Den Brabaconne 2009

Moderators: ghulst, celsa, Djob

celsa
Contacteer:

Je kan kiezen,

Meestal word er ginder gekozen tussen de grote of kleine lus.
De meer ervaren gaan vanuit Diest naar Roux-Mirroir en terug offroad naar Diest, maar dan mag je echt niets voor hebben tijdens de ganse dag.

Voor jullie denk ik wel dat het lukt van Diest naar Roux en dan zonder veel tijd te verliezen de grote lus. Als je dat klaart ben je een crack! neem dat van mij aan. Moet je zeker niet lek rijden of zo!
Niet TE hoog mikken, vooral genieten, het is niet de moeilijkheidsgraad hoor, meer de lengte, je moet allert blijven de ganse dag ook al word je moe!

Ik denk dat ik omstreeks 5.00h in Turnhout vertrek offroad richting Diest (mooi roadbookje trouwens), dan offroad Roux, Roux terug offroad Diest en van daaruit weer offroad Turnhout.

Is al bij al ook ongeveer 300km roadbook, ginder wat genieten en babbellen, zal mooi gevulde dag zijn!
Meer dan genoeg voor deze jongen!
petertje

Moet nog even kijken of ik met de motor naar Diest rij.
Ligt eraan op welke banden ik sta.
Geleen Diest is ook niet zo ver maar op crossbanden over de snelweg is ook niet alles.
Ben wel eens benieuwd naar die gote lus want heb in die streken niet zo veel gereden.
Hoeveel inschrijvingen zijn er al binnen???
celsa
Contacteer:

Peter,

Ik heb geen idee, ik verwacht een 50tal
ninety

juist ingeschreven, vertrekplaats Diest.

Marcel, passeert uwe roadbook hier ni in de buurt op de weg naar Diest? Kan ik aansluiten. Zal zo al vroeg genoeg zijn.

groetjes,
Simon
celsa
Contacteer:

ninety schreef:juist ingeschreven, vertrekplaats Diest.

Marcel, passeert uwe roadbook hier ni in de buurt op de weg naar Diest? Kan ik aansluiten. Zal zo al vroeg genoeg zijn.

groetjes,
Simon
Simon,
Ik ga rechtstreeks over de baan naar Diest, Paul (de vearantwoordelijke) heeft me gevraagd om daar de roadbooks uit te delen aan de jongens die vanuit Diest vertrekken.
Hij kan dan op tijd vertrekken naar Roux-Mirroir om daar dan weer de roadbooks te verdelen voor de verschilende lussen(routes)

Ik bel nog wel, maar ik vertrek hier thuis rond 5.00h
maxdax

is het toegestaan den brabaconne te rijden wanneer men naast het roadbook ook gps op de motor heeft,of moet de gps worden verwijderd.
dank bij voorbaat voor de informatie
petertje

je stelt hier een mooie gewetensvraag.
Ik vind het bij de gedragscode horen om een roadbookritje
niet te "misbruiken" om hem te tracken met je gps om later
met grote groepen weer over die route te rijden.
Ik laat mijn gps dus opelijk zitten en gebruik hem wanneer ik hem
nodig heb om iets te zoeken.
Als ik zonodig de track wil hebben kan ik hem net zo goed stiekum
in mijn jaszak stoppen.
Dus gebruik je verstand en misbruik de routes niet zo kunnen wij nog
langer genieten van offroad rijden want het is al moeilijk genoeg.
celsa
Contacteer:

maxdax schreef:is het toegestaan den brabaconne te rijden wanneer men naast het roadbook ook gps op de motor heeft,of moet de gps worden verwijderd.
dank bij voorbaat voor de informatie
Als je hem nu monteerd of in je rugzak steekt zal het verschil niet maken.
Niemand kan verbieden wat jij op je motor monteerd, we leven nu eenmaal in een wereld met gps'sen.
De route tracken (opnemen) zal men liever niet hebben,en word ook gevraagd dat niet te doen, dat begrijp je wel. :roll:
Maar het is altijd handig ter plaatse een paar waypoints in te geven aan de hand van het roadbook, die je terug op het roadbook brengen bij eventueel misrijden!!

Misschien de vraag eens stellen aan de verantwoordelijke van deze Brabaconne.... Paul Zoef <gple@mobistar.be>
celsa
Contacteer:

Ik laat mijn gps dus opelijk zitten en gebruik hem wanneer ik hem
nodig heb om iets te zoeken.

Peter,

Zouden jullie het handig vinden om enige belangrijke waypoints te hebben?
Ik kan er wel wat maken en eventueel doormailen,
Ik kan ze makkelijk maken voor verschillende roadbooks!
zo kan iedereen gebruiken wat hij nodig heeft!
maxdax

ok bedankt
ben het volledig eens met uw uitleg,de bedoeling van de gps zou enkel zijn voor als het misgaat,heb namelijk nog geen ervaring in het rijden met een roadbook,dit zou de eerste maal zijn,alle informatie wat roadbook aangaat is welkom
groetenmax
celsa
Contacteer:

@ Maxdax

Zonder enige ervaring zou ik je aanraden samen met iemand te rijden, zo leer je ontzettend snel het gebruik en de taal van het roadbook rijden.
Anders ga je te veel fout rijden en is de pret er vlug vanaf.
Blijven oefenen niet te snel opgeven, en voor je het weet heb je het te pakken! :wink:
petertje

marcel,ik zou het inderdaad op prijs stellen als er enkele
waypoints vermeld staan in het roadbook en deze opgestuurd
worden om al in je gps te zetten.
Om verschillende redenen zeer handig.
celsa
Contacteer:

petertje schreef:marcel,ik zou het inderdaad op prijs stellen als er enkele
waypoints vermeld staan in het roadbook en deze opgestuurd
worden om al in je gps te zetten.
Om verschillende redenen zeer handig.

Bij deze, iedereen die ingeschreven heeft voor deze " Brabaconne" en graag wat waypoints (met situatie nummer) uit de verschillende roabooks wil hebben
Gelieve me een PM (met uw pers e-mail adres),of lidnummer, of rechtstreeks een mail te sturen, zo kan ik het via uw persoonlijk E-mail adres bezorgen.

No problem! :wink:
Ger

petertje schreef: Geleen Diest is ook niet zo ver maar op crossbanden over de snelweg is ook niet alles.
Wij komen ook vanuit Geleen, maar gaan met de aanhanger naar Diest. Zonde van de noppen om over de snelweg er naar toe te rijden.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
celsa
Contacteer:

Voor de vroege vogels,
Hier regenr het, :shock:
het zal vettig zijn vandaag! :?
...tot straks in Diest! :wink:
celsa
Contacteer:

Terug van weggeweest!
Ammaai, wat voor een dagje was dat, er is zoveel gebeurd tijdens deze Brabacone dat ik er best eens een boek over schrijf.

iedereen heeft weer een verhaal denk ik, van snorkelen, zwemmen tot stof happen, we hebben het allemaal gehad!
Meer hierover later.

Mag ik vragen aan iedereen die wat foto's genomen heeft en die wil delen met andere deelnemers, deze te mailen naar mijn pers.e-mail adres. Dan maak ik er één bundel van en zet ze ter download voor iedereen.

Ik zal hier dan ook een link plaatsen voor geinteresseerden!
Laatst gewijzigd door celsa op zo jul 19, 2009 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Contacteer:

maxdax schreef:ok bedankt
ben het volledig eens met uw uitleg,de bedoeling van de gps zou enkel zijn voor als het misgaat,heb namelijk nog geen ervaring in het rijden met een roadbook,dit zou de eerste maal zijn,alle informatie wat roadbook aangaat is welkom
groetenmax
Bart, alles nog goed verlopen? Spijtig dat we de lus terug naar Diest niet volledig hebben kunnen afhandellen! :?

Toch wel handig dat je zo ontspannen kunt rijden, nooit meer fout rijden! :wink:
celsa
Contacteer:

Wij komen ook vanuit Geleen, maar gaan met de aanhanger naar Diest. Zonde van de noppen om over de snelweg er naar toe te rijden

Hey Ger,
Heb ik jullie gemist in Diest :?:
Zijn jullie daar geweest :?:
Of kon je niet uit bed? :?
Ger

celsa schreef:Wij komen ook vanuit Geleen, maar gaan met de aanhanger naar Diest. Zonde van de noppen om over de snelweg er naar toe te rijden

Hey Ger,
Heb ik jullie gemist in Diest :?:
Zijn jullie daar geweest :?:
Of kon je niet uit bed? :?
Ik denk dat je ons gemist hebt.
We waren er rond 06.30 en zijn rond 07.15 (kan ook later zijn, heb er niet zo op gelet), vertrokken.

We waren erg blij met de gps-punten, aangezien we ons (toch wel
:wink: ) overschat hadden. Hebben de grote lus niet afgemaakt. In ieder geval een reden om volgende jaar weer over te doen. Maar alles rijden is iets voor de hele grote jongens.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
celsa
Contacteer:

Hey Gerbert, had geen idee dat jullie dat waren, Wij (Simon en ik) zijn daar toegekomen om 6.00h. met twee allroads. Africa Twin was Simon, met die KLE was ik.
Misschien kun je via de foto's jullie bekenbaar maken.

De weersomstandigheden waren al bij al nog niet ZO slecht. Men onderschat dit soort ritten toch wel een beetje, van het zelfde kaliber zijn de klassiekers van Grensland die jaarlijks verschijnen
- de "TST" Turnhout-Stoumont-Turnhout (tweedaagse roadbookrit - all in)
- de "TDT" Turnhout-Dinant-Turnhout (tweedaagse rit D-Systeem - all in)
- de "RVV" Ronde van Vlaanderen (tweedaagse roadbookrit - all in)
- de " BraBaconne" ééndagse rit met keuze uit verschillende roadbooks!
- de "Herfstrit" Turnhout-?????-Turnhout (tweedaagse roadbookrit - all in-)

Al deze ritten zijn vergelijkbaar met elkaar en daarom naar mijn menig toch voor de gevorderden.

Blij dat je van plan bent er volgende keer weer bij te zijn, dit betekend dat het geen tegenvaller was!
Laatst gewijzigd door celsa op ma jul 20, 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
maxdax

celsa schreef:
maxdax schreef:ok bedankt
groetenmax
Bart, alles nog goed verlopen? Spijtig dat we de lus terug naar Diest niet volledig hebben kunnen afhandellen! :?

Toch wel handig dat je zo ontspannen kunt rijden, nooit meer fout rijden! :wink:
joo marcel
nadat jullie langs de baan zijn teruggereden,ben ik via mijn roadboek in diest aangekomen,en mijnen band heeft stand gehouden,mijn maten chris en kurt hebben de brabaconne volledig uitgrereden,zijn in diest aangekomen als het al donker was,mij is het nie gelukt door dienen band,maar allee kem met al mijn miserie toch nog een klein 200km gereden en kem mij geamuseerd,daas belangrijkst.
celsa
Contacteer:

joo marcel
nadat jullie langs de baan zijn teruggereden,ben ik via mijn roadboek in diest aangekomen,en mijnen band heeft stand gehouden,mijn maten chris en kurt hebben de brabaconne volledig uitgrereden,zijn in diest aangekomen als het al donker was,mij is het nie gelukt door dienen band,maar allee kem met al mijn miserie toch nog een klein 200km gereden en kem mij geamuseerd,daas belangrijkst

Goed om dat te horen Bart, en dat allemaal voor de eerste keer roadbook rijden! Proficiat!

Goed ook te vernemen dat je twee makkers Chris en Kurt toch nog veilig zijn aangekomen, ook voor hun Chapeau!
Volgend jaar kunnen ze eens voor alles gaan :roll:

Tot dan!!!
celsa
Contacteer:

De voorlopige foto's kunnen hier bekeken worden
http://foto.endurogrensland.be/#7.0

Zodra alles volledig is stuur ik wel een download link naar alle deelnemers!
petertje

Het was een heel natte start maar gelukkig klaarde het wat op.
Aan het zweten kwamen wij met de dikke motoren zeker....
of was het nou angst zweet marcel???
Bij de beruchte betonnen greppel was het zeker een combinatie
van beiden hahaha.
Tja geheel uitrijden van de brabaconne.....dat is misschien voor volgend jaar.
Wel benieuw naar jou verhaal marcel....
celsa
Contacteer:

petertje schreef:Het was een heel natte start maar gelukkig klaarde het wat op.
Aan het zweten kwamen wij met de dikke motoren zeker....
of was het nou angst zweet marcel???
Bij de beruchte betonnen greppel was het zeker een combinatie
van beiden hahaha.
Tja geheel uitrijden van de brabaconne.....dat is misschien voor volgend jaar.
Wel benieuw naar jou verhaal marcel....
Ik heb die "betonnen"gracht" omzeild door langs het tallud tussen de bomen en struiken te rijden,of het nu gemakkelijker was dan los door de gracht betwijfel ik,
Maar goed ik zie mijn 181kg kle'ke nog niet over diene gracht tillen, rijden ????? das wat anders haha
Dat stuk daarna tot aan het verhard was dan ook weer zweten. :roll:
Plaats reactie