behandelen van verroeste uitlaat
Moderator: ghulst
Ik heb een XT600 uit 2002 en rijd vooral in de winter. Nu is de uitlaat al behoorlijk roestig aan het worden. Heeft het nut om hem te demonteren en met hittebestendige verf te behandelen of gaat dat er ze weer af ?? Of kan ik me beter het werk besparen, wachten totdat die is doorgeroest en dan een andere uitlaat eronder zetten liefs van RVS. Gaarne advies.
Hittebestendige verf gaat zeker het roestproces vertragen...voor een tijdje. Ik vrees dat je inderdaad moet kiezen tussen regelmatig (2keer per jaar min. bij mijn Big) opnieuw spuiten, of investeren in een RVS-demper en ev. RVS uitlaatbochten.
Keep on smiling!
een RVS exemplaar is natuur het aller mooiste .. de uitlaatpijpjes van mijn 89er KTM 600 heb ik ooit eens laten vernikkelen .. de pijpjes dienen wel eerst gezandstraald te worden ik heb dit 6 jaar geleden laten doen en ze lijken nog steeds als nieuw ( misschien moet ik de hele motor maar eens laten doen )
knoeien met verf e.d werkt allemaal maar voor korte duur ...het vernikkelen heb ik laten doen door de firma Heijchroom te Amsterdam , dit koste mij nog geen 200 gulden ( excl zandstralen) maar daar heb je natuurlijk ook geen nieuwe uitlaatpijpies voor
knoeien met verf e.d werkt allemaal maar voor korte duur ...het vernikkelen heb ik laten doen door de firma Heijchroom te Amsterdam , dit koste mij nog geen 200 gulden ( excl zandstralen) maar daar heb je natuurlijk ook geen nieuwe uitlaatpijpies voor
BIERTAKT crossen en zuupn
tja, een andere oplossing is wat vele crossers doen:
regelamtig de uitlaat afschuren met een schuurmatje, en telkens de uitlaat na het rijden schoonmaken en insuiten met spuit/kruip-olie.
regelamtig de uitlaat afschuren met een schuurmatje, en telkens de uitlaat na het rijden schoonmaken en insuiten met spuit/kruip-olie.
dat doen ze dacht ik alleen bij tweetakt uitlaten ( expansie pijp) een XT600 is een viertakt en heeft twee dunne pijpies die voor de demper samen komen regelmatig schuren wordt dus een lastig klusje sparen voor een RVS exemplaar lijkt mij toch het besteAnonymous schreef:tja, een andere oplossing is wat vele crossers doen:
regelamtig de uitlaat afschuren met een schuurmatje, en telkens de uitlaa
t na het rijden schoonmaken en insuiten met spuit/kruip-olie.
BIERTAKT crossen en zuupn
je kan ook altijd eens met kachelpoets proberen, daar krijg je ook verrassende resultaten mee. eerst even de roest afnemen (demonteren, stalen borsteltol monteren in de boormachine), en dan aan de wiegel met kachelpoets (vind je in de drogisterij of in oma's poets-rek). beetje 'elbow-grease' en je bent er. Is ook een beetje vettig, dus gewoon na elke wasbeurt een snelle nieuwe haal en je bent er.