Hey Groep,
Ik heb een XL500R die, als ie een beetje warm is gelopen, afslaat. Hij is dan voor geen meter meer aan te trappen. Na enige minuten kan je 'm weer aantrappen en loopt ie perfect, totdat ie weer lekker warm is.
Help me!!!!!!!! Wat is er toch mis met m'n lievelings motortje???
ALvast bedankt!
CZ
XL500R slaat af na enkele km's
Moderator: ghulst
kijk is als je de naft kraan open zet dat de naft goed stroomt.mischien zit het filtertje in uwe naft bak dicht .dan draait de motor gewoon tot dat de vloterkamer leeg is en na enige tijd wachten zal het terug vol zijn (als er nog een beetje naft moets lopen) en dan start tem weer en draait weer maar even .dit kan u probeem mischien al oplossen
M'n brandstof is het niet, want de benzine spoelt eruit! (zowel reserve als normaal)
Ik begin zelf ook steeds meer te denken dat het een elektrisch probleem is. Paar dagen geleden is m'n zij-standaard erop gelast (electrisch gelast). Accu zat er niet in want die heb ik toch niet nodig. Hierna reed de motor gewoon alleen de volgende dag was het dus ellende. Kan het zijn dat m'n CDI of bobine is "opgeblazen" ofzo?
Hij slaat alleen af zonder choke en als het blok lekker warm is. Zodra het blok weer is afgekoeld trap je 'm zonder problemen zo aan!
Groeten en alvast bedankt!
CZ
Ik begin zelf ook steeds meer te denken dat het een elektrisch probleem is. Paar dagen geleden is m'n zij-standaard erop gelast (electrisch gelast). Accu zat er niet in want die heb ik toch niet nodig. Hierna reed de motor gewoon alleen de volgende dag was het dus ellende. Kan het zijn dat m'n CDI of bobine is "opgeblazen" ofzo?
Hij slaat alleen af zonder choke en als het blok lekker warm is. Zodra het blok weer is afgekoeld trap je 'm zonder problemen zo aan!
Groeten en alvast bedankt!
CZ
Ro (de ex zot),
Weet je zeker dat het de goede CDI is? De mijne heeft 2 aansluitingen: eentje met 4 pinnetjes en eentje met 2 pinnetjes........
motor type: PD02
Alvast hartelijk dank voor de moeite.........wat wil je trouwens voor die CDI hebben?
Zou het ook nog m'n bobine kunnen zijn? Ik heb nu al zoveel diagnoses gehoord (van kennissen/techneuten). Ik zelf denk toch iets met de elektronica. Misschien de pickup spoel? (dat is toch die ene in je carter deksel?)
Alvast bedankt!
CZ
Weet je zeker dat het de goede CDI is? De mijne heeft 2 aansluitingen: eentje met 4 pinnetjes en eentje met 2 pinnetjes........
motor type: PD02
Alvast hartelijk dank voor de moeite.........wat wil je trouwens voor die CDI hebben?
Zou het ook nog m'n bobine kunnen zijn? Ik heb nu al zoveel diagnoses gehoord (van kennissen/techneuten). Ik zelf denk toch iets met de elektronica. Misschien de pickup spoel? (dat is toch die ene in je carter deksel?)
Alvast bedankt!
CZ
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 19:18
- Locatie: Neerkant
Als hij niet meer vonkt en een slechte bougie zal het aan de bobine liggen.
Bij mij was het als de motor warm was viel hij uit en als hij afgekoelt was starte hij tot hij warm was en weer uitviel. Heb er een nieuwe bobine opgezet en hij is weer perfect
Bij mij was het als de motor warm was viel hij uit en als hij afgekoelt was starte hij tot hij warm was en weer uitviel. Heb er een nieuwe bobine opgezet en hij is weer perfect
laatst precies hetzelfde gehad met een XR600
als je gaat lassen aan het frame dan gaan niet je CDI stuk , maar de ontstekingspoel , die zit aan de linker kant op de krukas.
ik had een XRetje in de reparatie waarvan de eigenaar een zijstandaard aan het frame gelast heeft , vrijwel meteen kreeg hij dezelfde problemen als die jij hier beschrijft , korte tijd later vonkte het beestje helemaal niet meer .
spoeltje is makkelijk te vervangen , motor op zn kant is het makkelijkst , dan blijft de olie erin als je het ontstekingsdeksel demonteert .
als je gaat lassen aan het frame dan gaan niet je CDI stuk , maar de ontstekingspoel , die zit aan de linker kant op de krukas.
ik had een XRetje in de reparatie waarvan de eigenaar een zijstandaard aan het frame gelast heeft , vrijwel meteen kreeg hij dezelfde problemen als die jij hier beschrijft , korte tijd later vonkte het beestje helemaal niet meer .
spoeltje is makkelijk te vervangen , motor op zn kant is het makkelijkst , dan blijft de olie erin als je het ontstekingsdeksel demonteert .
4 strokes only !!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Toch leuk, zo'n topic uit 2002 weer tot leven zien komen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zal ondertussen wel gesloopt en verkocht in onderdelen zijn
helaas het trieste lot van veel XL'etjes
helaas het trieste lot van veel XL'etjes