Bilstain 17 mei 2007 - wie komt ? wie durft ?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Bon,

aangezien 17 mei niks wordt in de groeve te Landgraaf, toch een poging om enkele off-roaders in Bilstain verzameld te krijgen ...

Beginner of expert maakt niet uit, we zijn er voor de fun !

Voor zij die er nog nooit geweest zijn, wil ik gerust voorrijden en de hoekjes van het terrein laten zien.

Dus .. wie gaat er zondag 17 mei a.s. zijn, behalve mezelf dan ...

Jo VdB
pruus
Contacteer:

zit nog in het familiekabinet. Als ik kom dan toch zonder mijn eigen motor maar misschien mag ik die van m´n dochter wel even lenen...
Gr. Bompa
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fee

hela da's toch erg weinig animo.... :(
De vraag is of wij ons daar iets van gaan aantrekken :lol:

@Pruus, hebben de andere limburgse endurovrienden geen zin om mee te gaan; Matje, Mudman, Johan, Mario?? Of komen ze alleen voor de TA uit hun bedje :lol: ???

@Jo ga jij en zoja hoelaat op die grote parkeerplaats bij de benzinepomp op de snelweg na Luik??

Cheers
Felix
E=MC2
pruus
Contacteer:

Hoi Fee,
jawel, limbo´s zat daar in Bilstain. Enkelen met trialers, anderen met enduro´s, ik met een opoefiets.
( zit toch al in een vermogenskrisis....)
Si joe!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fee

Hey Pruus,

jij/jullie gaat/gaan in ieder geval! Hoe laat ongeveer daar zijn?
Ik heb er zin an... we moeten tenslotte ook weer een beetje in vorm komen voor de TA ;-)

Cheers
F.
E=MC2
pruus
Contacteer:

wij zijn er rond tien uur. je ziet mijn bus wel, anders bel je maar.
Fee

Hey Pruus,

okee, ik zal wel iets later zijn maarre gaat goedkomen :-)
tot zondag!!

cheers
F.
E=MC2
Jo VdB

Ik zal dan ook maar om 10.00 uur aan het tankstation zijn...

Wat maakt dat we rond 10u15 - 10u 30 in Bilstain zelf zullen zijn.

En, wie nog naast Pruus / Fee / Jo VdB ???

Jo VdB
mich

en ja er zijn nog enkele limbo's
tot morgen
WR450 - 08
pruus
Contacteer:

supercoole dag gehad! Jo, Fee en de rest: bedankt! :-) Jullie schrijven wel een verslag (foto´s van Mudder) ik ga nou pitten!
Jo VdB

Inderdaad mooie dag gehad, met weinig tot geen regen !

Na de lekkere BBQ zag ik wel dat ik een scheur had in mijn carter (onstekingskant) :cry: en dat het er vol olie hing...

Thuis bleek dat er een dikke scheur aan de onderkant was.
Olie aflaten had geen zin --> die was intussen allemaal al weg :cry:

Verdomme, en net deze week dat er een feestdag is...
Moto moet terug klaar voor zaterdag, 4uurse Valkenswaard

Jo VdB
Bosje

Jo VdB schreef:Inderdaad mooie dag gehad, met weinig tot geen regen !

Na de lekkere BBQ zag ik wel dat ik een scheur had in mijn carter (onstekingskant) :cry: en dat het er vol olie hing...

Thuis bleek dat er een dikke scheur aan de onderkant was.
Olie aflaten had geen zin --> die was intussen allemaal al weg :cry:

Verdomme, en net deze week dat er een feestdag is...
Moto moet terug klaar voor zaterdag, 4uurse Valkenswaard

Jo VdB
Das mooi shit, misschien heeft Huskie zn reservemotor nog staan :?:
Allways replace the cheapest parts first :P
huskie

Mooi balen, Jo :cry:
Maar wees gerust...
250cc pure husky power.
Moet even kijken of de vorkpoten niet lekken, maar anders is die in orde
(dacht ik :wink: )
Zal hem van de week even berijden, om te zien of alles nog werkt.
Ik geloof dat de voorrem wat sponzig is :D maar daar heb je in zand toch niets aan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Fee

Ja boyzzz,

het was weer erg de moeite allemaal :lol:
We waren ca. 10:30 present op het terrein van Bilstain (een uitdagend cross/enduro/trial gebied zo'n 20 KM ten Oosten van Luik (B) ).

"We" zijn in dit verband:

Pruus (met nieuwe hardware, dit keer in zijn pols) en zijn 2 crossbegeisterde dames,
Jo, net weer begonnen met rijden na 2 vervelende operaties aan de zenuwen in zijn polsen op zijn ouwe trouwe KTM 525 EXC...
Spoens (op een trialmotor :roll:, hij liet zijn Honda schoon aan de kant staan te glimmen...) en zijn crossbegeisterde blonde vamp,
Sven-the-man (op een Honda CR500 2takt),
Hans-Mudman-Bindels op naar keuze zijn KTM 525 EXC OF een speciaal verlaagd en geprepareerde hill-climb-hondaatje.... Die laatste had hij meegenomen voor Linda die hij bij zich had.. een "collega" uit the US.... YEAH RIGHT :lol: :roll:
Mich-en-familie, niet voorbij de slagboom gekomen helaas vanwege de uitstekende omstandigheden??
En ik zei de gek...

Eerst zijn Jo en ik een "opwarmronde" gaan doen, het bleek er allemaal goed glibberig bij te liggen en de beken stonden er best lekker hoog bij met volop bruisend water... Dat hebben we natuurlijk getest en na een half rondje dat we bij de Jambado ook reden zijn we maar eens die beek ingereden, dat was best spannend duss erg leuk... Een paar hillclimbs gedaan waarbij ik Jo altijd voorrang gaf om als eerste de helling op te rijden om te kijken of het doenlijk was <ahum> al snel bleek dat waar Jo fluitend tegenop reed, ik soms moest passen OF na poging 2 wel boven kwam... in deze eerste sessie heel wat geglibberd en gegleden en natuurlijk het onderdeel "motorheffen-op-glibberige-helling" niet overgeslagen...
Even rusten -en vooral-drinken en gauw de jas uit en shirt aan i.v.m. het stoppen van de regen en een doorgebroken zonnetje.. .gingen we weer op pad, Sven had zich ook aangesloten bij ons en hij had enige moeite om dat stuk dynamiet van hem de helling op te loodsen... Het was een waar genoegen om met deze groep te rijden vanwege de saamhorigheid en de humor die continue de boventoon voerde! Pruus wist nog wel een paar leuke paadjes :lol: die bleken het glibberigst van de dag en m.n. de afdaling daarvan waren in mijn ogen bijna kamikaze... Remmen was uit den boze, want voor je 't wist was je voorwiel weg of kwam opeens je achterwiel voorbij :lol: :lol: motorrem was al spannend ook vanwege de steilte op sommige stukken... toch ons erg goed vermaakt... Pruus met zijn enthousiasme om alles een keer te proberen, Jo die met zijn knorrende KTM veel hellingen bedwong ook sommige misselijk glibberige waar ondergetekende op zijn fok ging en alleen met hulp van Sven weer in 't zadel kwam :oops: Spoens, Mudman die hun meer dan uitstekende rijkwaliteiten demonstreerden... en dan Sven die toch een beetje terughoudend bleef met dat beest onder zijn kont....
Iedereen had even zijn zakken vol en we gingen weer naar ons -inmiddels- tot BBQ-plaats verbouwde rennerskwartier... Ik weet niet wat ie allemaal uit die monsterachtige Tundra 8 cilinder van 'em toverde maar behalve 2 motoren, tafels, party-tenten bleek er ook een bbq in te zitten... Ja Hans-MrMudman kent zijn klassiekers... lekker rijden en goed eten en drinken... Het resultaat was dat iedereen stuffed was en vol zat met kippepoten, hamburgers, spiesjes met balletjes en groenvoer... en Bier... Jo contateerde tussendoor olie op zijn carterdeksel en er zat een klein scheurtje (naar later bleek toch een scheuRR daar al zijn carterolie ook pleitte was... balen Jo, hopelijk krijg je 'em deze week nog klaar!!) vooral vriend Sven had er al een paar biertjes achter zijn kiezen! Dat had hij eerder moeten doen naar later bleek toen we weer in het zadel sprongen voor nog een rondje... vooral bij de beek demonstreerde hij een niet aflatend enthousiasme om met die brullende 2-takt het water in en uit te hopsen... ja ook van het bruggetje erin, Spoens met zijn trialmotor was de enige die het ook de omgekeerde weg deed... vanuit de beek de brug op... very cool Spoens!! Dus wij zo onze motoren een beetje afgespoeld :lol: en toen naar 't Marchenwald... Mudman en Pruus hadden intussen duopassagiers en zo gingen ze ook de hellingen op wat voor erg grappige taferelen zorgde.. nog ff lekker wat aangepield hellinkjes op en af waarbij opviel dat Sven dol-enthousiast was en helemaal los ging....
Toen uiteindelijk had iedereen wel genoeg gereden en zijn we om ca. 18 uur moe en tevreden weer huiswaarts gegaan... Wat heb ik een leuke dag gehad.. en ook erg nuttig om het zelfvertrouwen wat op te vijzelen om zo beter aan de start te staan van de TA die er in Juni weer aan zit te komen!!! :lol: :lol:
Bedankt allemaal voor de perfecte dag... het was weer ouderwets!!

Cheers
Fee
E=MC2
Plaats reactie