Honda cr 250 1988 houdt in op toeren

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Hallo , :lol:

Kan iemand mij helpen aan gegevens voor het doormeten van de ignition spoel (Weerstand)
meet nu 0,415 k ohm .
Eventueel een site waar deze gegevens te downloaden zijn .

Motor is gereviseerd omdat het carter lekte en hij naar ons inziens niet doorliep door dat probleem , nu na deze revisie , pakkingen ,keeringen , lagers en zuiger loopt hij nog steeds niet door , sproeiers geprobeerd (groter en kleiner)maar dat mag niet baten , nu sproeier maat 180 stat 58
Membraam vervangen cdi kast vervangen bobine gewisseld maar niets helpt , de hpp poorten gaan ook gewoon op toeren open .
wat nog wel speelt is dat de bougie b8es er na korte tijd mee stopt , het enigste wat heel blijft is een ngk 5 es , raar verhaal ??Mengsel te rijk ??
Ook op sproeier 155 loopt hij niet door , er is overigens dan ook weinig verschil te merken , hij gaat dan verzuip neigingen vertonen
hij loopt wel beter door als je het gas niet hellemaal open draait , 75%, dan zou je dus zeggen dat hij te arm is .

Wij weten het niet meer , en verdenken nu de spoel nog als enige optie ???

Vr Dank

Hl Visser
Klaaswaal
Laatst gewijzigd door HL Visser op za mei 02, 2009 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

415kohm is teveel. De ontstekingsspoelen liggen secundaire rond de 7 kohm, en primaire 200 ohm.
En verder lijkt me ook wel dat je een sproeier probleempje hebt ontwikkelt. :)
Plus.... compressie is verder goed? Je zegt revisie. Dat geldt ook voor een nieuwe zuiger en cilinder?
Een 88-er, daar moet iemand wat meer vanaf weten. Zoals de sproeier bezetting standaard etc
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

155 is al veel te klein. Zo'n ding moet een 180/185 hebben. Waarschijnlijk is je spoel voor hoge toeren het aan het begeven.
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Hallo allemaal,

De cil en zuiger is inderdaad nieuw .

de sproeier is op dit moment 180 , zie mijn verhaal

Wat word bedoeld met prim en sec ?

er zitten twee draden aan bruin en wit als ik hierover meet dan heb ik 0,415 k ohm oftewel 415 ohm .

deze spoel levert alleen een spanning voor het voeden van cdi en bobine ??

HL Visser
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Je hebt twee spoelen. 1 voor de lagere toeren en 1 voor de hoge.
Koud werkt dat we redelijk, maar eenmaal warm werkt het niet goed.
Dus je moet de motor warm draaien en dan meten.

Andere snelle mogelijkheid, daar je al het andere al hebt vervangen: Rij hem warm ( minuutje of 3/4 ) en zet hem in de vrij en geef 4/5 seconden volgas. Als hij begint te haperen is (99% zeker) je ontsteking gaar.
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Beste,

ik heb geen twee spoelen voor de ontsteking
er zit er een in voor de voeding van de ontsteking en een voor de verlichting ??
Het zijn twee halve manen , twee spoelen dus

er zit aan de onstekings spoel twee draden , wit en bruin
en aan de verlichtings spoel zit een draad blauw van kleur deze draad gaat ook niet naar de cdi , hangt los en er is ook geen aansluitmogelijkheid aan de cdi ??

Of zit alles soms verkeerd ???

het is model 1988 cr250

HL Visser
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Die blauwe moet wel aangesloten worden..
Hoort vanaf je cdi ook aangesloten te kunnen worden.
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

misschien eerst een schema erbij halen .

HL Visser
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

los hangende kabeltjes kloppen meestal niet :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

die blauwe hangt los omdat deze aan de verlichting hoort te zitten

(Enduro)

HL Visser
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

zou het niet zo kunnen zijn dat die blauwe op hoge toeren voor extra spanning zorgt, zodat je sneller een inductie spanning op kan bouwen in je bobine, zodat ie het bij houd met vonken? en nu zonder blauwe het op hoge toeren een beetje laat afweten.. zomaar een idee..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Nee dat denk ik niet omdat er origineel ook geen aansluiting voor is vrijgehouden , waar zou die dan op aangesloten moeten zijn , er is niets meer vrij op de cdi .


HL Visser
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:oops: ik las 415 k ohm, maar ik lees nu 0,415. Ok dat is prima, of beter gezegd, kan prima zijn :?
Hoe groot is die stationair sproeier?
Start hij met of zonder choke?

Leuk toch, een honda afstellen :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Hier maar even kijken dus..
Kun je zelf zien hoeveel draadjes er naar de CDI gaan..
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Alle CDI's die ik van Honda heb, hebben wel een blauw draadje..

Meest rechtse komt van een 1988 CR250.
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Ik heb deze ontsteking niet zoals op deze afbeelding staat
Ik heb er een met twee losse spoelen

het cdi kastje rechts op je tekening heeft 4 draden twee voor de ontst spoel en twee voor de pick up .

ik ga morgen nog eens goed op de cdi kast kijken wat voor draden/kleuren daar aan vast zitten

Hl visser
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

Mario ,

je bent een genie , :D

de blauwe draad was bij het cdi kastje afgeplakt en men had het licht aangesloten op de tweede spoel , ook op het blauwe draadje dus

ik heb nu deze draden met elkaar verbonden , en zowaar het probleem is er uit ,oftewel hij loopt weer door

Alleen heb ik nu geen licht meer , wat hier aan te doen ??

Nogmaals geweldig van je .

Vr gr HL visser
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 23:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Graag gedaan! Heb er een stuk of 10 gesloopt :oops: en weer opgebouwd..
Ergens moet er dan iets bekend gaan voor komen.. :D

Twee mogelijkheden voor licht op de motor: huidige ontsteking omruilen voor een exemplaar met lichtspoel, of als het incidenteel nodig is, een accu van een accuboormachine gebruiken.
HL Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: za nov 22, 2008 23:59
Locatie: klaaswaal

oke,

Ik ga wel iets met een accu doen denk ik .

Nogmaals Bedankt

HL visser
Plaats reactie