Crossen -> Vallen -> Blijvend invalide...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

barry!
Contacteer:

En dan?

Je gaat crossen, je valt van de motor en het ergste gebeurd... Je raakt verlamd...
De zorgverzekering dekt de nodige operaties bij botbreuken. Ondanks dat het een 'risico sport' is (gelukkig).
Je wergever zal je in het begin nog uitbetalen. Maar naar een jaar wordt je er uitgeknikkerd omdat herstel niet zal optreden.

Nu komt het 'gevolg schade' kijken, hier heeft de zorgverzekering niks mee te maken
Hoe zit dat dan met je verzekering? Ben je hier voor vezekerd? Wat zijn nu je inkomsten? Heb je ergens recht op? Of gaan verzekeringen voor dit soort ongevallen zeggen dat je extra verzekerd had moeten zijn doordat het een verhoogde risico sport is...

Je kant gemakkelijk zeggen dat hetzelde kan gebeuren bij een fiets ongeluk of vallen op straat. Maar dan staat er geen verhoogde risico factor zoals 'motorcross' om de hoek te kijken die verzekeringmaatschappijen aan zullen grijpen om eventueel niet te hoeven uitkeren.

Je kunt de struisvogel techniek toepassen, Of 1 kant op kijken en hopen dat het je nooit overkomt. Totdat het gebeurt en het te laat is wat te regelen....

Iemand al ooit over nagedacht?
verstand op nul en nadenken
JoeBaR

niet teveel over nadenken , anders kun je niks meer doen lijkt me .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
folie

barry! schreef:
Iemand al ooit over nagedacht?
Tja, je kunt pech hebben in het leven en op de motor haal je je nou eenmaal extra risico op de hals. Bespreek het eens met een verzekeringsadviseur zou ik zeggen. Die zal je vast en zeker een nieuwe verzekering verkopen.
adje

Inderdaad net wat Joebar zegt , als je hier te veel over nadenkt dan kan je net zo goed stoppen met de motorsport.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
barry!
Contacteer:

JoeBaR schreef:niet teveel over nadenken , anders kun je niks meer doen lijkt me .
Dus je hebt een Vrouw, een huis, 2 kinderen, een hond en een auto/motor.
Vervolgens heb je met je vrouw een modaal inkomen en alles loopt lekker.
Nu val je van de motor. Je raakt invalide en je krijgt bijstandniveau aan uitkering. Vervolgens zit je niet alleen lichamelijk maar ook nog eens financieel in de shit.
En dat alleen maar omdat je zo beredeneert als hierboven...Hopen dat het maar niet gebeurt...
Terwijl een verzekering van b.v. 100,- dit had kunnen voorkomen.

Nu moet je dit niet zien als een persoonlijke aanval.
Ikzelf ga hier nog wel ff achteraan en zal mijn bevindingen hier wel melden. Maar ik vroeg me af of ik dan de enige ben die zo 'voorzichtig' te werk gaat. Want ik hoor er namelijk nooit iemand over. Ik ben liever goed voorbereid op het slechte wat er kan gebeuren...
Ik zou het zelf fijn vinden om te weten dat de zaken goed zijn geregeld zodra je in het ziekenhuis ligt.
klomp

Tja, dan kan je je wel voor elke tegenslag gaan verzekeren...
Maar als je dat doet, betaal je je suf aan premies, zodat je nu al geen cent over houd, zonder ook maar een beetje invalide te zijn. :lol:

Ik zou zeggen; gewoon rijden en niet te ongelukkig vallen.... :wink:
speedphreax

Nee, je moet je zeker niet voor elke tegenslag verzekeren. Alleen voor de tegeslagen die je zelf niet kunt dragen. Een diefstalverzekering voor een fietrs van 600 euro is dus onzin maar een arbeidsongeschikheids verzekering zeker niet altijd. Zoals altijd is er ergens een optimum.

Ik ben wel benieuwd wat hier in dit topic voorbij komt want dit zijn ook wel dingen waar ik me mee bezig hou. Dat ik me de risico's realiseer wil ook niet zeggen dat ik ze dan meteen ook niet meer neem dus de beredenering van JoeBar geldt niet voor mij. Iedereen gaat hier ook op zijn eigen manier mee om.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR

barry! schreef:
JoeBaR schreef:niet teveel over nadenken , anders kun je niks meer doen lijkt me .
Nu val je van de motor. Je raakt invalide en je krijgt bijstandniveau aan uitkering. Vervolgens zit je niet alleen lichamelijk maar ook nog eens financieel in de shit.
En dat alleen maar omdat je zo beredeneert als hierboven...Hopen dat het maar niet gebeurt...

Ikzelf ga hier nog wel ff achteraan en zal mijn bevindingen hier wel melden. Maar ik vroeg me af of ik dan de enige ben die zo 'voorzichtig' te werk gaat. Want ik hoor er namelijk nooit iemand over. Ik ben liever goed voorbereid op het slechte wat er kan gebeuren...
Ik zou het zelf fijn vinden om te weten dat de zaken goed zijn geregeld zodra je in het ziekenhuis ligt.

in dat geval moet ik gedwongen stoppen met de motorsport waardoor er wel weer wat geld in het potje blijft zitten .

ik snap best dat je zekerheid wilt , maar ik betwijfel of er uberhaupt een verzekering bestaat die (voor een normale premie) risico sporten wilt dekken. ik bedoel , ik heb weinig zin om maandelijks een bv.200 euro extra te lappen bovenop alle andere kosten.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
brommer

Ik heb een arbeids ongeschiktheis verzekering bij interpolis daar staat geen uitsluiting in van risicosporten. helaas is zo,n verzekering erg erg duur maar als zelfstandige moet je wat.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
folie

barry! schreef:

Ik reageerde wat sceptisch. Ik heb zelf een of andere standaard inkomensverzekering, een WIA en een WIA 'gat' verzekering, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het zit.
In zekere zin sta je er denk ik hetzelfde voor als je gewoon een bult krijgt van het werken of een flinke hernia ofzo. Ik heb nog niet gehoord van mensen die werden uitgesloten omdat ze een 'gevaarlijke' sport deden. Ik denk trouwens dat motorsport voor een verzekeraar niet eens zo'n geweldige risicosport is. Zij betalen per saldo veel meer arbeidsongeschiktheidsuitkeringen aan bijvoorbeeld voetballers, misschien zelfs nog wel relatief gezien.
Er is al wel eens wat door verzekeraars gepraat over blessures die in de vrijetijd worden opgelopen, maar daar heeft op dit moment nog niemand serieus de vingers aan durven branden.

Overigens, ik draag ook zo'n nekbrace, en een extra rugbeschermer. Verder probeer ik me niet op te laten naaien. Ik wordt veel ingehaald op de crossbaan (door de meesten wel) maar ik ben eerlijk waar banger als ik op de fiets onderweg naar mijn werk word ingehaald door een scooter.
En ja, ik denk er dus wel eens over na.
barry!
Contacteer:

Het probleem is dat het vaak lastig/ingewikkeld is om te begrijpen hoe je nu verzekerd bent. Vaak kost het te veel moeite en begin je al te zuchten zodra je aan denkt om het eventueel eens uit te gaan zoeken.

Daarom kijkt 99% de andere kant op en hoopt maar dat het goed gaat en gebruikt de stel regel: 'Dan kun je niks meer als je daar ook al naar moet kijken'.
Totdat het je overkomt en dan ben je op eens erg zielig/dom en heb je spijt dat je nooit actie heb ondernomen.

Maargoed ik val in herhaling. Ik heb met mijn verzekering Unive gebeld en die zegt dat voor de gevolg schade, bij blijvende invaliditeit ik niet verzekerd ben.
Ze wisten te vertellen dat er motorclubs zijn die hier meer ervaring mee hebben en vaak ook dit soort verzekeringen aan bieden. (KNMV).

Ik wist natuurlijk zelf ook al wel dat ik bij de KNMW navraag kon doen maar wou eerst mijn eigen zorg verzekering uitsluiten.
Tevens vind ik het wel interessant hoe jullie er tegen over staan, en uit de reactie blijkt maar dat er verschillend overgedacht wordt.

Wat ik wijzer wordt bij de KNMV vermeld ik hier natuurlijk ook.
pruus
Contacteer:

een gewone levensverzekering afsluiten. Meestal krijg je bij invaliditeit het dubbele als in geval van overlijden. Klaar. Een arme sloeber als ik verzekerd zich dus voor een ton, naar boven zijn geen grenzen.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
de antrapper

8) Ik pas mijn rijstijl toch aan , aan de verantwoordelijk die ik draag. Als je thuis woont bij je ouders, en lekker jong ,zijn zulke problemen erg ver weg, en dat hoort ook zo, maar als er een aantal mensen afhankelijk van jou inkomen worden heb je daar ook voor te zorgen denk ik, dus als je dan nog steeds het gas aan de stuit wil draaien, zorg dat in ieder geval dat de mensen om je heen niet naar de kelder gaan , als je overhoopt een keer vreselijk opje bek gaat.(voorbeelden te over op dit forum) Laat het 50 tientjes in de maand kosten, dat moet het je waard zijn.
Of een tandje kalmer aan, er is altijd een keuze.

Hans D

zo en nou een biertje :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
adje

Voormalig motocrosser Henk v Mierlo stond nagenoeg stil in een bocht , verliest zijn evenwicht en valt om.
Gevolg van die val , een dwarsleasie.
Zo zie je dat het niet altijd met hard rijden te maken heeft.
De meeste zware verwondingen is ook pure pech hebben.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Surfroy01

Als zeer ervaren mountainbiker is mijn voorvork een keer spontaan afgebroken, ik reed normale snelheid licht heuvelafwaarts op weg naar de bakker op de camping, wel mooi een rugwervel gebroken en 40 hechtingen in mijn gezicht en 2 weken plat in een frans hospital....... dus wat is nu gevaarlijk?
You're free to do as we tell you!
barry!
Contacteer:

De discussie hier draait niet om wat er gevaarlijk/gevaarlijker is.

Het gaat om de gevolg schade en hoe je daar voor verzekerd bent icm een ongeval door risicosport.
Surfroy01

Zeker weten dat wanneer ik blijvend invalide zou zijn geweest de oorzaak een mountainbike ongeval was, risicodragend vervoer middel/sport, dus hoe je hier voor/tegen verzekerd bent?

Gelukkig werk ik voor een werkgever die dit soort zaken goed geregeld heeft en een nogal sociaal karakter toont.

Wil er alleen maar mee zeggen dat als je je er zorgen over maakt je vlinders moet gaan vangen (al kan je je schouder uit de kom zwaaien, of per ongeluk struikelen en het netje tegen je hoofd krijgen.....) maar ook dat je risico's in kunt perken maar dat er ook een portie geluk om de hoek komt kijken, iets wat ik heb gehad!

En we leven in een verzorgings staat. Je zal er financieel niet op vooruit gaan mocht je invalide raken, maar je zult nog zeker te eten hebben. En hoe zit het bv met je hypotheek, die wordt bij mij in ene keer afgelost door een verzekering bij arbeidsongeschikt, kleine zaken maar toch minder zorgen.........

Engelse collega was met wielrennen geschept door een automobilist die hem niet gezien had in de UK, toen hij bij de politie verhaal wilde halen voor de schade zei de agent, maar meneer U droeg een helm, dan verwacht U al een ongeluk maw piss off.......
Rolando
Contacteer:

Lees de voorwaardes maar eens door van de meeste ongevallen verzekeringen en ook reisverzekeringen met ongevallen dekking. Ritten met snelheids en wedstrijd elementen zijn uitgesloten. Heb pas grondig onderzocht vanwege eventuele deelname aan de Tuareg Rally.
Alle deelnames zijn op eigen risico.

Er is een verzekering die wel bepaalde wedstrijdrisico's dekt: Had hem ergens gevonden op internet. http://www.speedsecure.nl/speed-secure
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
allardcr250

Hallo Barry laat maar eens horen wat je er over te weten komt, voor een goede en niet al te dure verzekering zou ik ook wel te porren zijn.. :D
Mijn kop in het zand steken doe ik al te vaak dus......... :oops:
cr250
Mario2t
Contacteer:

Stel...je loopt op straat en valt omdat je ongelukkig stapt.
Je breekt je rug en bent blijvend invalide? Wat gebeurt er dan?

De wijze waarop je verzekerd bent bepaald hierin alles.

Wanneer deelname aan snelheidssporten niet is vermeld in de polis als beperking, dan is dus ook deelname aan een snelheidssport ( c.q. risicosport) verzekerd.

Kijk maar eens op je gewone W.A. polis.. Terrorisme, natuurrampen etc. etc. en deelname aan snelheidssporten zijn vaak uitgesloten.
Vandaar ook de KNMV licentie. Die verzekerd een aantal zaken die je eigen W.A. niet dekt.

Ondertussen hebben diverse clubs inderdaad te maken met de naweeën van mensen die wel verzekerd zijn voor blijvende invaliditeit.
De maatschappijen die dit verzekeren proberen met alle macht om de oorzaak ( en dus de schuld) van een ongeval neer te leggen bij de beheerder van een baan.
Dat is mede de reden dat toezicht op banen, strengere regelgeving m.b.t. lay-out van de baan etc. etc. zo het gesprek van de dag zijn.

Wij moeten eigenlijk volgens de KNMV borden plaatsen met rijrichting en waarschuwingen voor bulten..
Surfroy01

Kijk daar heb je het al, we hebben vorige week een deel van het parcours andersom gereden zodat je de knippen van de andere kant benaderde....

Overigens zie ik dat soort uitsluitsels van snelheidsport meestal enkel in motorrijtuigenverzekeringen staan, wat betreft schade aan je fiets/auto. Zo gebeurt het wel eens dat mensen hun circuit write off naar de openbare weg slepen, de politie bellen om een raport op te laten maken. En wat doen verzekeraars? die gaan met circuitdagen foto's maken van kentekenplaten die op het circuit rondrijden.......... boeie!
Rolando
Contacteer:

Mario2t schreef:Wanneer deelname aan snelheidssporten niet is vermeld in de polis als beperking, dan is dus ook deelname aan een snelheidssport ( c.q. risicosport) verzekerd.
Ik heb er verschillende gezocht op nternet, en 100% die ik gelezen had, zaten deze uitsluitingen wel in. KNMV heb ik niet gekeken.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Mario2t
Contacteer:

Klopt...bijna elke W.A. verzekering sluit het uit.
Vandaar de KNMV-licentie. Dit is gewoon een verzekering via de KNMV voor letsel/schade veroorzaakt aan derden ( W.A. dus)

Eigen invaliditeit zou je met een assurantiekantoor moeten opnemen.
Misschien dat zij er 1 voor je kunnen vinden. Premies zullen ook best hoog zijn.
Noppy

Verzekeringen die aan een ander object dan jezelf zijn gekoppeld kunnen ook gaten hebben in hun uitsluitingen:

- invaliditeitsverzekering gekoppeld aan je hypotheek
- invaliditeitsverzekering gekoppeld aan je werkgever (keert ook vaak twee ton uit aan je werkgever terwijl jij maar één ton krijgt)
- inzittendenverzekering gekoppeld aan je auto, maar dan een combiverzekering nemen voor je motorfiets, etc, etc.

Invaliditeit is overigens erg rekbaar; verzekeringsmaatschappijen vinden al snel dat je nog 30% arbeidsgeschikt bent als je nog twee maal achter elkaar kunt knipperen met één ooglid;-)
:toost:
speedphreax

Ja, dat is inderdaad zo. Als IT-er ben je niet zo snel arbeidsongeschikt. Dat je er ook nog een dikke depressie bij krijgt als je verlamd raakt vanaf je navel gaan ze dan maar even aan voorbij. Vaak kun je daardoor dus juist niet meer je oude werk op het oude niveau beoefenen
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Plaats reactie