Ik ben in het bezit van een RM 250 uit 1999. Nadat de krukaslagers kapot gelopen waren heb ik het blok laten reviseren. Bij de demontage echter heb ik niet heel goed opgelet hoe de kabels van de electra precies hebben gelopen. Heeft iemand foto`s of een beschrijving van hoe deze kabel zou moeten lopen, het gaat dus om de kabel welke vanuit de onsteking komt en naar het balhoofd loopt. Ik weet namelijk niet of deze kabel langs de radiateur mag lopen ivm hitte.
De oorzaak van het kapot lopen van de krukaslagers kan een te kleine hoofdsproeier zijn. Weet iemand welke maat dit standaard is, en wat ik beter toe zou kunnen passen op middelharde zandbanen?
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
Kim
RM 250 vraagjes
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
Hoi Husa, mag ik vragen wat je voor die revisie hebt neergelegd
Ik denk misschien t volgend jaar om dat te doen met mijn CR250 .
Wat hebben ze allemaal vervangen
Ik denk misschien t volgend jaar om dat te doen met mijn CR250 .
Wat hebben ze allemaal vervangen
Greetz Patrick#70
Blokrevisie koste ongeveer 650 euro. De volgende dingen zijn vervangen /uitgevoerd:
Zuiger 120 euro - bigend 120 euro - pakkingset 55 euro - krukaslagers 100 euro!! - oliekeerringen 20 euro - krukas balanceren 30 euro - cilinder honen 50 euro. De arbeid was 145 euro, voor dat geld kun je zelf niet liggen martelen!
Een hoop geld na 2x een middagje crossen, maar ik ga er vanuit dat het nu iets langer goed gaat
Heeft er dan niemand een foto van een oudere soes (98-01)zonder tank zodat ik ff kan kijken hoe de kabelboom moet lopen? Een werkplaatshandboek van Clymer zou nog mooier zijn(suzuki RM 250 96-01).
groet,
Kim
Zuiger 120 euro - bigend 120 euro - pakkingset 55 euro - krukaslagers 100 euro!! - oliekeerringen 20 euro - krukas balanceren 30 euro - cilinder honen 50 euro. De arbeid was 145 euro, voor dat geld kun je zelf niet liggen martelen!
Een hoop geld na 2x een middagje crossen, maar ik ga er vanuit dat het nu iets langer goed gaat
Heeft er dan niemand een foto van een oudere soes (98-01)zonder tank zodat ik ff kan kijken hoe de kabelboom moet lopen? Een werkplaatshandboek van Clymer zou nog mooier zijn(suzuki RM 250 96-01).
groet,
Kim
Dure revisie..
100 euro voor een paar krukaslagers? Die krijg je ook voor 30 euro
Vind 50 euro voor het honen van een cylinder is ook nogal wat.
En als je het blok zelf hebt gedemonteerd, dan is 145 euro voor dat beetje werk meer dan genoeg..
Plaats eens een foto van de bedrading incl. de ontsteking kunnen we het misschien zo wel zeggen.
100 euro voor een paar krukaslagers? Die krijg je ook voor 30 euro
Vind 50 euro voor het honen van een cylinder is ook nogal wat.
En als je het blok zelf hebt gedemonteerd, dan is 145 euro voor dat beetje werk meer dan genoeg..
Plaats eens een foto van de bedrading incl. de ontsteking kunnen we het misschien zo wel zeggen.
Hierbij de eindelijk de foto´s van de bekabeling van de Soes. Graag hoor ik of het zo een beetje goed zit.
De lagers zijn inderdaad duur, maar dit zouden de orginele zijn met een grotere tolerantie of iets dergelijks waardoor ze langer mee gaan:?: Of laat ik me alles maar wijsmaken!
Kan het nog zijn dat de lagers kapot gelopen zijn door Shell V Power? Ik heb ergens gelezen dat dit niet echt optimaal is voor een 2-tact. Wat adviseren jullie voor benzine?
Over het inrijden lees je ook veel verhalen, wat is het beste?
De lagers zijn inderdaad duur, maar dit zouden de orginele zijn met een grotere tolerantie of iets dergelijks waardoor ze langer mee gaan:?: Of laat ik me alles maar wijsmaken!
Kan het nog zijn dat de lagers kapot gelopen zijn door Shell V Power? Ik heb ergens gelezen dat dit niet echt optimaal is voor een 2-tact. Wat adviseren jullie voor benzine?
Over het inrijden lees je ook veel verhalen, wat is het beste?