kapotte kickstarter honda cr250

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jeroen

Kan een cr250 kopen met een kickstarter die 75% van de keren doorslipt.
Is dit een bekend probleem? En is dit simpel te vervangen.
De kickstart-as kan ongeveer 1,5 mm in en uit het blok bewegen als je hem indrukt grijpt hij aan als je hem uittrekt slipt hij door.
Ik ben van mening dat de oorzaak te vinden is in een versleten tandwiel. En ben nieuwsgierig hoe simpel of moeilijk deze reparatie is en wat voor prijskaartje er aan hangt.
Ben een semi-professionele sleutelaar aan auto's en dergelijke maar heb geen ervaring met dit soort reparaties.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Jeroen Dekkers
jeroendekkers@yahoo.com
JoeBaR

als de prijs er naar is zou ik henm evengoed aanschaffen .. het deksel aan de kickstarter kant is eenvoudig te verwijderen ...en als je hierbij de motor op zn zij legt .. hoef je ook niet eerst de olie af te tappen .. ik denk ook dat de oorzaak bij het tandwieltje te vinden is in het ergste geval dient mischien ook het asje en de lagertjes vernieuwt te worden ..
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Fr@venture

Jeroen, ga er maar van uit dat de vorige eigenaar iets niet goed in elkaar gezet heeft. Ik heb deze fout ook ooit eens gemaakt. Had toen een vulbus verkeerd om gemonteerd geloof ik, of het was de veer van de kickstarter of een vulring..... Nou ja eigenlijk weet ik het niet meer precies. Als je de constructie goed bestudeert dan blijkt de fout gemakkelijk te vinden. Die speling die je beschrijft hoort er in ieder geval niet te zijn! En zoals Joe Bar al schrijft, leg 'm gewoon even op z'n kant en schroef de zaak open. Liefst nog voordat je 'm koopt!! De verkopende partij zal dit zelf ook heus wel eens gedaan hebben en kan hier dus nauwelijks bezwaar tegen maken. Het is ook een eenvoudig klusje. Let daarbij wel even op de waterpomp. Je kunt zo ook mooi even de koppeling inspecteren. Mocht er wel bezwaar komen, tja dan zou ik even twijfelen. Praat dan toch eerst even met een vakman. Succes!

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Plaats reactie