BALADE ENDURO LIBIN 20/06/2009

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

deelname alleen bij voorinschrijving,maar ik heb 2 patienten in onze groep dus voor de liefhebbers zijn er 2 plaatsen beschikbaar! :lol:
inschrijfgeld is 40 euro pp :roll:

RICHTLIJNEN VOOR ENDURO TOCHTJE IN LIBIN 20/06/2009

VEILIGHEID:
 De verkeersregels respecteren.
 50 km/uur respecteren in het oversteken van Libin.
 De richtlijnen gegeven door de commissarissen en de seiners respecteren.

 Op de reisweg blijven (zwarte pijl op witte achtergrond).
Opgelet: In geval van overtreding, uitsluiting van het tochtje en aanhouden van de borg !

HULP - HERSTELLING:
 Om een organisator op te bellen, draai ..............
RUGNUMMER:
 20 euros waarborg te voorzien voor de rugnummer ter plaatse te betalen op 20 juni.
 Het rugnummer op zijn tors of op de nummerhouder plaatsen dankzij de gegeven bandjes.
Hij moet altijd zichtbaar zijn van voren !
 Het nummer teruggeven op de voorziene tafel om de borg terug te winnen (behalve in geval van overtreding). We zullen het schoonmaken.

ROUTE:
 1ste vertrek rond 10u00. Laatste om 13u00 verplicht.

WELZIJN:
 De natuur, de planten en de weiden respecteren.
 Beleefd zijn tegenover de andere deelnemers en de gebruikers van de verschillende wegen.
 Niet op de reisweg na zaterdag 20 juni weer te komen.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

libin , altijd weer een mooie rit geweest.
deze is nu toch voortaan op zaterdag ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

klopt adje 20/06 = zaterdag as :twisted:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

sorry , niet goed gekeken :oops:
veel plezier maar weer henk 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

komt goed :lol: volgend jaar mag jij ook weer mee hoor! voor nu nog 2 plaatsen beschikbaar sjokske? :twisted:
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

profiteer er maar van om dit jaar nog in Wallonië te gaan rijden want de 'groenen' komen er aan het bewind :evil: en dat ziet er dus niet goed uit..... :shock:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

He Henk, lijkt me leuk om mee te rijden. maarre, hoe laat vertrekken jullie, en van waar moeten jullie komen? Vanuit Bergeijk is het 2 uurtjes rijden zie ik :? Dus hoe laat willen jullie daar ter plekke starten?
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

heeft BALADE ENDURO LIBIN misschien een website of iets dergelijks waar meer info te vinden is? is het een gewone off-road rit, of kun je punten scoren voor de een of andere competitie?
johnny07
Berichten: 141
Lid geworden op: wo jan 21, 2009 20:54
Contacteer:

Balade libin heeft geen website, deze rit wordt ook niet gepromoot.
als je 1 keer hebt deelgenomen krijg je elk jaar een uitnodiging.
ik ga dit jaar voor de 5e keer hierheen, dit is een gewone ofroad rit.
ik vind dit altijd een mooie afwisselende rit, ik vind dit een aanrader!

Johnny

p.s. de rit is ongeveer 100 a 120 km.
met aan het eind een leuke zandafgraving.
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

Klinkt goed! Dus een tankstop is wel noodzakelijk... Hoe gaat dat in zn werk? :shock:
johnny07
Berichten: 141
Lid geworden op: wo jan 21, 2009 20:54
Contacteer:

ik rijd die afstand wel op 1 tank, dus nooit opgelet of je onderweg kunt tanken of dat je benzine kan meegeven (wat vaak wel gebeurd in belgie).
misschien weet iemand anders dit.
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

ok, ik ben 'om' :D
maar weet iemand het adres? of gewoon naar Libin rijden en staat het daar wel aangegeven?
en hoe laat begint het en voor welke tijd moet je ingeschreven zijn etc?
johnny07
Berichten: 141
Lid geworden op: wo jan 21, 2009 20:54
Contacteer:

het adres is: 173 ruelle des Messes à 6890 Libin

ja kan tot 13:00 uur starten, als je 's morgens komt kan het niet missen als je libin in rijdt zie je het vanzelf.

Veel plezier, denk dat je er geen spijt van krijgt.

Johnny
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

vandermierde schreef:He Henk, lijkt me leuk om mee te rijden. maarre, hoe laat vertrekken jullie, en van waar moeten jullie komen? Vanuit Bergeijk is het 2 uurtjes rijden zie ik :? Dus hoe laat willen jullie daar ter plekke starten?
wij rijden om 0600u weg uit midden nederland dus we verwachten om 0900u daar te zijn,je mag vanaf 10.00u starten de laaste start is om 1300u dus met een beetje geluk kun je 2 ronden rijden.
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

henk,
lijkt me prima. ik ben er bij voor 99% (moet nog nieuwe tandwielset+ketting monteren en tandwiel is besteld en komt hopenlijk morgen binnen). nieuwe achterband ligt er al op en ga ik volgens mij ook wel nodig hebben daar :P

stuur je mobiele nr even naar mn mailadres (vandermierde@gmail.com) of zet deze even hieronder. dan bel ik je even als ik er ben (ook rond 09.00) en dan "verlos" ik je van een inschrijving :D

Groeten en tot zaterdag (hopenlijk)!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

henk-v schreef:komt goed :lol: volgend jaar mag jij ook weer mee hoor! voor nu nog 2 plaatsen beschikbaar sjokske? :twisted:
Gaat niet lukken a.s. zaterdag Henk. Helaas, want het was altijd zo'n beetje Ardennens mooiste vond ik.
Is één ronde nog steeds zo'n 100 kilometer ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Sjokske schreef:
henk-v schreef:komt goed :lol: volgend jaar mag jij ook weer mee hoor! voor nu nog 2 plaatsen beschikbaar sjokske? :twisted:
Gaat niet lukken a.s. zaterdag Henk. Helaas, want het was altijd zo'n beetje Ardennens mooiste vond ik.
Is één ronde nog steeds zo'n 100 kilometer ?
zonde zonde maar de volgende keer beter,morgenavond zal ik je vertellen hoe lang 1 rond was want het is voor mij ook al weer een paar jaar geleden dat ik daar geweest ben :P
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

het is nu die morgenavond Henk :twisted:
en hoe was het :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

het was zoals bijna altijd in belgie een leuke rit met allemaal bospaden(en heel veel gladde wortels) een paar gravelpaden en wat klimmetjes en afdalingen.
onze medeforumer vandermierde was keurig op tijd met zijn husaberg :lol: en je kon goed zien dat hij gewend was in de bossen te rijden :shock: doordat het af en toe wat regende was het erg glad en voor mij reden om kalm aan te doen.
het tempo van vandermierde lag wat hoger,maar hij had dus ook de eer om als eerste bodumonderzoek te mogen doen :twisted:
De route was 120km lang en met borden bepijld :P en gewoon goed te rijden.
Na een doorwading en gelijk een klimmetje erachteraan zij mijn ktm bovenaan doe het zelf maar! :oops: hij start nog wel op de kickstarter maar loopt 2 sec en slaat weer af
Op de gps konden we zien dat we maar 3 km van de auto vandaan waren dus terug gesleept nieuwe bougie gemonteerd carburateur afgetapt en nog steeds helemaal niets :evil:
Dus maar gaan eten (barbeque uiteraard) en de terugreis aanvaard
al met al een leuke rit en zeker voor herhaling vatbaar,vandermierde alsnog bedankt voor de overname van de inschrijving want de organisatie gaf geen geld terug!
vandermierde
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15

hee henk, motor loopt nog steeds niet dus? balen zeg!

Ik moet zeggen dat het laatste stuk nog behoorlijk zwaar was. vrij steile klimmetjes en afdalingen met van die scherpe leistenen en gigantische stronken. Links en rechts zag je regelmatig iemand op zn snuiter gaan :D

en ook nog een stukje stijgen en dalen op een soort van zandafgraving. dat was ook wel lache 8)

en zelf ook nog wat meegemaakt: was aan het einde van de rit (moest wel, want ik was kapot :P ) kom ik op een druk kruispunt waar overal motoren kriskras door elkaar reden. en geen bewegwijzering. dus ik vraag een stewart waar ik heen moest. maarja, die gasten spreken enkel stug frans, dus ik kon er alleen uit halen dat ik links moest als ik daar nog niet was geweest en rechts als ik er wel al was geweest.... hmmm... was daar links nog niet geweest (dacht ik) dus reed dat pad in. super zware paden, heel nat (en diepe plassen en sporen) en volledig kapot gereden. kom ik na een uur of wat bij een brugoversteek..... fuck! ik was de ronde voor een tweede keer aan het rijden! pffffff en ik was al kapot en mn benzine begon ook op te raken. dus toen op een gegeven moment maar van het pad afgeweken en naar Libin gereden. om 15.15 kwam ik aan, 150 kms op de teller. moe maar voldaan!

tot een volgende keer, en succes met je ktm!
Plaats reactie