Kan hier zo snel binnen het forum niets over vinden.
Ik meen te hebben opgevangen dat het beter is om je voetsteunen vast te zetten. Ja, weet ik, zonder gaat zo slecht maar ik bedoel natuurlijk om het schanier vast te zetten.
De techniek lijkt gemakkelijk, gewoon even de laskar er bij pakken
Wat zijn de voordelen en eventueel de nadelen als je dit doet.
Voetsteunen vastzetten?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ehm...dat heb je verkeerd begrepen! De scharnieren zet je zeker niet vast; één keer je motor neerleggen en er staat 200kg op de voetsteun te balanceren en dan gaat daar echt iets goed krom buigen.
Wat we bij offroad rijden wel overbruggen zijn de rubberen ringen die de voetsteun houder met het frame verbindt. Hierdoor heb je staand rijdend veel directere controle omdat het steuntje niet meebuigt. Erg belangrijk bij bochten techniek!
We doen dit door links en rechts van het rubber grote ringen te plaatsen zodat de bevestigings bout de ijzeren ringen raakt en de buitenkant van de ring het frampje raakt. Dit doen we dus voor offroad rijden; onroad heb je er niet zo veel aan en heb krijg je meer trillingen door je voeten heen.
Wat we bij offroad rijden wel overbruggen zijn de rubberen ringen die de voetsteun houder met het frame verbindt. Hierdoor heb je staand rijdend veel directere controle omdat het steuntje niet meebuigt. Erg belangrijk bij bochten techniek!
We doen dit door links en rechts van het rubber grote ringen te plaatsen zodat de bevestigings bout de ijzeren ringen raakt en de buitenkant van de ring het frampje raakt. Dit doen we dus voor offroad rijden; onroad heb je er niet zo veel aan en heb krijg je meer trillingen door je voeten heen.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op zo jun 28, 2009 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Het verbaasde me wat een verschil het was als je die trillingsdemping niet meer had, kreeg gelijk meer contact met de motor...
Wat 8 grote ringen wel niet kunnen doen
Wat 8 grote ringen wel niet kunnen doen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997