Hallo,
Ik zag laatst zo'n Beta en heb em eens goed bekeken. Prachtig apparaat met mooie onderdelen. Ik heb eens wat op internet zitten surfen en lees in de testen eigenlijk hele positieve dingen over dit merk.
Wie van jullie heeft ervaring met Beta? En hou zou het met de restwaarde zitten?
Groet
Jeroen
Ervaring met Beta?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hoe zit dat met die nieuwprijs van zo'n ding?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nieuwprijs is best schappelijk. De 2009 modellen zijn recent in prijs verlaagd. De Beta RR 450 Enduro kost nu 8.499,-
Ik heb nu een Husaberg FE501e uit 2004 (nieuw gekocht in 2006) met 2.400 km en 73 uur en moet 5 rooitjes bijleggen voor deze Beta.
Het is een hoop geld en mijn Husaberg is eigenlijk nog helemaal perfect, maar ja daar zal na komend seizoen toch ook wel wat onderhoud aan komen en nog wat meer afschrijving vanaf gaan. Wat is wijsheid...?
Ik heb nu een Husaberg FE501e uit 2004 (nieuw gekocht in 2006) met 2.400 km en 73 uur en moet 5 rooitjes bijleggen voor deze Beta.
Het is een hoop geld en mijn Husaberg is eigenlijk nog helemaal perfect, maar ja daar zal na komend seizoen toch ook wel wat onderhoud aan komen en nog wat meer afschrijving vanaf gaan. Wat is wijsheid...?
Inruilen tegen een GasGas450 FSE ipv een Beta is slimmer; de GG is veel couranter, zijn veel meer onderdelen voor verkrijgbaar je Husaberg dealer verkoopt ze ook!
Laatst gewijzigd door Noppy op vr jul 10, 2009 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmmm, onze (ex - ) GasGas importeur doet nu ook Beta .Noppy schreef:Inruilen tegen een GasGas450 FSE ipv een Beta is slimmer; de GG is veel couranter, is veel meer onderdelen voor verkrijgbaar je Husaberg dealer verkoopt ze ook!
Hij ondersteunt wel nog volledig GG.
Dichtstbijzijnde GG importeur zit nu in België en daarna Oostenrijk, wordt je ook niet echt vrolijk van, dus denk dat het courante er een beetje van af gaat.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
idd, zover ik weet is word er zeer veel gebruik gemaakt van KTM onderdelen. (is het hele motorblok zelfs geen KTM blok?)JoeBaR schreef:ik denk dat er in het blokje heel wat gewone KTM onderdeeltjes passen.
ik vind ze wel enorm mooi!
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24
En oerlemans dan?Ger schreef:Hmmm, onze (ex - ) GasGas importeur doet nu ook Beta .Noppy schreef:Inruilen tegen een GasGas450 FSE ipv een Beta is slimmer; de GG is veel couranter, is veel meer onderdelen voor verkrijgbaar je Husaberg dealer verkoopt ze ook!
Hij ondersteunt wel nog volledig GG.
Dichtstbijzijnde GG importeur zit nu in België en daarna Oostenrijk, wordt je ook niet echt vrolijk van, dus denk dat het courante er een beetje van af gaat.
KTM EXC 525 2006,
Nee hoor, de dichtsbijzijnde GG importeur zit nu in Steensel dus niet in BelgiëGer schreef:Hmmm, onze (ex - ) GasGas importeur doet nu ook Beta .Noppy schreef:Inruilen tegen een GasGas450 FSE ipv een Beta is slimmer; de GG is veel couranter, is veel meer onderdelen voor verkrijgbaar je Husaberg dealer verkoopt ze ook!
Hij ondersteunt wel nog volledig GG.
Dichtstbijzijnde GG importeur zit nu in België en daarna Oostenrijk, wordt je ook niet echt vrolijk van, dus denk dat het courante er een beetje van af gaat.
Gas?Gas!
Nee hoor, volgens mij is dat een GG dealer en niet de importeur.JdM schreef:
Nee hoor, de dichtsbijzijnde GG importeur zit nu in Steensel dus niet in België
Dat betekent, zover ik weet, dat hij niet rechtstreeks motoren/onderdelen kan leveren vanaf fabriek, maar moet inkopen bij de dichtstbijzijnde importeur.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Volgens mij is Danny Crosset nu importeur voor de benelux.
Klopt en voor Duitsland is dat BLM LEITNER MOTORRAD uit Oostenrijk.kevin T schreef:Volgens mij is Danny Crosset nu importeur voor de benelux.
Crosset zit dicht bij mij in de buurt, maar de beste man kan (wil ?) geen woord Nederlands praten......
Als ik de Frans taal kon praten dan zou ik het doen.
Als hij (Crosset) met de Nederlandse dealers ook zo omgaat, dan vrees ik het ergste voor GG in Nederland.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Oerlemans is inderdaad Beta dealer geworden. GG import is van hem "afgenomen" door verschil van opvattingen met de fabriek.Ger schreef:Ik heb het over Oerlemans, hij is geen importeur meer, maar levert nog wel GG (en volgens mijn info nu ook Beta)sinterklaas schreef:
En oerlemans dan?
Beta maakt gebruik van KTM blokken. Ze zien er geweldig uit!!
Wim Oelemans is inderdaad Beta dealer geworden. En daar ligt het oude KTM blok onder. Hij doet zeker ook nog GasGas. Dat blijft hij doen. GasGas zit hem in zijn bloed. Hij en ik doen nu voortaan GasGas in Nederland. Crosset is idd importeur geworden voor zo lang het duurt. Hij spreekt echt geen woord nederlands. GasGas zal zeker niet verdwijnen in Nederland. Het zou ook nog jammer zijn zo'n fijne fiets.
GasGas 450
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Wim heeft z'n garantie gegeven dat het geen enkel probleem is om gasgas motoren te blijven leveren alswel onderdelen.
Vergeet niet dat Wim zo'n beetje "de' ontwikkeling van de 450 op z'n geweten heeft.Oerlemans was met ideeen over onwikkeling van gasgas al veel verder dan de boys uit spanje. (prutsers ).
Mijn volgende nieuwe fiets is weer een gasgas. (450 of 300).
Vergeet niet dat Wim zo'n beetje "de' ontwikkeling van de 450 op z'n geweten heeft.Oerlemans was met ideeen over onwikkeling van gasgas al veel verder dan de boys uit spanje. (prutsers ).
Mijn volgende nieuwe fiets is weer een gasgas. (450 of 300).
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Wim is een top-vent die veel voor zijn klanten overheeft en doet: top-service in mijn ogen en ik ben ook zeer tevreden over mijn GG 300ec. Het gaat echter wel om de support vanaf fabriek als er stront aan de knikker is en met iemand als importeur waar je als een debiel wordt behandeld, kun je volgens mij als dealer niet vrolijk van worden.schildertje schreef: Wim heeft z'n garantie gegeven dat het geen enkel probleem is om gasgas motoren te blijven leveren alswel onderdelen.
Vergeet niet dat Wim zo'n beetje "de' ontwikkeling van de 450 op z'n geweten heeft.Oerlemans was met ideeen over onwikkeling van gasgas al veel verder dan de boys uit spanje. (prutsers ).
Mijn volgende nieuwe fiets is weer een gasgas. (450 of 300).
Dus ik hoop toch dat er in de toekomst een andere importeur komt voor Nederland, in ieder geval iemand die Nederlands spreekt of zijn best doet om zich verstaanbaar te maken en Wim als (mijn) dealer , dan is de kans groot dat mijn volgende motor wederom een GG zal zijn.
P.s. iedere Waal spreekt Nederlands, het is namelijk een verplicht vak op de lagere school !
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Wim is zeker een TOP kerel.
Dat hij GasGas trouw blijft, zegt ook al genoeg.
Het "probleem" zit ook niet bij hem.
Dat hij GasGas trouw blijft, zegt ook al genoeg.
Het "probleem" zit ook niet bij hem.
Volgens berichten zou Beta trouwens ook de KTM blokken kwijtspelen / kwijt willen. Het lijkt erop dat ze voortaan Suzuki blokken zouden gebruiken. Dat lijkt me ook niet meteen bevorderlijk voor de restwaarde... (van de oude Beta's wel te verstaan)
Laatst gewijzigd door ives op za aug 08, 2009 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo gasgas rijders, jullie vinden wim oerlemans allemaal een fijne dealer. Zouden jullie er iets voor voelen om een email naar spanje te sturen.(gasgas fabriek) Wim heeft altijd voor ons klaar gestaan en laat ons nooit in de steek. Ik heb met wim hier over gesproken en vond het een fijn idee. baat het niet dan schaadt het niet. Gewoon dat we in nederland weer met wim verder willen. en dat het op deze manier totaal geen succes is.
Ik hoor het wel als er iets van annimo is.
Ik hoor het wel als er iets van annimo is.
GasGas 450