Big beurt aan mijn dr 800 s

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Hier maar is een eigen topic voor mijn BIG.

Vandaag de handen uit de mouwen gedaan en de BIG verwend met wat nieuw spul

Afbeelding

Met een teiltje onder z'n buik

Afbeelding

Afbeelding

Zo kwamen mijn oude vonkspiekers eruit,ziet er redelijk uit dacht ik zo

Afbeelding

Het hoofd van de technische dienst kwam ook even kijken

Afbeelding

Afbeelding

Ketting en achtervering goedgekeurd :lol:

Een beetje sleutelen levert dan toch wel een kaal geheel op

Afbeelding

En meteen maar de balansasketting gespannen,het deksel eraf

Afbeelding

De spanning van de ketting voor

Afbeelding

En de spanning na

Afbeelding

En zover is de borgbout nu ingedraaid na het vastzetten van de 2 imbusbouten,ik denk dat mijn ketting dus binnenkort aan vervanging toe is?

Afbeelding

En weer compleet

Afbeelding

Blijft een lekker kleurtje dat blauw,moet nu alleen nog kleppen tellen maar ik had geen zin om de volle tank eraf te slopen dus dat doen we later.

Heb wel nog een scheurtje in de tank ontdekt vlak bij de benzinekraan net onder de lasnaad(dus niet lek) helaas geen foto van gemaakt.

Hoop alleen dat iemand me kan vertellen of de balansasketting eraan zit te komen gezien het feit dat de borgbout aardig ver ingedraaid moest worden,

grtz Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: heb ook zo'n hoofd techinsche dienst, kennelijk wil ie liever zwart/grijs zijn dan grijs/wit :lol:

Zag ik daar nu een print van m'n handleiding liggen? :wink:

Als het de orginele bout is dan kan je nog 1-2-3 keer spannen, afhankelijk van de rijstijl..
De orginele bout is dof zwart, als het een glimmende ijzeren bout was dan heeft iemand er al eens ter vergeefs een langere bout ingezet..
Heb ik nu al bij 3 BIG's gezien maar dat heeft dus geen zin, de sleufen van de kettingspanner worden er echt niet langer op en kan dus door een langere bout echt niet verder schuifen..

Als je de tank er af haalt al het kuipwerk gewoon er op laten zitten, alleen los halen van de snavel en rechts onder de tank en bij het zadel.. tank naar voren kantelen en er achterwaarts af trekken :wink:
tankkuipdeel links had je deze keer ook gewoon kunnen laten zitten :wink:

Kleppen stellen is niet vaak/nooit nodig maar zal ze als nieuwe eigenaar wel ff chekken.. en dan op letten dat de 800 ruimer gaat dan de 750 [die ik gewoon op de 800 maten zou zetten]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Hey Manus,

volgens mij komt ie d'r inderdaad aan die Balansas ketting, weet alleen niet of je nog 6/12 of 18 dkm haalt. Als je merkt dat ie niet verder te spannen is dan pas vervangen zou ik je aanraden. Best een klusje nl.
Heb het net bij die van mij gedaan en die bout van je vliegwiel zit erg vast :evil: Het advies is een luchtsleutel zo hoef je niet te kloten zoals ik samen met Zappa heb gedaan. Kost je wel een dagje dat vervangen.

Vraagje heb je een kant van je nieuwepakking met vet ingesmeerd? Zo komt ie nl. de volgende keer heel er vanaf. Scheelt weer 18 euries. Als je goed het forum hebt gelezen moet dit erbij staan.

En hoe rijdt ie nu, veel verschil? wel stiller zeker :wink:

Groet,

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey, dat kloten heb ik aan jou over gelaten :wink:
Heb alleen geholpen met de special tool en wat advies, die bout had ik bij me eigen BIG redelijk makkelijk los, zelfs zonder warm stoken :wink:

Voelde wel wat spieren in scheuren maar ja dat gaat van zelf weer over :wink:

Ps Frans, die nieuwe balansketting moet je na 1000km weer bij spannen...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

@ Zappa,

die print heb je goed gezien :D
Heb al wel een dr manual maar die moet ik nog printen en kon het in al die pdf´jes niet 123 vinden dus je handleiding was een uitkomst.
Die bout glimt als een drol in de maneschijn dus ik denk dat het niet de originele is.

@ Frans,

het insmeren van de pakking heb ik zeker wel gelezen alleen had geen vet bij de hand dus de volgende keer weer investeren,

grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Nog vergeten te melden dat ik de BIG iets mooier vind lopen maar verder in trekkracht niet veel verschil merk.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Vandaag eindelijk nieuwe banden op de BIG gekregen,heb het laten doen had geen zin om zelf te gaan lopen klooien.
Ook werd ik deze week eindelijk gebeld dat er een knipperreleais voor me klaar lag.

Eerst de banden maar,

voor

Afbeelding

achter

Afbeelding

Het nieuwe en het oude relais

Afbeelding

Ik kon het relais mooi ophangen aan het rubbertje dat aan de oude vastzat

Afbeelding

Afbeelding

Daarna alles netjes met een trekbandje vastgemaakt de kabels even niet ingekort om te kijken of alles na een paar keer rijden nog mooi op de plek zit mocht dat niet zo zijn kan ik het ding nog ergens anders ophangen

Afbeelding

De oplettende kijker ziet dat onder het stuk van het trekbandje wat men er normaal gesproken afknipt de zwarte draad loopt,wat gebeurt er dan als je het trekbandje doorknipt?.........

Juist,en mijn stekkertjes waren op dus van narigheid maar de soldeerbout uit de la gehaald

Afbeelding

Krimkous was ook niet voorradig dus zit er een plakbandje om.

Het volgende project word de achterremklauw en de wiellagers achter wat ik dan wel weer zelf ga doen.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ik zag vandaag ook dat er "for racing use only" op mijn laser staat,iemand enig iedee wat me dat financieel gaat kosten als ik ooit door de pet aan de kant word gezet?

Het staat wel vlak bij de klem waar de demper mee vastzit,misschien kan ik die een stukje opschuiven zodat het niet meer te lezen is.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey.. heb ik dus ook.. maar dacht dat het voor m'n BIG gold en niet specifiek voor de uitlaat..
Zou dat dus betekenen dat ik dus toch ook af en toe rustig mag rijden met m'n BIG ? :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Freubel
Berichten: 83
Lid geworden op: za nov 12, 2005 22:24
Locatie: Volendam

MANUS-3000 schreef:Ik zag vandaag ook dat er "for racing use only" op mijn laser staat,iemand enig iedee wat me dat financieel gaat kosten als ik ooit door de pet aan de kant word gezet?

Het staat wel vlak bij de klem waar de demper mee vastzit,misschien kan ik die een stukje opschuiven zodat het niet meer te lezen is.
Dan houden ze er wel een DB metertje bij :?
Wie wind zaait, zal storm oogsten...
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

de kabels even niet ingekort om te kijken of alles na een paar keer rijden nog mooi op de plek zit mocht dat niet zo zijn kan ik het ding nog ergens anders ophangen
das de manier :)
Juist,en mijn stekkertjes waren op dus van narigheid maar de soldeerbout uit de la gehaald
als ik mag kiezen tussen mijn soldeerbout of een stekkertje, dan kies ik voor de volle 100% mn soldeerbout, want dan kan ik het mooi waterdicht in elkaar zetten, en dan oxideert het niet net als al die rot stekkertjes,
want ookal doe je er vet in, als je probleempjes hebt is het toch vaak zo'n half gare connector.
dus solderen = +1
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Solderen is idd wel de mooiste verbinding voor bedrading maar ik wou de originele steker die op het originele relais zit niet uit de draadboom knippen dus daar zitten de stekertjes.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

die originele draadboom is toch n beetje ruk dus zo erg zou het niet zijn hoor :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Iemand enig idee of ik voor de achterwiellagers naar de dealer moet of kan ik die ook voor weinig bij de lokale lagerboer halen?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

lokale lagerboer!! die van de dealer zijn kudt..
want de originele zijn niet dubbel gesealed, de beste zijn die van SKF (explorer II) gevolgt door NSK.

succes.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

goed bezig mannen
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Hebben jullie toevallig ook typenummers?

Anders moet ik de oude er eerst uit halen en dat betekent dat ik de BIG een dag (of langer) moet missen en dat kan weer niet omdat m'n vierwielige blik me in de steek laat met een wazige storing in het motormanagement die niet op de reguliere manier gevonden wil worden.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Kijk,ik loop alweer een stap achter :P
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

De nummers zijn genoteerd,lees ik goed dat er maar twee lagers totaal in het a-wiel zitten of is het net als bij mijn vorige motor (cbr1000f) 2 in het wiel en 1 in de tandwieldrager?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Natuurlijk 2 in het a-wiel en 1 in het tandwiel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Da's mooi bedankt voor de info nu kan dit jongetje rustig gaan slapen,

toedels :D
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Geen dank, truste :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@manus wat voor blik heb je en wat is je storing?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie