Fabrieksgewicht en het werkelijke gewicht van jullie motor

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

STTEVE
Contacteer:

Oeps.....Mijn TT600R weegt 152 kgs met 3/4 in de tank, de fabriek zegt 131 kg (leeg)....
JoeBaR

ik mag de weeg schaal niet uit de slaapkamer halen :x en om nu helemaal met een KTM op mn nek de trap op naar de slaapkamer te lopen vindt ik wat ver gaan .. dus .. weet iemand anders wat een 520 EXC mag wegen ? ( zonder benzine en met Olie )
4 strokes only !!
Arnaud
Contacteer:

Huskie, waarom wil je zo ONTZETTEND graag al die gewichten weten? Bij de volgende aankoop zeker de lichtste uitkiezen, zodat je 't verschil kunt compenseren met wat koue kletsen...? :lol: :lol: :lol:

Ben zaterdag eindelijk terug uit Engeland (m'n jaartje zit erop!); zal dan ook MIJN nieuwe speeltje "WR400F-99" even aan de haak hangen :P

Arnaud - die z'n jaartje Engeland er bijna op heeft zitten***
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Rudy
Contacteer:

Hahahah huskie wil zijn eigen rijden compenseren met het "lage" gewicht vd motor :slaan: .

Alvast welkom terug Arnoud.
huskie

Ja Arnaud en Rudy, jullie maken echt vrienden :)
Door mijn mannier van motorrijden ben ik het meest gebaat bij een zo'n licht mogelijk fiets.
Ik ben een solo rijder en niet te beroert om af en toe mijn motor in een moeilijke situatie te brengen :lol: Ergens uit tillen is dan ook een vaste gewoonte tijdens mijn ritten. Er gaat niets boven een "workout" zal maar zeggen. En dat geheel gratis.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
250_EXC_RACING

oke dan zal ik mijn ktm 250 4-stroke ok maar eens op de weegbrug rijden kijken wat ie weegt heb het vorig jaar al een keer gedaan maar weet niet meer precies wat die weegt dus van de week ff weer een keer de weegbrug op met dat ding dan weten we exact wat ie weegt
de antrapper

Heb mijn XR 600r bj 1990 gewogen, komt met volle tank en 3 knipperlichten(een mens raakt wel eens wat kwijt) op kg 128
8)
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
crossboss
Contacteer:

Mijn yamaha yz 125 (2002) met half volle tank en alles der op en der aan.... 92 kilo.
huskie

Hee die XR en YZ zijn dus lichter dan het fabrieksgewicht. Dat zijn dan de eerste motoren die lichter zijn dan de fabriek opgeeft.
Trouwens Rudy's z'n CR125 is 100kg en de YZ125 is 92 kg. Waar komt dat verschil vandaan???
We wegen toch wel eerlijk hè???
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
crossboss
Contacteer:

Ja eerlijk gewogen. Heb mij bok op een weegschaal gezet! Hij is nieuwer als die cr en er zitten andere onderdelen op zoals exel velgen en hgs uitlaat. Weet iemand een site waar je gegevens kunt vinden van een crosser?
Rudy
Contacteer:

huskie schreef:Hee die XR en YZ zijn dus lichter dan het fabrieksgewicht. Dat zijn dan de eerste motoren die lichter zijn dan de fabriek opgeeft.
Trouwens Rudy's z'n CR125 is 100kg en de YZ125 is 92 kg. Waar komt dat verschil vandaan???
We wegen toch wel eerlijk hè???
99 was. het...

92 geloof ik eerlijk gezegt niet echt (qua gewicht zit tussen die 125jes helemaal geen verschil volgens mij).
Ik moet er wel bijzeggen dat onze weegschaal al 27 jaar oud is en dus best teveel aan kan geven!.
de antrapper

:idea:
He Husky, je moet wel kunnen lezen, fabrieks opgave van een XR droog bj 1990 is kg 119 . Dus met een slok olie en een kleine 9 ltr peut valt het verschil nog wel mee. Wat wel afwijkt van het fabrieks gewicht is de bestuurder, die zit er een "beetje" boven.
GR de antrapper :schieten:
huskie

ha ha ha iedereen blijft gevoelig doen over z'n gewicht, we lijken wel vrouwen.
BTW ik vind 119 kg voor een xr uit 1990 heel licht. Maar als het waar is is ut waar en dan complimenteer ik hierbij Honda.
Zijn eindelijk eens eerlijk met een motor qua gewicht.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bart M

Ik had eerlijk gezegd ook gedacht dat een XR zwaarder was. Mijn Huskie voelt in elk geval 20 kg lichter aan dan m'n vroegere XR (waar ter loops gezegd alle overbodige elekronica uit gesloopt was, en met een klein RVS dempertje achteraan ipv die grote zware kachelpijp) Zou in werkelijkheid maar 7 kg verschillen, da's straf :shock:
Zeker weten dat je gewogen hebt met beide wielen van de grond, antrapper ?
Keep on smiling!
de antrapper

:D Wegen is een kunst, alle wieltjes van de vloer, standaart demper(leeg) .
Honda geeft de droog gewichten aan.
XL 600, kg 134
XR 600 1985 tot 1987 kg 124
XR 600 1988 tot 1990 kg 119
XR 600 1991 kg 122
XR 600 1992 en verder kg 123

Maar je hebt gelijk, hij voelt logger aan als menig andere fiets, het is zeker geen crosser, zeker niet als je er eens onder hebt gelegen.
Ps moeten we ook nog een rubriek openen over de lengte, daar zijn we misschien beter in .
GR
huskie

Neeee over lengtes gaan we niet praten. Krijgen jullie een minderwaardigheids gevoel van :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Contacteer:

huskie schreef:Neeee over lengtes gaan we niet praten. Krijgen jullie een minderwaardigheids gevoel van :twisted:
Het gaat niet om de lengte maar wat je er mee doe :wink:
huskie

Ha ha ha die Rudy. Dat is jongens praat!
Vraag het je vriendin maar.... :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
250_EXC_RACING

zo ik heb vandaag mijn ktm en dit zijn de gegevens

ktm 250 exc racing
bouwjaar 2002
1 liter benzine in de tank
gewicht 120 kilo
Wij houden van Oranje
Rudy
Contacteer:

crf is droog (volgens opgave) veel lichter dan 112 kg volgens mij (ik dacht dat ze hem opgaven voor 102 ofzo?)
huskie

De CRF van Ad is lichter :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

Helium in de banden ? :roll: :wink:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Denk het niet.... zo veel lucht gaat er niet in je banden in.
KidDieX
Contacteer:

my two cents hier: voor een Kawasaki KDX 175 tweetakt uit 1980 :!: geeft de fabriek een gewicht op van 99 kilo (weinig he :shock: ), hoe gewogen is (natuurlijk weer) de vraag. Er gaat 10.5 liter benzine in en 0.5 liter olie in de bak, en stel iets van een 0.2 liter in de vork. Pakweg 110 kilo zou dat dan moeten zijn. Nu heb ik hem net gewogen, en je gelooft het niet: 47 kilo vooraan en 52 kilo achteraan (digitale schaal gemeten)og 99 kilo :shock: , met 2 liter benzine in. Die stinker heeft dan ook nog eens 27 PK, wat de boel op 156 PK/liter brengt, en ongeveer 3 kilo te sleuren per PK. Dat laatste getalletje is belangrijk jongens, niet het gewicht.
Oh, en voor de vetzakken onder jullie: als ik een beetje getraind sta leg ik zelf 63 kilo in de schaal, droog aan de haak :wink: .
Bart M

KidDieX schreef:99 kilo :shock: , met 2 liter benzine in. Die stinker heeft dan ook nog eens 27 PK, wat de boel op 156 PK/liter brengt, en ongeveer 3 kilo te sleuren per PK. Dat laatste getalletje is belangrijk jongens, niet het gewicht.
Oh, en voor de vetzakken onder jullie: als ik een beetje getraind sta leg ik zelf 63 kilo in de schaal, droog aan de haak :wink: .
Da's straf. Volgens mij heb je hem gewogen zonder motorblok of zoiets. Die old-timer-enduro zet alle moderne crossers te kakken :morning:
Keep on smiling!
Plaats reactie