roadbook maken

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Contacteer:

Hallo,

Ik ben een (all)roadbook aan het maken van ca 140 km rondom Balkbrug.

Nu staan er op de meeste roadbooks de tussenafstand en de totaalafstand.

Een enkel roadbook geeft alleen de tussenafstand op, en voor mij is dit voldoende. (scheelt ruimte)

graag jullie mening.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

Ik heb regelmatig roadboeken gemaakt voor mezelf.
Het belangrijkste is dat ie klopt :lol: :lol: :lol:
Je moet dus geen roadboek maken van een stafkaart uit het jaar nul :oops:
want dan klopt ie dus niet.
En er moet ook niet net een storm zijn geweest, want in frankrijk lagen bomen over mijn singletracks heen(echt, het lag niet aan mijn roadboek) of hadden shovels mijn paden onherkenbaar gemaakt. ... fransen.

Als ik dit zo terug lees, ben ik niet de juiste persoon om raad te geven of tips.
Maar Ad K. die weet wel hoe het moet. :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Louise

Volgens mij zijn tussenstanden voldoende. Op een gegeven moment gaan het eigen totaal en het totaal van de uitzetter toch uit elkaar lopen, en kun je er dus niks meer mee.

Als ik mij niet vergis had Ad K. de laatste keer alleen onderaan elk blad een totaal gezet, gewoon ter info.
Ad Ketelaars

Daar heeft Louise gelijk in. Als je met totaalafstanden werkt moet je eigenlijk na 20 kilometer ofzo, weer op nul beginnen. Je tripmaster of IMO meter dien je dan weer te resetten. Ik heb in mijn roadbooks ook met totaalafstanden gewerkt, maar als op situatie 15 een verandering optreedt en je roadbook telt 400 situaties dan moet je 385 totaalbemeteringen wegvegen en opnieuw optellen. Tenzij je met bovengenoemde truc werkt, of met een computerroadbook. Deze telt meteen alles weer goed op.
Ikzelf zie het nut niet zo in van totaalbemetering, die grote getallen zijn dikwijls moeilijker af te lezen. Of je nu na meter 101525 rechtsaf moet of na meter 250 vind ik nogal een verschil. Tenzij je een IMO meter hebt. Deze heeft een groot uitleesvenster. Maar als je op je teller het getal 101525 moet ontcijferen dan ben je het bewuste pad allang voorbij gereden denk ik en als je pech hebt zit er na 101590 meter een diep gat waar je inklapt. Binnenkort rij ik zelf met een rally computer (IMO) en denk ik er misschien anders over.
Freek
Site Admin
Contacteer:

Hallo,

Op mijn KTM-Adventure zit (standaard) een IMO.
Hierbij kun je instellen wat je in grote cijfers wilt zien; de totaal afstand of de tussenafstand.

Ik heb pas een weekje zweedse roadbooks gereden, en gebruikte daarbij ook alleen de tussenafstanden.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
allroader

Hoi Freek,

Ik maak ook alleen maar gebruik van tussenstanden daar ik dan meer ruimte over hou voor de echt belangrijke dingen op dat toch wel smalle A5je.

En afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik geen 1 persoon gehoord over het ontbreken van de totaaltelling dus ik ga er vooralsnog vanuit dat de rijders er ook zo over denken.

Groeten,
De neus
Plaats reactie