Gerke's enduro rit 23/24 Mei

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

adje

lager 6003 2RS/C3 is gewoon een standaard lager die je bij de lagerboer voor zo'n 10euro kan kopen :!:

Op dat filmpje te zien zijn die ''hellingen'' net snelwegen :twisted:
Maar ja , Zappa zei het al dat dat de gemakkelijkste kuil was :)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Shifty-PK
Contacteer:

adje schreef:lager 6003 2RS/C3 is gewoon een standaard lager die je bij de lagerboer voor zo'n 10euro kan kopen :!:
Klopt het ook dat het een dubbele lager is, met een grote en een kleine baan naast elkaar? Die kwam er in stukken namelijk wel uit.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
adje

Nee geen dubbele kooi.
2RS staat voor 2-zijdige afdichting.
C3 betekent iets meer speling.

Afbeelding Afbeelding

ronny

adje schreef:lager 6003 2RS/C3 is gewoon een standaard lager die je bij de lagerboer voor zo'n 10euro kan kopen :!:

Op dat filmpje te zien zijn die ''hellingen'' net snelwegen :twisted:
Maar ja , Zappa zei het al dat dat de gemakkelijkste kuil was :)
:lol: die snelwegen zijn stijler als het lijkt op het filmpje maar de regen de laatste weken heeft veel sporen gaaf gemaakt zodat we voor een keertje eens een mooi parcour hadden en natuurlijk we hebben hier al een paar keer geoefend en dat doet wel wat aan je zelf vertrouwen.
Als je naar boven moet kruipen op handen en voeten weet je direkt hoe stijl het is :lol: dan loopt het zweet van je voorhoofd alsof je aan het zwemmen bent.
Maar inderdaad deze put is wel een van de gemakkelijkste en zeker als het droog is.
Die andere putten amai das andere koek,veel losse ondergrond en papzand en om dan boven te komen ja hallo.

Ik was op het einde stik naar de klote van vermoeidheid en ik rij geregeld met Gerke en kan wel wat hebben maar deze keer hielp zelfs Red Bul niet.

Ik heb er van genoten en het deed me echt deugd nog eens op te trekken met onze ere Biggers,jongens wat een geweldige groep die NL Biggers.
Nog een dank woordje aan Gerke en zijn geweldige BBQ met alles erop en eraan zoals we intussen stilaan gewoon worden :oops:

Groetjes Ronny
Altijd blij op mijn xletje
BIG88

ook ik heb een geweldig weekend gehad
en de verzorging..je voelt je bijna bezwaard om te komen
zo vreselijk verwend werd ik zelfs door mijn moeder nog niet

moe, zeiknat bezweet en voldaan aan het eind van de dag.
al had ik misschien iets te veel benz. aan boord
220km naar huis en vandaag werk op en neer, en nog steeds niet op reserve :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Frans van Roosmalen

Zo hier in Amersfoort is ook alles weer back to real life. :cry:

Het was echt geweldig!! Heb super mazzel gehad dat ik 's ochtend voor de rit zag dat mijn keting een gebroken schakelplaatje had. En tijdens mijn ontbijt werd door de gastheer van zijn eigen Big de ketting gehaald en erom gelegd 8) Ik hoefde alleen de ketting te spannen en in te vetten :oops:
Na het heerlijke ontbijt dus op pad en echt lekker door die bossen.
1e put, :shock: da's voor mij best stijl naar beneden maar ging best soepel dus kicken :D Ik zag Gerke omhoog rijden en Zappa erachteran. Oeps die kwam ook weer naar beneden voor mij nog net ff te hoog gegrepen dat mulle zand. Het verhaal van Sander is ondertussen bekend en gewoon zwaar klote zo'n eerste klim en dan de blessure. (ik hoop dat het meevalt en dat je weer snel met een ritje meekan)
2e put
Decompressiekabeltonnetje losgeschoten dus eerst in het mooiste weer van de wereld (ook dat wat goed gefixed Gerke) gefixed.
Deze Put herkende ik alleen van de filmpjes en dacht toen ook van wat een mooie snelwegen. Als je erbovenstaat is het toch ff anders. (zeker met mijn "ervaring" :lol: ) Rustig de kunstjes afgekeken en toen zelf gaan aanmodderen 8) Hans nog recht gezet (liters zweet van Biggers in die put) Tijdens de Lunch werd ik toch een beetje dizzie en bonkte mijn hoofd, verstandig geweest(als ik de verhalen van de volgende putten hoorde en de mannen na afloop zag :shock: ) en naar het basecamp "Gerke & Ingrid" teruggegaan Met Shifty op de takel gewacht en lekker dutje gedaan.
Na terugkomst van de rest echt super lekker geBBQt en gezellig zitten OH-en. Mannen ik wil jullie allemaal bedanken voor een tof weekeind!! Zappa voor het initiatief en Gerke & Ingrid voor de Gastvrijheid. De rest "gewoon"voor het BIG gevoel dat steeds lekkerder voelt :D

Nog wat Pic's voor de sfeer!

De mazzellllll

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
800S

hey guys,
echt onwijs balen dat het bij de eerste serieuze heuvel voor mij over was.... een sparretje van polsdik sloeg mijn knie naar buiten toen ik die klim maakte, precies naast mijn knie protectie!! :?
tijdens omhoog duwen van big dezelfde knie verdraaid en met verrekte knieband de wipe out moeten inleiden...........

dat alles nadat ik veel moeite had gedaan om erbij te zijn en met veel hulp van hans was dat toch gelukt. :P

terug bij gerke zappa`s advies gevolgd om naar huis te gaan, waar ik nu erg blij mee ben omdat het allemaal erg stijf is geworden.
`s avonds even langs de huisarstpost en daar hoorde ik dat het verrekt was en gelukkig niet gescheurd. :roll: weekje martelen met pijnstillers en beweging moet afdoende zijn.

iedereen bedankt voor goede zorgen en ik zal snel weer van de partij zijn naast de weg.

greetz sander
Ger

Jongens, wederom bedankt voor het mogen meerijden :P.

Leuke rit (vooral 2e gedeelte :shock:, toch een paar heuveltjes waar je van te voren even denkt van, tsja, is dat nu wel verstandig om te doen). Voordeel is wel dat als je Gerke met zo'n, standaard, Tenere alles omhoog ziet rijden dat je weet dat het kan.

En Zappa, zo'n Bigger rijdt makkelijker door het terrein dan ik had verwacht, van het gewicht merk je tijdens het rijden werkelijk niets. Toch wel erg leuke motors (ik vindt iets op 2 wielen met een motor al vlug erg leuk) en ja, met een 2takt moet je veel schakelen :wink:.

Had graag de BBQ nog meegemaakt om even na te borrelen, maar helaas een compromie moeten maken met het thuisfront. Vielleicht next time ....

En natuurlijk dank aan Gerke met zijn madammeke en Ronny voor de bijzondere gastvriendelijkheid.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
zappa.suzuki

Heb nog niet eerder zo veel uitvallers en technise problemen gezien tijdens 1 van onze ritjes :?

Maar Gerke had al gezegt dat het zwaar ging worden :wink:

Sander, ben blij dat het relatief mee valt, en dat ik als helaas ervarings deskundige je wat ellende heb kunnen besparen op de maandag morgen..

Nog wat pics gekregen van Gerke..

Hier de eerste echte klim, sta hier ff uit te hijgen van het omsleuren van de gevallen Shiny..
800S kwam met bruut geweld zeker hoger..

Afbeelding

Hier helpt BIG88 me naar beneden nadat ik de wal had graakt met de handbeschermer.. de klim werd een trechter met kanten hoger dan het stuur en maar net iets breder met een leuk S bochtje er in..

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki

Ger schreef:Jongens, wederom bedankt voor het mogen meerijden :P.

En Zappa, zo'n Bigger rijdt makkelijker door het terrein dan ik had verwacht, van het gewicht merk je tijdens het rijden werkelijk niets. Toch wel erg leuke motors (ik vindt iets op 2 wielen met een motor al vlug erg leuk) en ja, met een 2takt moet je veel schakelen :wink:.
Leuk dat je er weer was :wink:

En dat gewicht merk je vooral bij het op tillen :wink:
Maar met goede banden en andere binnenveren voor rijd dat lompe ding verbazend soepel :wink:
En een stuk comfortabeler dan je GasGas :lol:
Maar in zwaar terrien en als je er gewend bent aan het snelle schakelen is zo'n 2 takt die maar 105kg weegt wel erg leuk denk ik zo 8)

En wat onze Gerke op een standaard tenere met knopje en een Karoo achter uithaalt is verbazend... ben blij dat ik niet de enige was die dacht van gaat dat :shock:

Zie je hopelijk snel weer :wink:
celsa
Contacteer:

Straffe gastes jullie,

Zoals Gerke beloofd had, is het blijkbaar zwaar geworden.
Leuk zo allemaal jullie verhaaltjes te horen.
Ik houd het bij het iets minder zware werk.
Tot binnenkort op één van de volgende ritjes waar elkaar ontmoeten.

ps; zijn de roadbookkastjes naar wens?? ze kunnen nog steeds besteld worden aan dezelfde (speciale BIG) prijs van 60€ en dan beng ik ze wel mee naar het Safaripark bij Ad Ketelaars
Edwin
Contacteer:

:? heb wat gemist geloof ik haha, volgens mij een tof weekend. Ik haal het wel een keertje in daar bij Gerke. Morgen kijken voor een nieuw koekblik...soms moet je keuzes maken.. :)

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
ronny

Jow Celsa
De mijne staat er op en heeft de zware rit doorstaan dus het zijn wel goei bakjes veronderstel ik zo.
Nu nog leren roadbook rijden das andere poep !!
celsa
Contacteer:

Ronny,

Stuur en track door van een stuk dat je goed kent, ik maak er enroadbook van voor je en je kan dan op je gemak een gaan proberen,
Das degemakkelijkste manier
ronny

Jow celsa ik doe je een pb.
Hier nog wat beelden.

Afbeelding

Sander even aan het bekomen van zijn knie.
Afbeelding

Afbeelding
Hier heeft sander zijn knie gekraakt met het duwen van zijn mooie big.

Afbeelding
Sander die toch boven geraakt als dat kleine takje links in beeld niet tussen zijn knie bescherming was geraakt op de foto zie je dat het los schiet.
Let ook op het mulle zand dat weg schiet door het big geweld.

Afbeelding
Tja daar sta je dan maar het blijft toch inposant,tot hier het Sander verhaal toch mooi in beeld gebracht vind je niet.
Sander sterkte en dat je snel terug op de been bent.
ronny

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Mijn xeletje dus :wink:

Afbeelding
Afbeelding
De GasGas in actie
Afbeelding
ronny

Afbeelding
Het motorke van Gerke waar hij alles mee doet op dit ritje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat sfeerbeelden.
ronny

Afbeelding
Een stukje van de BBQ
Afbeelding
De NL Biggers
De camping (camping Gerke)
Afbeelding
Afbeelding
Gastheer en gastvrouw :wink:
Afbeelding
Wat zouden die aan het bespreken zijn (lol :lol: )
Het vrouwke zegt hé het eerste kippen boutje is voor mij he papsie,dat had je gedacht die is voor mij vrouwkie ( :lol: )
Afbeelding
Sorry de fotookes zijn op :cry:
Ik heb nog wat filmpjes maar hoe moet ik zoiets plaatsen.
:roll:
CrazyWezel
Contacteer:

www.youtube.com -> account aanmaken,
filmpjes rustig allemaal uploaden, en dan hier je nickname neergooien,
dan kan iedereen je channel bekijken met daar in al je filmpjes,

zie voorbeeld:

www.youtube.com/crazywezel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
djustmie

hey frank

als ik dit zo zie spijt het me dubbel dat ik af heb moeten zeggen.
heb dan wel geen big maar de uitnodiging van gerke telt ook
wel voor een tenere.
heb gelukkig een halve dag vrij kunnen maken voor een streekritje maar
dit ziet er toch vele malen gaver uit....

mischien dat ik een volgende keer mee kan/mag

mvgr rene
BIG88

:arrow: klikje op de foto voor wat meer formaat 8)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

@ Celsa, kastje is idd top! thanks! 8)

@ Rene, je hebt idd wat gemist :wink: hou het hier maar in de gaten, we gaan dit jaar vast nog eens... :lol:
gerke
Contacteer:

heyy DR BIGGERS

wij bedanken ons bij jullie !! zonder jullie was het nooit zoeen mooi weekend geworden!!!

Sander tof dat het met je knie niet zoerg gesteld is!!

mvg gerke :lol:
adje

Ik zag zojuist op de track&trace pagina van de post dat het pakket bij Gerke is bezorgt :D

@Gerke , veel plezier met het Dr Big club cadeau , je hebt het verdient.

Afbeelding Afbeelding

CrazyWezel
Contacteer:

Dr Big Club cadeau? wat is dr besteld dan? :D
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie