ben ik vandaag aan het spelen met m'n "nieuwe" ktm slaat-ie in ene soort van op hol, dus ik zet'm uit. issie daarna niet meer fatsoenlijk aan de gang te krijgen. wel wat gesputter maar kan hem niet op toeren houden.
ook nog wat rare bijgeluiden maar verder nakko.
zie ik in ene tijdens het aantrappen dat de cylinder op en neer gaat.
zijn de voetmoeren losgelopen....
middle of nowhere, alleen en geen gereedschap.
heb uiteindelijk de moeren "vast" kunnen krijgen door m'n zakmes als drevel te gebruiken met een eind hout.
thuis gekomen en wil de moeren vastzetten, blijkt de moer linksvoor niet te bereiken te zijn met een sleutel of dop.
moet ik nou het blok eruithalen voor die ene lullige moer of weet iemand daar nog een slim truukje voor?
KTM GS350
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
Kun je een 12 kant ringsleutel tussen de koelslangen plooien en dan steeds een stukje aandraaien en sleutel verzetten?
Of koelsysteem aftappen en slangen loshalen.
Of koelsysteem aftappen en slangen loshalen.
ktm300mxc
hoi Marc, zonder de slangen weg te halen gaat het niet, dat heb ik al geprobeerd.
Maar misschien moet ik ze maar weghalen want als het niet gaat, moet het blok er toch uit en dan moet de koelvloeistof er ook uit.
Ik hoopte dat dat niet zou hoeven want ik heb deze motor net en ik weet niet of er nog speciale handelingen nodig zijn voor het vullen.
Maar goed, geen betere manier om er achter te komen dan gewoon doen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Maar misschien moet ik ze maar weghalen want als het niet gaat, moet het blok er toch uit en dan moet de koelvloeistof er ook uit.
Ik hoopte dat dat niet zou hoeven want ik heb deze motor net en ik weet niet of er nog speciale handelingen nodig zijn voor het vullen.
Maar goed, geen betere manier om er achter te komen dan gewoon doen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
ik ben het volledig met mijn voorganger eens.
Van het klapperen van de cilinder wordt de pakking niet beter
Blok er onderuit cilinder eraf (kop kun je laten zitten) en nieuwe voetpakking(en) eronder.
Kijk wel even hoeveel eronder moeten liggen. Je hebt die in verschillende diktes om de cilinder op de goede hoogte te zetten.
Zuiger moet 0.8 tot 0.9 mm onder de bovenste rand van de cilinder komen met de cilinder aangetrokken (39Nm).
4 Uur werk en 100% goed gevoel rijdt wat prettiger.
Btw, die vloeibare pakking zit er ook niet standaard op.
Van het klapperen van de cilinder wordt de pakking niet beter
Blok er onderuit cilinder eraf (kop kun je laten zitten) en nieuwe voetpakking(en) eronder.
Kijk wel even hoeveel eronder moeten liggen. Je hebt die in verschillende diktes om de cilinder op de goede hoogte te zetten.
Zuiger moet 0.8 tot 0.9 mm onder de bovenste rand van de cilinder komen met de cilinder aangetrokken (39Nm).
4 Uur werk en 100% goed gevoel rijdt wat prettiger.
Btw, die vloeibare pakking zit er ook niet standaard op.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
ik hoopte op een snelle, simpele oplossing, maar jullie hebben wel gelijk.
het is beter om het in een keer goed te doen, dan te blijven prutsen.
bedankt voor alle reacties, ik ga aan de slag.
het is beter om het in een keer goed te doen, dan te blijven prutsen.
bedankt voor alle reacties, ik ga aan de slag.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma mei 19, 2008 22:57
- Locatie: Gemert
Ik heb ook een tijd zo'n 350 gehad. Super machine. Ben er maar zuinig op, er zijn namelijk vrijwel geen onderdelen meer voor te krijgen. Zuigers bijvoorbeeld worden door ktm niet meer gemaakt, ook aftermarket (prox, wiseco, etc.) is er niks te krijgen. Er is een bedrijf in Oostenrijk dat de zuigers nog maakt, je wilt niet weten wat die kosten......
Edit: om bij de voorste bouten te komen moeten idd de koelslangen en ik geloof ook de uitlaat aan de kant, stelt niet veel voor hoor.
Edit: om bij de voorste bouten te komen moeten idd de koelslangen en ik geloof ook de uitlaat aan de kant, stelt niet veel voor hoor.
Ride it like you stole it!
beetje late reactie, vakantie, maar ik heb inmiddels een pakkingsetje binnen
dus ik ga het blok maar eens uit elkaar plukken.
kijken hoe alles erbij staat.
ja, die prijzen ken ik inmiddels ook. ruim 80 eurie voor een revisiesetje voor de achterrempomp....
maar dat zuigertjes niet meer te krijgen zijn of heel duur, daar schrik ik wel een beetje van.
misschien maar eens zoeken of er op ebay ofzo wat staat.
je kan het maar beter op de plank hebben staan.
dus ik ga het blok maar eens uit elkaar plukken.
kijken hoe alles erbij staat.
ja, die prijzen ken ik inmiddels ook. ruim 80 eurie voor een revisiesetje voor de achterrempomp....
maar dat zuigertjes niet meer te krijgen zijn of heel duur, daar schrik ik wel een beetje van.
misschien maar eens zoeken of er op ebay ofzo wat staat.
je kan het maar beter op de plank hebben staan.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
http://www.enduroklassiker.at/artikel/index.php?mid=99
en eindelijk weer gevonden
http://www.ktm495.mxbikes.com/parts_manual.htm
en eindelijk weer gevonden
http://www.ktm495.mxbikes.com/parts_manual.htm
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250