Hoi allemaal,
vandaag een paar 2003 husabergjes bekeken.
Ziet er toch wel strak uit.
Brouwer biedt ze nu aan, het model 2003 400cc enduro met kenteken, voor 6750 euro.
Een KTM 400 exc of zoiets kost 9200 euro.
Is dit verschil aanwezig tussen de KTM en Husabergjes, of speelt er hier meer mee?
Wie heeft wat meer inzicht in het geheel?
Husaberg, hoe goed gaat het met dit merk ??
Moderator: ghulst
Let eens op of je geen 2002 me nieuw plastic krijgt!! Een kennis van me is er geweest en bij het model dat ze hem aanboden was dit ook zo. Kun je zien aan een M6 imbusbout net boven de kickstarter. Bij een 2002 model is dit punt er wel aan de midden carters maar zit er geen schroefdraad in en heeft het koppldeksel geen gat op deze plaats. Die kennis is er trouwens wel in maart/april geweest. In verband met de verhuizing van Zweden naar Oostenrijk kon je deze modellen aanzienlijk goedkoper kopen begin 2003.
Klopt die prijs echt, of komt er nog ets van BTW bij? Wat cross betreft schijnt de 470 probleemloos te zijn. Bij enduro de 400 en 501. Was van plan een 2004 te halen maar bij deze prijzen toch maar een '03????
Klopt die prijs echt, of komt er nog ets van BTW bij? Wat cross betreft schijnt de 470 probleemloos te zijn. Bij enduro de 400 en 501. Was van plan een 2004 te halen maar bij deze prijzen toch maar een '03????
Zag net je bericht bij het "voorvork" topic. Je weet de prijs dus al .
Ik las op een Duits forum dat een aantal daar op verzoek een 400 2004 model hebben laten bouwen. Schijnbaar loopt dit dan toch wel goed.
Op je vraag hoe het met Husaberg gaat.. mischien wel te goed. Jacky Martens had een tweejarig contract met Husaberg. Echter KTM heeft ze aankomend jaar op KTM overgezet samen met rijders die al onder contract staan bij KTM. Theybers wordt een keer drie in Lierop en ze worden gelijk bang
Ach ja, die kennis van me heeft toen een Honda CRF gekocht en met een 4-5 maand weer verkocht. Hij rijdt nu rond op een 2001 Husaberg 400, met Mikuni carburateur. En uitgerekend dit deel, het enige Japanse dat er op zit, zorgt voor ergernis.
Ik las op een Duits forum dat een aantal daar op verzoek een 400 2004 model hebben laten bouwen. Schijnbaar loopt dit dan toch wel goed.
Op je vraag hoe het met Husaberg gaat.. mischien wel te goed. Jacky Martens had een tweejarig contract met Husaberg. Echter KTM heeft ze aankomend jaar op KTM overgezet samen met rijders die al onder contract staan bij KTM. Theybers wordt een keer drie in Lierop en ze worden gelijk bang
Ach ja, die kennis van me heeft toen een Honda CRF gekocht en met een 4-5 maand weer verkocht. Hij rijdt nu rond op een 2001 Husaberg 400, met Mikuni carburateur. En uitgerekend dit deel, het enige Japanse dat er op zit, zorgt voor ergernis.
Jeroen, waarom zit daar een inbus bout m6, zonder draad???
Staat er niet op de cilinder een jaar ingestanst?
Weet je ook hoeveel je na een jaar terug krijgt als je een 2003 nieuw koopt?
Staat er niet op de cilinder een jaar ingestanst?
Weet je ook hoeveel je na een jaar terug krijgt als je een 2003 nieuw koopt?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik bedoelde eigenlijk dat op het 2002 carter de ruimte voor dit boutje er al is, alleen zit er op het koppl. deksel geen oog bij aan om dit te gebruiken. Op de plaats waar het boutje kan komen zit bij 2002 dan ook geen gat, wel dus de verdikking OP het midden carter. Kan er wel een foto van maken als je wil.
Het 2003 frame heeft dacht ik ook een iets steilere balhoofdshoek en verstevigingen aan het frame, in de buurt van het schokbreker ophangpunt. Achterschokbreker is ook 5mm langer. 2003 heeft ook de verbeterde tuimelaars(lagertjes zijn sterker), betere krukaslagers en dubbele lagering voor het tegengewicht.
Wat je weer krijgt is denk ik grootendeels afhankelijk van de importeur. Als je een aktieve importeur hebt die het merk goed ondersteunt, zullen er warschijnlijk meer geïnteresseerden zijn. Kijk maar eens in Duitsland, daar worden ze wel goed verkocht en gepromoot. Maar de marktwaarde zal voorlopig wel onder een KTM blijven.
Ik dacht laatst een 501 te zien staan bij WPM , 2002 voor 7100 Euro. Deze is wel verkocht, dus als er geen BPM oid bijkomt koop je momenteel dus goedkoper een nieuwe!!
Het 2003 frame heeft dacht ik ook een iets steilere balhoofdshoek en verstevigingen aan het frame, in de buurt van het schokbreker ophangpunt. Achterschokbreker is ook 5mm langer. 2003 heeft ook de verbeterde tuimelaars(lagertjes zijn sterker), betere krukaslagers en dubbele lagering voor het tegengewicht.
Wat je weer krijgt is denk ik grootendeels afhankelijk van de importeur. Als je een aktieve importeur hebt die het merk goed ondersteunt, zullen er warschijnlijk meer geïnteresseerden zijn. Kijk maar eens in Duitsland, daar worden ze wel goed verkocht en gepromoot. Maar de marktwaarde zal voorlopig wel onder een KTM blijven.
Ik dacht laatst een 501 te zien staan bij WPM , 2002 voor 7100 Euro. Deze is wel verkocht, dus als er geen BPM oid bijkomt koop je momenteel dus goedkoper een nieuwe!!
Er was toch iets ernstig mis met de kleppen bij een 2003 model husaberg ??
Ik heb gehoord dat je iedere week je klepspeling na moest kijken en stellen ??
Ik heb gehoord dat je iedere week je klepspeling na moest kijken en stellen ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee hoor Ad
Ik rij met een Husaberg 2003 FS 650 E
dus de supermotard met elek starter
heb nu 2400 km
nog geen grote problemen gehad
hij rijd echt heel goed
veel power enzo
Ben er heel content van hoor
heb altijd al met kawa en suz ed gereden
nu eens husaberg geprobeert
en tot nu toe zeker geen spijt van
Ik rij met een Husaberg 2003 FS 650 E
dus de supermotard met elek starter
heb nu 2400 km
nog geen grote problemen gehad
hij rijd echt heel goed
veel power enzo
Ben er heel content van hoor
heb altijd al met kawa en suz ed gereden
nu eens husaberg geprobeert
en tot nu toe zeker geen spijt van
De 2004 modellen hebben nieuwe tuimelaars en lagers voor de tuimelaars. Het schijnt dat de 2004-kop sterk overeenkomt met de "goede" kop van de KTM 520 van 2002.
Zelf zit ik ook een Husa 550 (gegroeid van 501 naar 550) van 2004 te overwegen, alleen die verrekte plompe tank houdt me een beetje tegen, hetgeen ook in de test in het Franse blad Moto Verte als nadeel genoemd wordt. Voor de rest schijnt hij volgens dit blad vreselijk goed te sturen en is de betrouwbaarheid ook dik OKEE.
Afgelopen zondag in Riemst met een eigenaar van een 2003 model gebabbeld, en niets dan lof (behalve op de WP-voorvork die naar het schijnt al in de catalogus lekt).
FF wachten nog voor mij dus of het een Husaberg, TM of een VOR wordt.
Zelf zit ik ook een Husa 550 (gegroeid van 501 naar 550) van 2004 te overwegen, alleen die verrekte plompe tank houdt me een beetje tegen, hetgeen ook in de test in het Franse blad Moto Verte als nadeel genoemd wordt. Voor de rest schijnt hij volgens dit blad vreselijk goed te sturen en is de betrouwbaarheid ook dik OKEE.
Afgelopen zondag in Riemst met een eigenaar van een 2003 model gebabbeld, en niets dan lof (behalve op de WP-voorvork die naar het schijnt al in de catalogus lekt).
FF wachten nog voor mij dus of het een Husaberg, TM of een VOR wordt.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ad, ik begreep dat de kleppen last hadden van inslaan op de klepzitting. Dit zou komen door de agressieve nokkenas. Door dat inslaan komt je klep dus makkelijk te strak te staan(geen klepspeling meer).
Weet er niet helemaal je van hetje van.
Ik heb een goede site gevonden www.husqvarna.org
Afijn ben aan het overwegen om een husa te kopen, met of zonder kenteken. Ivm de prijs en het gewicht!!!!!!
En dat het een goede motor heeft qua prestatie is iedereen het wel over eens, toch???
Weet er niet helemaal je van hetje van.
Ik heb een goede site gevonden www.husqvarna.org
Afijn ben aan het overwegen om een husa te kopen, met of zonder kenteken. Ivm de prijs en het gewicht!!!!!!
En dat het een goede motor heeft qua prestatie is iedereen het wel over eens, toch???
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
ik denk dat je www.husaberg.org bedoeld.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Husaberg.org is een hele goeie!!! Daar zit meer kennis en ervaring dan Brouwer in z'n jaren als importeur heeft opgedaan denk ik zo. Mede door deze site heb ik ook een Husaberg gekocht.
Het grootste probleem in de kop zit hem op de tuimelaar lagertjes. Deze zijn vanaf 2003 verbeterd. Het wordt inderdaad veroorzaakt door het nokkenasprofiel. In Amerika zit een man die zelf profielen maakt en bedenkt. Schijnt een toptuner te zijn, een Amerikaan waarmee ik van tijd tot tijd mail heeft zo'n nokkenasje liggen om te proberen. Met het profiel schijnt de motor smeuiiger te worden en vriendelijker voor de tuimelaars en het onderhoudschema.
@Ad, het kleppen probleem lijkt me toch echt iets van KTM. Kennis van me heeft z'n 450 nu al twee keer zien ontploffen. Hij "krijgt" er nu een kop op van het 2004 model. De wijziging in klepveren had ie ook al gehad.
Het grootste probleem in de kop zit hem op de tuimelaar lagertjes. Deze zijn vanaf 2003 verbeterd. Het wordt inderdaad veroorzaakt door het nokkenasprofiel. In Amerika zit een man die zelf profielen maakt en bedenkt. Schijnt een toptuner te zijn, een Amerikaan waarmee ik van tijd tot tijd mail heeft zo'n nokkenasje liggen om te proberen. Met het profiel schijnt de motor smeuiiger te worden en vriendelijker voor de tuimelaars en het onderhoudschema.
@Ad, het kleppen probleem lijkt me toch echt iets van KTM. Kennis van me heeft z'n 450 nu al twee keer zien ontploffen. Hij "krijgt" er nu een kop op van het 2004 model. De wijziging in klepveren had ie ook al gehad.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ik heb dat forum een paar jaar gevolgd, toen ik nog (met veel plezier)Husaberg (FE600) reed.
In feite lag het Husaberg-forum ten grondslag aan het noppen-forum.
Het husabergforum is opgericht door een arts.
In feite lag het Husaberg-forum ten grondslag aan het noppen-forum.
Het husabergforum is opgericht door een arts.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
En de oprichter heeft niet eens een Husaberg, alleen een proefrit op die van een kennis (of z'n broer, weet ik zo niet meer)
Hoorde vandaag op de cross in Harfsen dat er inderdaad 2002 modellen met 2003 plastic bij zijn. Dus even goed kijken. Een 2003 heeft ook 2 olieaftap pluggen, 1 voor het grofmazige filter en een met een magneetstop.
Oh ja, Theybers beide manches gewonnen in de open klasse. Van start tot finish op kop! Ik weet niet zeker of hij ook de superfinale gewonnen heeft. Nadat Eggens met z'n 125 een paar ronden op kop lag heeft Theybers het overgenomen. Enkele ronden later ben ik naar huis gegaan om de drukte te omzeilen.
Oh ja, Theybers beide manches gewonnen in de open klasse. Van start tot finish op kop! Ik weet niet zeker of hij ook de superfinale gewonnen heeft. Nadat Eggens met z'n 125 een paar ronden op kop lag heeft Theybers het overgenomen. Enkele ronden later ben ik naar huis gegaan om de drukte te omzeilen.
Voor zover mij bekend niet, bij KTM is het 10e nummer op het balhoofd het modeljaar. Of dit ook op gaat bij Husaberg weet ik niet (kan ik morgen trouwens op mijn eigen wel eens kijken. Ik heb er dan wel geen kenteken bij maar het is een FX en dus wel kentekenklaar). Die 400 van mijn kennis heb ik nu tijdelijk ook in de schuur dus hier kan ik ook wel even het framenummer van bekijken. Er staat wel een bloknummer in de cilinder geslagen. Maar ik dacht dat je hier alleen het motortype uit af kon leiden. Toevallig weet ik het begin van de mijne uit het hoofd; 471. 47 staat voor 470cc en de 1 voor een FX uitvoering. FX is een met lichtspoel, e-start en de laatste twee versn. zijn langer.
Brouwer had trouwens in Harfsen een kleine uitstalling met nieuwe motoren. Stuk of 5/6, waarvan 1 Husaberg en geen enkele GasGas. Het is maar net waar je importeur van bent
Brouwer had trouwens in Harfsen een kleine uitstalling met nieuwe motoren. Stuk of 5/6, waarvan 1 Husaberg en geen enkele GasGas. Het is maar net waar je importeur van bent
Huskie, ik heb gekeken en of het is toeval of het cijfer op plaats 10 in het framenummer geeft het bouwjaar aan. De mijne is uit 2002 en er stond een 2, bij die uit 2001 stond een 1. Tevens stond in de nummers dat het om een FX(mijne) en een FE gaat dmv de letters.
Bovenstaand zal waarschijnlijk alleen gelden voor de modellen met kenteken, crossers hebben dacht ik sinds een tijdje kortere framenummers.
Bovenstaand zal waarschijnlijk alleen gelden voor de modellen met kenteken, crossers hebben dacht ik sinds een tijdje kortere framenummers.
Oke Sherlock, goed werk!
Brouwer is toch GG dealer/importeur
Ik belde een paar dagen geleden naar ene Oege de Jong, die had een paar crossers staan van 2000. Verder staat er weinig tweedehands in NL.
Zijn er echt zo weinig Husa's in NL?
Brouwer is toch GG dealer/importeur
Ik belde een paar dagen geleden naar ene Oege de Jong, die had een paar crossers staan van 2000. Verder staat er weinig tweedehands in NL.
Zijn er echt zo weinig Husa's in NL?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bij mij in de buurt(Enschede) ken ik twee oude type Husabergs 501,1995. De nieuwe types heb ik behalve de mijne en die van m'n kennis alleen twee van zien rijden in Lichtenvoorde. Oh ja, er stond volgens mij ook een in de Noppennieuws, een stukje over een club in het zuiden dacht ik.
Brouwer is inderdaad GG en Husaberg importeur. Tot voor een paar maanden verwees men je steeds richting "oranje" als je er kwam om informatie over de twee andere merken. Daarom heb ik de mijne uit het buitenland gehaald. Heb via een Husaberg "dealer" een koppelingdeksel pakking besteld. (Blijven proberen en wachten op verbetering misschien) is nu denk ik 2 maand terug en heb nog niets. Bij de Duitse dealer in Borken/Raesfeld op voorraad.
Oege de Jong ken ik zo niet, in Noppenieuws stond wel eens een advertentie van een zaak in Amsterdam die iets met Husaberg deed, ik dacht Maichel oid.
Brouwer is inderdaad GG en Husaberg importeur. Tot voor een paar maanden verwees men je steeds richting "oranje" als je er kwam om informatie over de twee andere merken. Daarom heb ik de mijne uit het buitenland gehaald. Heb via een Husaberg "dealer" een koppelingdeksel pakking besteld. (Blijven proberen en wachten op verbetering misschien) is nu denk ik 2 maand terug en heb nog niets. Bij de Duitse dealer in Borken/Raesfeld op voorraad.
Oege de Jong ken ik zo niet, in Noppenieuws stond wel eens een advertentie van een zaak in Amsterdam die iets met Husaberg deed, ik dacht Maichel oid.
heb een fe 600 van 99 , zijn er 3 van in nederland , ik , 1 in delft en nog ergens 1 dus super zeldzaam
Mooi he al dat geel onder de blubber?
Heb een FE400E aangeschaft nadat ik er bij Sonke in Turkije mee gereden heb. In direct vergelijk met de EXC 400 en 520 vond ik de berg er zeer goed uitspringen. Kreeg echt een enorme op mijn gezicht.Veel betere handling. Stabieler als de exc en toch net zo handelbaar. Het motorkarakter is niet zo piekerig als dat van de exc (die gevoelsmatig ietsiepietsie sterker is). heeft een beetje het karakter van een dikke 600. Erg mooi voor een enduro motor. Twee maats van mij hebben een 501 gekocht. Dus binnenkort komt er meer ervaring beschikbaar. Ik weet dat Brouwer een container 470 met kenteken onderweg heeft. Waarschijnlijk tegen zeer interresante prijzen. Zijn geloof ik 2002 modellen, maar die waren al niet echt slecht schijnt. We houden contact!
Wie rijdt er nog meer rond op op een Husaberg?
Het havengebied wordt geel!
Heb een FE400E aangeschaft nadat ik er bij Sonke in Turkije mee gereden heb. In direct vergelijk met de EXC 400 en 520 vond ik de berg er zeer goed uitspringen. Kreeg echt een enorme op mijn gezicht.Veel betere handling. Stabieler als de exc en toch net zo handelbaar. Het motorkarakter is niet zo piekerig als dat van de exc (die gevoelsmatig ietsiepietsie sterker is). heeft een beetje het karakter van een dikke 600. Erg mooi voor een enduro motor. Twee maats van mij hebben een 501 gekocht. Dus binnenkort komt er meer ervaring beschikbaar. Ik weet dat Brouwer een container 470 met kenteken onderweg heeft. Waarschijnlijk tegen zeer interresante prijzen. Zijn geloof ik 2002 modellen, maar die waren al niet echt slecht schijnt. We houden contact!
Wie rijdt er nog meer rond op op een Husaberg?
Het havengebied wordt geel!
Gefeliciteerd Lila Koe. Dan zal ik je hopelijk een keer tegenkomen.
Een Fe400 is van 2002 of van 2003. Goede prijs betaalt?
Wat ik op vond vallen is dat ze echt niet veren als je op de buddyseat duwt. Hoe gaat dat met rijden, soepel of stij als een plank?
Hoop je gauw eens tegen te komen want ik vind het gave motortjes om te zien.
Een Fe400 is van 2002 of van 2003. Goede prijs betaalt?
Wat ik op vond vallen is dat ze echt niet veren als je op de buddyseat duwt. Hoe gaat dat met rijden, soepel of stij als een plank?
Hoop je gauw eens tegen te komen want ik vind het gave motortjes om te zien.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik denk een 2002