hoe conditie verbeteren voor wedstrijden

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
CrualA
Contacteer:

Jow,
het is al bij elke wedstrijd dat ik gereden heb zo dat mijn resultaat afhangt van hoe zwaar het parcours erbij ligt,en dan bedoel ik vooral of er veel en erge "knippen" in zitten,nu wil ik volgend jaar wat beter gaan rijden maar dan moet mijn conditie en vooral armspieren wat beter getraint worden voor die sneller over die knippen te rijden,en is hier een speciale houding voor nodig om over die knippen te rijden? graag wat reactie van crossers en enduroristen,

alvast bedankt
JoeBaR

u bedoeld een wasbord ( rijtje knippen achterelkaar) ? .. om daar snel overheen te geraken behoef je enkelt een lage versnelling te kiezen en de motor wat hoog in toerental te houden .. staand op de motor en het stuur juist NIET krampachtig vasthouden .. dit is mijn manier , er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het anders doen .... :D
4 strokes only !!
CrualA
Contacteer:

JoeBaR schreef:u bedoeld een wasbord ( rijtje knippen achterelkaar) ? .. om daar snel overheen te geraken behoef je enkelt een lage versnelling te kiezen en de motor wat hoog in toerental te houden .. staand op de motor en het stuur juist NIET krampachtig vasthouden .. dit is mijn manier , er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het anders doen .... :D
nee dit bedoelde ik niet,met knippen bedoel ik dat lichte heuveltjes die tevoorschijn komen als men er veel op rijd en vooal op plaatsen waar wordt geaccelereerd en geremt
peewee ontwaakt

Gewoon zoveel mogelijk staan, en aan de naald hangen. Niet op de knipjes letten bij het uitacceleren. Vooral veel doen.

Hoe strakker je probeert te sturen hoe meer kracht het kost.

8) blind dus.
Rudy
Contacteer:

het valt mij ook altijd op dat als je een poosje niet gereden heb (jaar ofzo :lol: ) je veel te kramachtig rij in het begin en je daardoor heel snel een paar lamme armen enz heb.
Plaats reactie