bilstain verloopt de taalgrens; maar er wordt nog meer gescheiden. En hoewel er een crossbaan op het terrein is zullen de meeste crossers zich er niet vermaken. Als je bent geprogrammeerd om zo hard mogelijk van hoek naar hoek te sprinten, hoog en ver te springen en nog niet hebt gehoord van tegenliggers, jeeps, spelende kinderen en hangouderen als ondergetekende dan zou het een teleurstelling kunnen worden...
Maar als je het een uitdaging vindt om moeilijke paden in eindeloze kombinaties te berijden over meest gladde rotsen en wortels, dan blijf je er jaren lachen dat weet ik zeker. Veel toppers uit de omringende landen komen er om te trainen voor evenementen als de Erzberg of Romaniaks, maar mijn dochter heeft er ook haar eerste meters op ´t onverhard afgelegd. De sfeer is er altijd goed, paar zeurders heb je overal maar meestal spreken die duits en kun je net doen of je ´niet begrijpt
Afgelopen weekend was het er goed droog, dan kun je met een beetje vaardigheid bijna alles rijden. Als het nat is wordt dat heel lastig!
Maar als je het een uitdaging vindt om moeilijke paden in eindeloze kombinaties te berijden over meest gladde rotsen en wortels, dan blijf je er jaren lachen dat weet ik zeker. Veel toppers uit de omringende landen komen er om te trainen voor evenementen als de Erzberg of Romaniaks, maar mijn dochter heeft er ook haar eerste meters op ´t onverhard afgelegd. De sfeer is er altijd goed, paar zeurders heb je overal maar meestal spreken die duits en kun je net doen of je ´niet begrijpt
Afgelopen weekend was het er goed droog, dan kun je met een beetje vaardigheid bijna alles rijden. Als het nat is wordt dat heel lastig!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
pruus schreef:In Bilstain verloopt de taalgrens; maar er wordt nog meer gescheiden. En hoewel er een crossbaan op het terrein is zullen de meeste crossers zich er niet vermaken. Als je bent geprogrammeerd om zo hard mogelijk van hoek naar hoek te sprinten, hoog en ver te springen en nog niet hebt gehoord van tegenliggers, jeeps, spelende kinderen en hangouderen als ondergetekende dan zou het een teleurstelling kunnen worden...
@ Pruus, toen ik die vrijdag daar was waren twee toppers aan het trainen.
Mijn vraag ontrent die crossbaan is ;ik heb vroeger motorcross gedaan als kind zijnde, maar heb vorig jaar de hobby in de vorm van enduro weer opgepakt,[tjonge heel veel veranderd in de sport vergeleken met 1985 ] die crossbaan zou leuk zijn om b.v. het springen weer op te pakken, ik denk dat het in Genk moeilijker is als beginned crosser. verder is het denk ik leuk een dagje enduro en crossen samen.
P.s moet je die crossbaan apart betalen
Greetz Patrick#70
De crossbaan in Bilstain is meer een enduroproef dan een crossbaan. Twee kleine tafels en een dubbelsprong van amper vier meter. Rijrichting niet aangegeven, geen vlaggers en willekeurige openingstijden. Neenee, voor te crossen ben je in Genk beter af.
Extra betalen hoef je in B niet.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ik ben as zaterdag in Bilstain, samen met Patrick van Xtravels. Hij heeft daar een cursus, maar gelukkig mag ik alleen aan de BBQ meedoen
-
@ pruus, ik ga in bouwvak op een dinsdag of woensdag naar Bilstain ,kijken hoe het bevalt dan pik ik de crossbaan mee.pruus schreef:De crossbaan in Bilstain is meer een enduroproef dan een crossbaan. Twee kleine tafels en een dubbelsprong van amper vier meter. Rijrichting niet aangegeven, geen vlaggers en willekeurige openingstijden. Neenee, voor te crossen ben je in Genk beter af.
Genk wil ik ook nog doen,ik denk ook in de bouwvak ,op een doordeweekse dag lekker wat dabbelen op den bike
Ik laat wel wat weten hoe ik het vind .
Greetz Patrick#70
-
Ben je nu al in Bilstain gaan rijden? Hoe vond je het?
Ik ben een week of zes geleden voor het eerst naar Bilstain geweest.
Omdat ik het voorjaar niet aan rijden toe ben gekomen, liet m'n conditie me dus behoorlijk in de steek...
Iets waar je in Bilstain niet zonder kunt!
Ik lag bij het eerste keienpad al meteen op m'n bakkes en bij die ene keer zou het niet blijven!
Paar keer gelanceerd, koppelingshendel afgebroken, arm verbrand aan de uitlaat en totaal op, ging ik weer naar huis.
Het was toch wel gezellig, maar persoonlijk vind ik Bilstain meer voor trail rijders. Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee...
Omdat ik het voorjaar niet aan rijden toe ben gekomen, liet m'n conditie me dus behoorlijk in de steek...
Iets waar je in Bilstain niet zonder kunt!
Ik lag bij het eerste keienpad al meteen op m'n bakkes en bij die ene keer zou het niet blijven!
Paar keer gelanceerd, koppelingshendel afgebroken, arm verbrand aan de uitlaat en totaal op, ging ik weer naar huis.
Het was toch wel gezellig, maar persoonlijk vind ik Bilstain meer voor trail rijders. Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee...
Oefening baart kunst
-
@ Gilbert ,nee ik moet nog een weekje werken Zuiden des lands heeft als laatste vacantie .gilbert100 schreef:Ben je nu al in Bilstain gaan rijden? Hoe vond je het?
Maar als ik ben geweest laat ik wat van me horen
Greetz Patrick#70
-
Ik ben afgelopen zaterdag geweest, veel volk door een trial wedstrijd maar we mochten toch binnen vrij rijden. Wel leuk omdat je steeds nieuwe paden ontdekt.... Denk dat ik volgende week nog een keertje ga...
-
Weet je zeker dat die crossbaan er nog wel is? Ik kan het toch niet vinden. Op een gegeven moment was er wel een bordje met een pijl voor het cossterrein maar verder niets gezien of gevonden wat een crossterrein moet voorstellen...pruus schreef:De crossbaan in Bilstain is meer een enduroproef dan een crossbaan. Twee kleine tafels en een dubbelsprong van amper vier meter. Rijrichting niet aangegeven, geen vlaggers en willekeurige openingstijden. Neenee, voor te crossen ben je in Genk beter af.
heeft dat pijltje je naar een ijzeren poort geleidt?Dat is de ingang van de crossbaan. Maar crossbaan is eigelijk het verkeerde begrip, zeker als je het associeerd met plaatsen als Lommel, Genk of Valkenswaard...
Week 34 ben ik er voor een hele week. S´ochtens beetje fietsen, dan beetje brommeren en sávonds lekker bbq en pintje. Da´s pas vakantie!
Week 34 ben ik er voor een hele week. S´ochtens beetje fietsen, dan beetje brommeren en sávonds lekker bbq en pintje. Da´s pas vakantie!
-
Ik heb er geen ijzeren poort gezien. Pijltje stond op een breed en vrij steil ( voor mij althans ) pad. Misschien heb ik het wel gemist. Is die poort gewoon open, of slechts op bepaalde dagen geopend?
Ik ga er donderdag weer heen en zou dan graag wat oefenen op de tafels...
Ik ga er donderdag weer heen en zou dan graag wat oefenen op de tafels...
donderdag is naar mijn weten de baan gesloten. Maar dat veranderd wel eens. Tussen haakjes, als dat pad; heet de meidenheuvel trouwens, een serieus hindernis voor je is dan kun je beter eerst nog wat oefenen op het terrein zelf...
Als je maar lol hep!
Als je maar lol hep!
-
Dat pad viel wel mee hoor, een zware hindernis is het niet al blijf ik het toch steil vinden.( vergelijkend met een gewoon crosscircuit )
Zal donderdag eens zoeken naar dat cross/enduro baantje. Valt het niet mee dan blijven we op de rest van het terrein wel wat rijden, plaats en mogelijkheden zat...
Uiteindelijk gaat het mij om de fun!!
Zal donderdag eens zoeken naar dat cross/enduro baantje. Valt het niet mee dan blijven we op de rest van het terrein wel wat rijden, plaats en mogelijkheden zat...
Uiteindelijk gaat het mij om de fun!!
-
lijkt me dat ik nog een heel stuk van het terrein moet ontdekken dan .
-
@ gix is dat baantje niet meer open op Dinsdag ,[14.00-18.30]Gix schreef:Crossbaan is enkel open op woensdag.
En inderdaad het ligt daar helemaal bovenaan.
Je kan er op verschillende manieren komen hoor.
anders moet ik planing om zetten ,ik ga komende week.
Ik breng wel verslag uit,
Greetz Patrick#70
-
Volgens dat bordje dat op het terrein staat is het open op woensdag en vrijdag...
-
@ gilbert zoals belooft mijn bevindingen van Bilstain;gilbert100 schreef:Ben je nu al in Bilstain gaan rijden? Hoe vond je het?
Eelijk gezegd is t niet mijn ding, hindernissen over stenen en keien prima
maar niet de hele dag, Daarbij komt ook nog eens ,ik ben op Woensdag gegaan omdat dan ook dat crossbaantje open zou gaan om 14.00.
Crossbaan was om 15.30 nog niet open
Kortom als je een combinatie zoekt tussen cross en Enduro,moet je in Bilstain niet zijn. { zeker niet met een 2-tact]
Heb je een Trialmotor super
Greetz Patrick#70
mee eens .patricksku schreef:@ gilbert zoals belooft mijn bevindingen van Bilstain;gilbert100 schreef:Ben je nu al in Bilstain gaan rijden? Hoe vond je het?
Eelijk gezegd is t niet mijn ding, hindernissen over stenen en keien prima
maar niet de hele dag, Daarbij komt ook nog eens ,ik ben op Woensdag gegaan omdat dan ook dat crossbaantje open zou gaan om 14.00.
Crossbaan was om 15.30 nog niet open
Kortom als je een combinatie zoekt tussen cross en Enduro,moet je in Bilstain niet zijn. { zeker niet met een 2-tact]
Heb je een Trialmotor super
paar jaartjes terug ben ik er nog eens geweest met de XT500 club , maar omdat de xt in de maak was zou ik niet meegaan..
omdat mij vertelt was dat het daar een offroad /enduro walhalla zou zijn , ben ik uiteindelijk toch gegaan maar dan met de KTM .
qua gezelligheid onderling was het super , maar qua offroad rijden vond ik dat het tegenviel .
nergens mocht het gas er even op , of je wordt al weer aangehouden door Frans brabbelende terreinknechten , heel veel trailrijders (niks mis mee,maar wij houden liever de gang er in ) ik en mn maat die ook een KTM mee had , kwamen tot dezelfde conclusie : als je een combinatie zoekt tussen cross en Enduro,moet je in Bilstain niet zijn .
4 strokes only !!
-
Maar als houdt van zwaar technische tot extreme enduro is Bilstain helemaal het ding begrijp ik?
Maakt we toch wel ernstig nieuwsgierig.
@Pruus:Is jammer genoeg niet naast de deur (= Amsterdam) anders had ik je een dagje gezelschap komen houden.
Later een keer hoop ik.
Maakt we toch wel ernstig nieuwsgierig.
@Pruus:Is jammer genoeg niet naast de deur (= Amsterdam) anders had ik je een dagje gezelschap komen houden.
Later een keer hoop ik.