Honda

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Neerkant91

Ik heb even een vraagje.

Ik heb op internet een honda 125cc 2 takt zien staan (bj 2000). Alleen de adverteerder zegt dat hij ± 6 jaar stil heeft gestaan.
Zouden er nu verschillende problemen met de motor kunnen zijn of niet ?
hij is de 2de eigenaar en heeft er nooit mee gereden en de 1ste eigenaar heeft er paar jaar mee op gras banen gereden.

Graag jullie meningen :lol:

PS. hij heeft altijd binnen gestaan in de huiskamer :roll:

Mvg
Rolando
Contacteer:

Als de zuiger niet vastgeroest is, en de lagers niet vastzitten, zie ik geen probleem.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Neerkant91

Heeft altijd binnen gestaan dus, roest vorming zal er denk ik niet veel komen :wink:
Rolando
Contacteer:

Ik bedoel wat condens wat in het motorblok kan hebben gezeten en een zuiger die nooit van zijn plaats is geweest.

Maar als hij loopt, zal het niet zo zijn.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
patricksku

Ik zou toch maar goed uitkijken wat je doet :roll: , neem iemand mee die verstand heeft van crossers/enduro`s, suc6 :)
Greetz Patrick#70
Herr DRénérZéele

)
patricksku schreef:Ik zou toch maar goed uitkijken wat je doet :roll: , neem iemand mee die verstand heeft van crossers/enduro`s, suc6 :)
Lijkt me ook een goed plan. Is toch weer een beetje raar verhaal.
Heeft iemand anders op dit forum z'n brommer wel eens zes jaar ongebruikt in z'n huiskamer laten staan?

( Alhoewel, gebruikt in je huiskamer lijkt me een nog wilder plan ..... :wink: :wink: :wink: )...
JoeBaR

ja JoeBar zet zijn Suzuki in de huiskamer , de KTM staat boven in de zn eigen slaapkamertje , dit totdat de schuur klaar is :lol: het hondaatje Xl staat buiten onder een afdakje

Afbeelding

maareh , als je motor zes jaar stil staat dan is waarschijnlijk de carb dicht gegumd en wie weet heeft het bigend en alle andere lagers puntcontact gemaakt , dat betekend dat het ding binnen de kortste keren aan nieuwe lagers toe is.

of heeft ie in die tijd nog afentoe gelopen?
4 strokes only !!
patricksku

@ joebar zal nog wel een tijdje duuren eer dat schuurtje klaar is he :D
Ziet er wel vet uit :!: :shock:
Greetz Patrick#70
Neerkant91

Hij zegt dat hij nog loopt. hij vond het gewoon sonden om met de motor te gan rijden omdat hij zo mooi is :)

Ik ga binnekort gewoon een keer langs dan zie ik het vanzelf wel!
Uiteraard met een ervaren crosser/monteur
JoeBaR

patricksku schreef:@ joebar zal nog wel een tijdje duuren eer dat schuurtje klaar is he :D
Ziet er wel vet uit :!: :shock:
ja dat schuurtje staat onder aan de lijst met prioriteiten .

maare , die honda , staat die op Marktplaats? wil wel even een plaatje zien als het kan
4 strokes only !!
JoeBaR

hee ik inmiddels via PB een link naar de advertentie gehad

hij ziet er blits uit met een chrome uitlaatbocht en stickerset , toch betwijfel ik of die al 6 jaar heeft stil gestaan , daarbij komt dat er dan toch nog 3 jaar mee gereden is .

ook moet de motor weg ivm aankoop van een 4 takt crf , terwijl er eerder in de advertentie staat dat de motor stil staat door een langdurige blesure , zou dat ineens genezen zijn zodra je 4 takt gaat rijden ?

ik dacht op de foto een paar platte noppen op zowel de voor als achterband te zien , waarschijnlijk een flink wat meters op het asfalt gemaakt , iets dat serieuze crossers niet gauw doen . (zeg ook iets over hoe er met de fiets is omgegaan)

verder kan ik er niets over zeggen , je moet hem in het echt zien en horen , en staar je vooral niet blind op flitsende kappen , stickersets , gekleurde velgen en glimmende uitlaatpijpies !! beter een brommer die standaard is en goed loopt , dan een mooie die niet (of slecht) loopt
4 strokes only !!
Plaats reactie